افزایش خود سرانه کرایه برخی از تاکسی ها بعد از تک نرخی شدن قیمت بنزین در بروجرد

قیمت کرایه برخی از تاکسی ها در بروجرد قبل از این که افزایش قیمت کرایه تاکسی سال جدید اعلام شود، بعد از تک نرخی شدن قیمت بنزین افزایش یافته است.

ه گزارش بازتاب بروجرد همه ساله در آغاز سال جدید نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف اعلام می شود که در سال 93 نرخ کرایه تاکسی در هر مسیر مشخص در بروجرد 400 تومان اعلام شد . 

از ابتدای سال جاری تا کنون برخی از رانندگان تاکسی به دلیل نبود پول خرد برخی از کرایه تاکسی را 500 تومان حساب می کنند و مهمترین دلیلشان این است که پول خرد ندارند.

 کرایه‌ها در بروجرد هر چند در محدوده‌ای تقریبا مشخص قابل تعریف هستند اما میزان دریافتی از مسافران بستگی به راننده تاکسی دارد. 

آنچه عامل بیشترین دعواها میان مسافران و رانندگان می شود، کرایه‌های نامتوازن و متغیری هستند که از سوی تاکسی‌دارها درخواست می‌شود و مسافران باید بپردازند و برخی هم نمی‌پردازند.

برخی از مسافران به جد می ایستند و بقیه کرایه تاکسی خود را دریافت می کنند اما برخی هم به دلیل داشتن عجله ازبقیه کرایه تاکسی می گذرند.

 از چند روز پیش زمزمه افزایش نرخ کرایه تاکسی در بروجرد به وجود آمده که قرار است این نرخ کرایه حدود 15 درصد افزایش یابد. 

اما رانندگان با شنیدن این خبر از روزها قبل به استقبال افزایش کرایه تاکسی رفته اند و تعدادی از رانندگان هم اکنون هر مسیر تاکسی را با نرخ 500 تومان برای هر مسافر حساب می کنند و هیچ صحبتی از از این پول خرد ندارند را به میان نمی آورند.

 این روزها وقتی در تاکسی هستی، گلایه و شکایت رانندگان تاکسی را اعم از گران شدن بنزین، لوازم خودرو و خرج و مخارج ان شده را می شنوی.

 رانندگان معتقدند که هزینه های زندگی آنها با نرخ تورم و گرانی افزایش یافته و مسافران هم معتقدند که کرایه ها بیش از حد بالا رفته و پرداخت آن در توان آنها نیست.

  البته باید گفت که مسیرهای خارج از شهر بروجرد به سمت اشترینان که تا نیمه نخست سال 93 به میزان 1000 تومان بود ، با نزدیک شدن به سال 94 و در ماه های بهمن و اسفند نرخ کرایه هر مسافر از بروجرد به اشترینان یکهزار و 500 تومان دریافت می شد که چندین بار توسط مسئولین مربوطه این افزایش قیمت غیرقانونی اعلام شد اما باز هم این رویه همچنان ادامه دارد.

 با توجه به این که بیشتر این خودروها به صورت شخصی هستند و در مسیربروجرد به سمت اشترینان حرکت می کنند با گران شدن بنزین زمزمه افزایش قیمت در این مسیر توسط رانندگان ادامه دارد. 

این در حالیست که بارها و بارها وقتی گزارش و خبری در این راستا تهیه می شود، مسئولین افزایش هر گونه قیمت را غیر قانونی اعلام می کنند اما به نظر می رسد که نظارت بر نرخ کرایه تاکسی کمرنگ می باشد.

در ادامه رئیس سازمان تاکسیرانی بروجرد گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی بر اساس دستورالعمل‌های کشوری انجام ‌گرفته و از قوانین خاصی در این زمینه پیروی می‌کند.

 "محمد چاقویی" افزود: در حال حاضرهنوز نرخ کرایه تاکسی در بروجرد افزایش نیافته و احتمالا این افزایش قیمت از هفته آینده در بروجرد اعلام خواهد شد. 

به گفته وی سازمان تاکسیرانی به‌منظور جلوگیری از برخی مشکلات احتمالی و رفع مشکل نبود پول خرد پیشنهاد خود را ارائه داده و در صورت تصویب این نرخ اعلام می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =