نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از اظهارات سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه گزارش تفریغ بودجه بدون لحاظ درآمد شهرداری‌ها ناقص است، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، مهرداد لاهوتی در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس گفت: آقای کاتب در ارائه گزارش تفریغ بودجه 91 گفت که چون منابع مالی شهرداری‌ها در تفریغ لحاظ نشده گزارش کامل نیست در حالیکه منابع مالی شهرداری‌ها دو قسمت است؛ قسمتی که این منابع مالی مربوط به دولت است در گزارش تفریغ آمده و بخشی که مربوط به درآمدهای عمومی خودشان است در گزارش تفریغ نمی‌آید بنابراین آنچه که در گزارش عنوان شد که درآمدهای مربوط به شهرداری‌ها در گزارش تفریغ نیامده درست نیست زیرا اعتبارات دولتی آنها لحاظ شده است.

محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: طبق اصل 52 و 53 قانون اساسی، درآمدهای دولت به خزانه واریز می‌شود و در قالب بودجه هزینه می‌شود. اینها در گزارش تفریغ می‌آید اما یکسری از درآمدهای عمومی مربوط به دولت نیست و این گزارش هم گزارش تفریغ بودجه دولت است نه درآمدهای عمومی کشور.

وی همچنین گفت که گزارش تفریغ بودجه 92 دریافت نشده و از کمیسیون برنامه و بودجه خواست هر چه زودتر این گزارش را ارائه کند تا در دستور کار قرار گیرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =