تیم بوکس آذربایجان غربی در هفته نخست لیگ بوکس منطقه غرب کشور برابر تیم همدان به پیروزی رسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربايجان غربي محمد آبی دبیر هیات بوکس استان در اين خصوص گفت: در این مسابقات تیم 10 نفره آذربایجان غربی موفق شد با نتیجه 9 بر 1 بر حریف همدانی خود غلبه کند.
وی اظهار کرد: در دیگر دیدارها تیم لرستان به برتری 6 بر 4 برابر کردستان دست یافت.
آبی ادامه داد: هفته دوم این مسابقات اواخر خرداد ماه جاری به میزبانی شهرستان ارومیه برگزار می شود.
وی افزود: این مسابقات به صورت رفت و برگشت و در هشت هفته برگزار می شود تا تیم قهرمان این دوره مشخص شود.
آبی که به عنوان سرپرست تیم استان در این رقابتها حضور دارد افزود: مرتضی ریواسی در وزن 49 کیلوگرم، هادی زیرک 52، شهرام کاتب 56، داوود حنیفی 60، اسماعیل منصوری 64، امین بخشی زاده 69، ساسان رمضانی 75، یونس حسن پور 81، محمد عزیزی 91 و شاهین پیش دست در وزن به اضافه 91 کیلوگرم ترکیب تیم استان به مربی گری طاهر جباری و بهمن عزیزی را تشکیل می دهند ضمن اینکه محرم قربانی و حبیب کریم زاده به عنوان داور در این مسابقات حضور دارند.
آبی ادامه داد: این مسابقات به صورت دوره ای و در هشت هفته برگزار می شود و شهرستان سنندج کردستان روز جمعه یکم خرداد ماه در هفته نخست میزبان چهار تیم حاضر در این رقابتها بود.
وی با اشاره به اینکه لیگ منطقه غرب کشور با حضور چهار تیم آذربایجان غربی، لرستان، کردستان و همدان آغاز شده است گفت: امسال برای نخستین بار رقابتهای لیگ ایران در مناطق پنجگانه کشور برگزار می شود و تیم های برتر به مرحله نهایی راه می یابند.
استان آذربایجان غربی امسال چهار بوکسور به نامهای هادی ماکویی در وزن 64 کیلوگرم، امین بخشی زاده در 69 کیلوگرم، وحید ابراهیمی در 91 کیلوگرم و یونس حسن پور در وزن 81 کیلوگرم را در سهمیه اردوی تیم ملی دارد.
تیم بوکس آذربایجان غربی در آذرماه سال گذشته موفق شد یک مدال طلا و یک برنز در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور به دست آورد.
طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی پوش آذربایجان غربی هستند که از دهه های 50 تا 80 موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین المللی برای ایران اسلامی شده اند.

بوکس، از جمله رشته های رزمی است که آذربایجان غربی در سالهای اخیر، پیشرفت خوبی در این رشته ورزشی داشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =