عضو شورای شهر : دستاوردهای مترو پلیس از سفر به آرژانتین برای کلانشهر کرج

در اواخر اردیبهشت ماه سفر شهردار کرج به کشور آرژانتین انجام شد و علی حاج کاظم عضو شورای شهر کرج که در این سفر ترکاشوند را همراهی کرده است در این خصوص توضیح داد که سفر مربوطه جهت شرکت در اجلاس سالانه مترو ÷لیس انجام شده و دستاوردهای بسیار خوبی برای شهرداری کرج داشته است.

نیوشا فتحی زاده خبرآنلاین - البرز: حاج کاظم ادامه داد: متروپلیس متشکل از شهرهای دارای جمعیت بیش از یک میلیون نفر و با هدف گسترش همکاری و تبادل تجارب میان اعضا از سال 1985 آغاز به کار کرده است.
عضو شورای شهر افزود: شهرداری کرج از سال 91 عضو معتبرترین محافل علمی مدیریت شهری یعنی متروپلیس قرار گرفته است که انجمن بین المللی شهرداری های کلانشهرها است. این انجمن سالانه دوره های آموزشی جهت مبادله دانش ها در حوزه های شهرسازی، اقتصاد، بهداشت، سلامت، حمل و نقل ارتباطات و دیگر موارد برگزار می کند.
وی ادامه داد: امسال، اجلاس سالانه این انجمن طی تاریخ 28 تا 32 اردیبهشت 94 در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین برگزار شد و دعوتنامه ای جهت حضور در آن از سوی اجلاس مربوطه برای شهرداری کرج فرستاده شد.
عضو شورای شهر کرج همچنین افزود: در این مراسم صاحبنظران مدیریت شهری در کلانشهرها حضور یافتند و فرصتی برای دانش افزایی در خصوص شیوه های مدیریت در شهر پیش آمد تا فرآیند توسعه جامع شهرها و تبدیل شدن به یک شهر سبز بررسی شود. همچنین نقش مدیریت در آینده کلانشهرها با رویکرد شهروندی مورد بحث قرار گرفت.
حاج کاظم با اشاره به پرداختن موضوع زندگی در شهر و در اجلاس مربوطه توضیح داد: نقش مشارکت مردمی به ویژه جوانان و بانوان در امور شهر طی روزهای برگزاری اجلاس بررسی شد و در حقیقت این مدت فرصتی بود تا بتوان ضمن بازدید از پروژه های شهری شهر میزبان، از دستاوردهای سایر کلانشهرهای جهان استفاده کرد.
وی اضافه کرد: همچنین زمانی پیش آمد تا از سخنرانی های اساتید در کارگاه های آموزشی بهره برده و در این کارگاه ها به موضوع مشارکت جوانان در اداره شهرها و همچنین نقش بانوان در مدیریت محلات ÷رداخته شد.
وی اشاره داشت: شرکت کنندگان در این اجلاس شامل شهرداران کلانشهرهای جهان، رابطان سازمانی و مدیران باتجربه بودند که تعامل آنها در کسب تجارب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این تعامل ضمن بهره مندی از تجارب موفق آنها در پروژه های شهری، دستاوردهای زیادی برای شهرداری کرج داشت.
حاج کاظم افزود: مطرح شدن نام شهرداری کرج با قابلیت های بین المللی، بررسی طرح های مدیریت شهری با هدف ارتقای دانش و توانمندی ها، شرکت در دوره های آموزشی حاشیه اجلاس و کسب دانش و انتقال به سایر همکاران و بهره مندی از آن در سیستم مدیریت شهری و همچنین آشنایی با سیستم مدیریت در شهر بوینس آیرس از دیگر دستاوردهایی بود که در این سفر برای شهرداری کرج به ارمغان آمد.
عضو شورای شهر در خاتمه بیان داشت: لازم به توضیح است در این اجلاس 471 هیئت رسمی از 136 کشور حضور داشتند که از جمله آنها می توان به حضور شهرداران بارسلونا، برلین، پاریس، بروکسل و... اشاره داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =