سناتور سابق با انتقاد از امریکایی‌ها گفت: شما نوشتن هم بلد نیستید.کسی را انتخاب کردید که نامش باراک حسین اوباما است.

جدال میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها همچنان ادامه دارد . از یک سال پیش که جمهوری‌خوهان به واسطه اشتباه‌های جورج بوش  کرسی قدرت را به دموکرات‌ها واگذار کردند، تا سه سال دیگر که باز انتخابات  در این کشور برگزار شود، جدال‌ها ادامه خواهد یافت. جمهوری‌خواهان هر چه در چنته دارند به میدان ریخته‌اند تا بتوانند از حجم محبوبیتی که باراک اوباما در قامت دموکراتی جوان به دست آورد، بکاهند . در این میان شکست دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای مجلس سنا در ایالت ماساچوست هم  امید را در دل جمهوری‌خواهان زنده کرده است .

به گزارش رویترز، تامک تانکردو از سناتورهای سابق جمهوری‌خواه در تازه‌ترینم اظهار نظر خود باراک اوباما را سوسیالیستی خیال‌پرداز خوانده است . تام تانکردو به راحتی در جمع هواداران خود تریبون را در دست گرفته و اعلام کرد که علت پیروزی  باراک اوباما نادانی رای‌دهندگانی بود که او را انتخاب کردند.

این جمهوری‌خواه دو آتشه در ادامه سخنانش و البته تحقیرهای اوباما  افزود: مردمی که نمی دانند چطور کلمه رای را بنویسند و یا حتی در زبان انگلیسی آن را تلفظ کنند، یک سوسیالیست مصمم و خیال پرداز را به کاخ سفید فرستادند، نام او هم باراک حسین اوباما است.
این سناتور جمهوریخواه آمریکایی با انتقاد از بافت چند فرهنگی جامعه آمریکایی گفت: تنها دلیلی که باعث پیروزی اوباما در این انتخابات شد این بود که ما  قبل از رفتن مردم به پای صندوق های رای از آن ها امتحان خواندن و نوشتن به عمل نمی آوریم.
وی اظهار داشت: به همین دلیل هم هر آدم بی سوادی می تواند به پای صندوق برود و باعث پیروزی کسانی بشود که جز لطمه زدن به بافت جامعه آمریکایی کاری از دستشان ساخته نیست.
تانکردو از محافظه کاران تندرو حزب جمهوری خواه است که سال گذشته خود را نامزد مبارزات انتخاباتی کرده بود و در طول سخنرانی های انتخاباتی خود صرفا به مساله جلوگیری از ورود مهاجرین به آمریکا حرف زد و حتی در رابطه با موضع گیری های "جان مک کین" سناتور رقیب اوباما او را به باد انتقاد گرفته و گفته بود: خدا را شکر که مک کین در این رقابت ها باخت و گرنه تکراری می شد از بوش اول و بوش دوم.
وی در ادامه صحبتهایش با اشاره به پیروزی های اخیر جمهوری خواهان اظهار داشت: آمریکا حال در مسیر درست رقابت قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 42116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =