با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از خادمین ستاد اجرایی تسهیلات سفرهای استان تجلیل شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،دکتر هادی بهادری در این آیین که به منظور تجلیل از تلاش روسای کمیته های اجرایی ستاد تسهیلات سفرهای استان برگزارشد گفت : آذربایجان غربی مهد تاریخ و تمدن ایران با مردم بافرهنگ که نماد همزیستی اقوام و مذاهب است یکی از مناطق پرجاذبه گردشگری و طبیعت گردی کشور است.

وی با اشاره به رویکرد دولت و ریاست محترم جمهوری به مقوله گردشگری افزود: تحولی که در این حوزه شاهدیم نتیجه این تغییر رویکرد دولت است و ریاست محترم جمهوری دکتر روحانی نگرش ویژه ای را به موضوع گردشگری دارند .

معاون امور عمرانی و جانشین استاندار در ستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد: آذربایجان غربی با 2 اثر جهانی و 2 اثر تپه حسنلو و محوطه تاریخی بسطام در آستانه ثبت در فهرست آثار جهانی در رده پنج استان نخست کشور در عرصه گردشگری است که با طبیعت چشم نوازش ظرفیت بسیار غنی را برای توسعه و پیشرفت آن فراهم می سازد .

دکتر بهادری از بهبود شاخص های گردشگری استان خبر داد و اظهارداشت: این توفیق ها در سایه همراهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و متولیان عرصه گردشگری استان است و از این همت و تلاش مجموعه مدیران و فعالان در این عرصه تشکر می کنم.

معاون امور عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به فرصت های گردشگری دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: دریاچه ای که در حالت کما است هنوز هم بخشنده بوده و فرصت های بی‌نظیری در گردشگری سلامت و رصد ستارگان در پهنه آسمان آن و سایر جاذبه های طبیعی را فراهم ساخته است.

دکتر بهادری احیای بافت تاریخی در شهر ارومیه را ازدیگر اقدامات در دست اجرا عنوان کرد و افزود: خیابان امام (ره) و اراضی متعلق به پادگان ارتش امروز به خاستگاه علاقمندان به فرهنگ و تاریخ و گردشگری تبدیل شده است و با لغو مصوبه سابق در این سایت و بازنگری در طرح جانمایی کاربری های شهری بیش از 30 هکتار فضای باز و فضای سبز به سرانه فضاهای سبز شهر ارومیه افزوده شده که می تواند با احداث گالری های شهری و باغ موزه ها یک فضای بی نظیری برای تفریح و گذران زمان شهروندان ایجاد کرد.

در ادامه این مراسم با اهداء لوح سپاس از تلاش روسای کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان و فعالان صنعت گردشگری استان تقدیر شد

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =