ایرنا نوشت:

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه راهکار حل بحران سوریه را صرفا سیاسی دانست و گفت: سخن از ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع تکرار خطاهای قبلی است و کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی کند.

امیرعبداللهیان در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در کویت گفت: برای تحقق راه حل سیاسی در سوریه ، کنترل مرزهای همسایگان سوریه و عدم اجازه و یا تسهیل تردد تروریست ها یک ضرورت است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: اگر خطای استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه از جمله در سوریه ، یمن و عراق بفوریت متوقف نشود ، اقدام بعدی تروریست ها علیه حامیان امروز خود، امنیت و ثبات منطقه ما را بیش از پیش متاثر خواهد ساخت.

وی با اشاره به تداوم حملات علیه یمن افزود: حمله کشوری عرب علیه یک کشور عرب و حمله کشوری اسلامی علیه مردم بی دفاع یک کشور اسلامی دارای تاریخ ، تمدن و فرهنگ اسلامی منطقه ، اتخاذ رویکرد خطای دیگر در منطقه است.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: باید اجازه داد که سازمان ملل با تمرکز بر راه حل سیاسی و توجه به ضرورت توقف فاجعه انسانی در یمن ، اینده سیاسی یمن را بدست مردم این کشور و با مشارکت همه گروههای یمنی و از طریق تکمیل روند سیاسی با روش های شناخته شده دمکراتیک محقق سازد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =