نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی مازندران با نام "کوچه به کوچه" در شهرستان آمل آغاز به کار کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران،‌ رئیس ستاد برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی کوچه به کوچه شامگاه دوشنبه در حاشیه برگزاری این مراسم بیان کرد: این جشنواره برای نخستین بار با محوریت فرهنگ شهروندی و ارتقای آن در بین مردم برگزار می‌شود.

خسرو ابراهیم‌زاده تصریح کرد: این جشنواره در زمینه کمی، کیفی، گستردگی ارسال آثار از شهرهای مختلف و استقبال مردمی مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی کوچه به کوچه از چهارم تا هفتم خرداد ماه امسال در پارک‌ها و مکان‌های عمومی این شهرستان اجرا می‌شود، تصریح کرد: هنرمندان 7 شهر مازندران در این رویداد فرهنگی و هنری شرکت دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر آملبا اعلام اینکه این نمایش‌ها از شهرستان‌های آمل، محمودآباد، ساری، قائمشهر، بابلسر، سرخرود و نور در 10 منطقه شهری به اجرا درمی‌آید، گفت: این جشنواره همزمان با اعیاد شعبانیه و سالروز گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر اجرا می‌شود.

ابراهیم زاده ابراز کرد: به مناسبت سالگرد آزادسازی فتح خرمشهر نخستین روز این جشنواره با اجرای دو تئاتر تصادف و حراج با محوریت جنگ و دفاع مقدس بود.

این مسئول با اعلام دو اجراهای خیابانی ویژه  ر مصلای نماز جمعه و امامزاده ابراهیم (ع) آمل، ادامه داد: علاوه بر شورای اسلامی شهر آمل، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در برگزاری این جشنواره هنری تلاش دارند.

ابراهیم‌زاده گفت: پارک مادر، پارک دهکده طلایی، پارک فجر، میدان قائم (عج)، میدان ۱۷ شهریور، میدان هزار سنگر، میدان شهید فهمیده، منطقه امت‌آباد، پل معلق و شهرک نبوت مکان‌های اجرای تئاتر خیابانی کوچه به کوچه هستند.

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی مازندران با عنوان کوچه به کوچه امشب با اجرای چهار نمایش در مکان‌های مختلف این شهرستان کار خود را آغاز کرد و در نخستین گام ، تئاتر خیابانی حراج از شهرستان بابلسر در پارک فجر و تئاتر خیابانی تصادف از شهرستان نور، دو شغله‌ها از آمل و شرفتو با شامپو بشور از محمودآباد به ترتیب در میدان قائم، میدان 17 شهریور و پارک مادر برای عموم به نمایش گذاشته شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =