استاندار لرستان عضو داوطلب جمعیت هلال احمر شد/ ایجاد داروخانه هلال احمر از مطالبات مردم است

استاندار لرستان در جمع دوستانه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر ضمن تبریک ایام واعیاد فرخنده شعبانیه اقدامات، عمکرد و خدمات هلال احمر را مثبت، ارزنده و قابل تحسین ذکر کرد

استاندار لرستان در جمع دوستانه امدادگران و نجاتگران جمعيت هلال احمر ضمن تبريک ايام واعياد فرخنده شعبانيه اقدامات، عمکرد و خدمات هلال احمر را مثبت، ارزنده و قابل تحسين ذکر کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير عامل جمعيت هلال احمر لرستان با ارائه گزارشي از فعاليت هاي صورت گرفته نبود داروخانه را يکي از مطالبات مردم ذکر کرد و اضافه نمود: لزوم بهره مندي هم استاني هاي عزيز از نعمت داشتن داروخانه تاکيد و خواستار راه انـدازي هرچه سريع تر و خدمات دهي اين بخش از اهداف هلال احمر شد.
همچنين يکي از برنامه هاي مهم اين جمعيت توسعه کيفي و کمي مجتمع امداد هوايي دانست و با بيان اين موضوع که در زمان بحران و حوادث غير مترقبه از قبيل سيل،زلزله،رانش زمين و... و از بين رفتن زيرساخت هاي موجود که امکان دسترسي زميني به مناطق حادثه ديده را دشوار مي کند ترابري و امداد هوايي را رايج ترين و سريع ترين روش مناسب امدادرساني عنوان کرد و توسعه زيرساخت هاي امدادي در جهت مقالبله با حوادث را از اولويت هاي اصلي اين جمعيت برشمرد.
حسين رضا مرادي از پيشرفت 60 درصدي ساخت مجتمع امداد هوايي جمعيت هلال احمر لرستان خبر داد و افزود: تسريع در تکميل شدن اين پروژه نيازمند حمايت هاي همه جانبه استاندار محترم است که اميدوارم با اين حمايتها و تخصيص اعتبار نهايي ان شاءا... اين مجتمع امدادي که واقعا در نوع خود در کشور بي نظير است در هفته دولت با حضور استاندار لرستان افتتاح شود.
استاندار لرستان گفت: براي مقابله با پديده ها وبلاياي طبيعي ابتدا بايد به درستي آنها را شناخت و به واقع در عين سلامت با آنها زندگي کرد که لازمه اين سبک زندگي، پيشگيري، آگاهي و دانستن تفاوت مديريت بر بحران با مديريت در بحران وساير مراحل چرخه مديريت بحران است.
بازوند خطاب به امدادگران جمعيت هلال احمر استان لرستان گفت: شما در صف مقدم آشتي بلاياي طبيعي با مردم هستيد، لذا بايستي راه مقابله با اين بلايا را به مردم آموزش دهيد.
وي با بيان اينکه براي عبور از چالش هاي بلاياي طبيعي بحث "چرخه مديريت بحران" تعريف شده است، اظهار داشت: مسووليت مقابله با چند مورد از موضوعات تعريف شده در چرخه مديريت بحران بر عهده صليب سرخ بوده و در کشور ما اين مسئوليت بر عهده جمعيت هلال احمر است.
استاندار لرستان با تاکيد بر جبران کمبود امکانات در هلال احمر در ادامه گفت: بر اساس گزارشات مطرح شده توسط مدير کل ستاد بحران استان امکانات هلال احمر استان کم بوده که اميدواريم مسوولان جمعيت هلال احمر استان با مکاتبات خود و پيگيري بتوانند امکانات خوبي را فراهم آورند.
مهندس بازوند بحث مقابله را به عنوان يکي از موضوعاتي دانست که در حال مديريت در بحران صورت مي گيرد و افزود: دريک زلزله بحث هشدار، جستجو، امداد و نجات و... از موضوعات مربوط به بحث مقابله هستند و اولين گروهي که بعد از زلزله وارد اين موضوعات مي شوند جمعيت هلال احمر هستند.
در پايان اين مراسم باتقديم کارت عضويت و لباس داوطلبان به مهندس بازوند استاندار لرستان عضو داوطلب جمعيت هلال احمر شد و با اهداي لوح تقدير به امدادگران از زحمات اين تلاشگران عرصه صلح و انسان دوستي قدرداني به عمل آمد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419444

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =