۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۸
کاریکاتور/ زندگی مجردی دخترها!

آمارها از افزایش آمار دختران مجرد و زندگی مجردی آنها به عنوان یک پدیده نوظهور اجتماعی حکایت می کند.

 

فیروزه مظفری. خبرآنلاین

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 185
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    زندگی متاهلی زمانی معنی دارد که آقایان به وظایف خود عمل کنند وگرنه اگر قراره هم خانم خرج خودش و درخیلی مواقع بچه ها را به دوش بکشه .کل وظایف یک زن خانه دار هم رودوشش باشه و تازه همیشه همه ازش انتظارات بی جا داشته باشن همون بهتر که دختر مجرد بمونه و فقط بار مسئولیت خودش را بکشه
    • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      وبالعکس
    • احمد A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      الان دقيقا منظور شما اينه: خانم بره سر كار پول دربياره و توي مخارج خونه هم كمكي نكنه. كار خونه هم تعطيل. يعني چهار سال ديگه خانم يه حساب پر پول داره و آقا كلي قسط. اين وسط آقا ميشه يه موجود بي عرضه انگل و خانم ميشه يا تاجر و زن موفق كه شاهر نالايقي گيرش اومده.
    • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      شما بشین خونه تربیت بچه رو به عهده بگیر تا جا برای یه مرد که گیر دادی به بیکاریش باز بشه
    • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      زندگی مجردی چه پیری دردناکی داره...همیشه میترسی
    • بی نام EE ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      اتفاقا چند وقت پیش خواستگارم خیلی صریح بهم گفت انتظار داره پا به پاش کار کنم چون مخارج بالاست و ... من با کار کردن مشکلی ندارم ولی این حرفش ناراحتم کرد و ردش کردم نمی دونم کارم درست بوده یا نه.
    • من A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      همینه خودتون خواستین بگیم بشنین خونه یه چیزی می گین بگیم برین سر کار یه چیزی می گین میاین تو اجتماع و بچه ها رو تربیت نمی کنین بعد می خواین پز بدین که ما ....
    • ولی غلامی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      آخی دلم به حال دختره سوخت چه با حسرت به افق خیره شده
    • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      99 7
      خانم عزیز کاملا حرف شما درسته.....این چیزا رو باید به پسر و دختر از بچگی آموزش بدن ولی فعلا دارن از هم دور می کنن
    • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      28 8
      چی شده.....؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      صد تا لايک اگر حرف مردم نبود همين درصد از دختران هم ازدواج نمي کردن
    • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      اصلا موافق نیستم زن اگه خودش دوست نداره بره سرکار خوب نره همشون دنبال پول هستند و طمع دارن.الان ی همکار دارم میگه شوهرم میگه تو رو خدا سرکار نرو ولی خودش عشق پول.
    • واقع بین A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      نسل دهه هفتاد یه نسلیه که هیچ حسابی روش نمیشه کرد, الکی خوش و بی انگیزه و فوق العاده غیر قابل اعتماد ... البته استثناها منظورم نیست. فرقیم نداره دختر باشه یا پسر کلا نسل عجیب غریبین و متاسفانه همه ی آمارای اجتماعی و فرهنگی مرتبط با جوانان رو همین نسل خراب کردن, البته با همکاری مسیولین سختکوش ...
    • يك زن متاهل و شاغل با 2 فرزند IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      70 98
      آقايان محترم لطفا توجه كنيد كه چنانجه مردان توانايي تامين مخارج همسر و فرزندانشان در شان همسر انتخابي را داشته باشند كمتر خانومي اين سختي را متحمل خواهد شد. اما متاسفانه پسرهاي ما با دخترهايي از سطح خانوادگي بالاتر از خودشان ازدواج مي كنند و نمي توانند رفاهي كه دختر در منزل پدري داشته تامين كنند. لذا خانم مجبور به كار براي كمك به تامين هزينه ها است. ضمنا شما آقاي محترم اگر توانايي كاريه بالايي داشته باشيد كسي نمي تواند جاي شما را در بازار كار بگيرد
    • اصغر A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      80 19
      تو بخش های اداری و شرکت های خصوصی بیشتر خانم ها جای مردها رو گرفتن/ اون وقت مرد باید خرج خونه رو بکشه درسته که خانم ها هم باید وارد اجتماع بشن و کار داشته باشن. ولی با قیمت های پایینی که راضی می شن هم کار رو خراب می کنن و هم ارزش کار رو/
    • بی نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      12 16
      جناب واقع بین اولا بار آخرت باشه که به همه ی دهه هفتادی ها توهین میکنی ، تو دهه ی شصتیا و پنجاهیا و همه ی دوره ها هم آدمای الکی خوش و بی انگیزه داشتیم و هم آدمای زحمت کش ، در ضمن همون دهه ی شصتی و پنجاهی ها باعث بی انگیزگی این جوون ها شدن ، به عنوان مثال 50 و 60 ای های عزیز مفت مفت بنزین میزدن ، نصفشو میریختن زمین ، نصفش دور باک ماشین ، انقد اصراف کردن که برای این نسل بنزین سهمیه بندی شد ، یا انقدر نون ارزون خریدن و نصفشم ریختن تو سطل نون خشک که نون گرون شد . دهه هفتادی ها با این همه گرونی و مشکل وقتی میبینن هر چقدر هم میدوان به جایی نمیرسن ، معلومه که بی انگیزه میشن ...
    • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
      24 17
      جناب واقع بین اولا بار آخرت باشه که به همه ی دهه هفتادی ها توهین میکنی ، تو دهه ی شصتیا و پنجاهیا و همه ی دوره ها هم آدمای الکی خوش و بی انگیزه داشتیم و هم آدمای زحمت کش ، در ضمن همون دهه ی شصتی و پنجاهی ها باعث بی انگیزگی این جوون ها شدن ، به عنوان مثال 50 و 60 ای های عزیز مفت مفت بنزین میزدن ، نصفشو میریختن زمین ، نصفش دور باک ماشین ، انقد اصراف کردن که برای این نسل بنزین سهمیه بندی شد ، یا انقدر نون ارزون خریدن و نصفشم ریختن تو سطل نون خشک که نون گرون شد . دهه هفتادی ها با این همه گرونی و مشکل وقتی میبینن هر چقدر هم میدوان به جایی نمیرسن ، معلومه که بی انگیزه میشن ... این آمارایی که می ی همه ش واسه دهه هفتادی هاست رو خودتون واسشون درست کردین ..
  • بی نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    غم انگیزه هم برای پسرها و هم دخترها.ما نسل خطاکار نبودیم....
    • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      کسان دیگر خطا کردند.. ما سوختیم.....
    • سیما FI ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      124 7
      نه دختران ما مشکلی دارن نه پسران وضعیت اقتصادی این اجازه رو بهشون نمیده. قطعا همون قدر که دخترها دوست دارن ازدواج کنن پسرها هم دوست دارن . فقط اگر وضعیت اقتصادی کمی بهتر بود و پسرها امنیت شغلی داشتند و حتی یه شغل با درآمد مکفی دیگه مشکلی برای ازدواج وجود نداشت.
    • بی نام A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      53 2
      اگر وضع درست بود خیلی از دختر پسر ها با هم خوشبخت میشدن
    • ده هفتادي IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      8 4
      مام همچين خطاكارنيستيم.نتيجه ي تربيت شماييم چ خوب چ بد.هيچ نسلي اندازه ما بهشون ظلم نشده.نه تفريح.نه رفاه مادي.نه امنيت اجتماعي و نه كورسويي از اينده روشن.شما نميدونستين ونميديدين.ماهم ميدونيم هم ميبينيم اما نميتونيم.فقط حسرتش واسمون ميمونه
  • میثم A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    دلیلش توقعات بالا .... که از تحصیلات بالا .... شغل و پول ناشی شده ... و میخوان واسه خودشون آزاد باشن به قول خودشون و صفا کننن ؟
    • بهنام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      حق هر انسانی ازادیست
    • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      99 60
      چرابايد آقايون آزاد باشن خانمها نه ؟
    • محمد IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      40 16
      خوب اینا که شما گفتی که تو همه کشورهای پیشرفته از چندین سال پیش واسه زنان وجود داشته که
    • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      78 12
      نه آقایان باید آزاد باشند نه خانوم‌ها ... تاهل یک شراکت در زندگی است ... زندگی بدون تعهد به هیچ دردی نمی‌خوره ...
    • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      30 12
      تحصیلات عالی که شده تحصیلات محله ای چهار روز میرن بیرون و میان یک لیسانس از دانشگاه آزاد زیر بغلشون میزارن
    • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      40 3
      پسری که پولدار یا خوش تیپ باشه قطعا فقط یک دختر کنارش نیست و شما با این انتخاب پرخطری که میکنید قطعا در زندگیتون دچار مشکل خواهید شد. به بیان دیگر شوهرتون تنها مال خودتون نیست و با خیلی از دخترهای دیگه هم اشنا است و مسائل بعدی که دیگه خودتون میتونید حدسش بزنید اینجوری نیست که با یه پولدار ازدواج کنی و تبدیل به یه پرنسس توی یه قصر بشی تو اونجا زندونی هستی و شاهزاده رویاهای شما بیرون قصر حرمسرا داره ولی شما متوجه نیستی حال از ما گفتن بود. اما جدای از این مساله همیشه یادت باشه هر چیزی در زندگی هزینه هایی داره اینجوری نیست که صاف بری به چیزی برسی و همش خوشی باشه
    • بی نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      75 18
      اگه می خوان آزاد باشند چرا ازدواج می کنند؟؟ نمی شه که ازدواج کنی و از مزیات مجرد بودن هم استفاده کنی و شوهر فقط برای دکور باشه، فقط پول بده و حتی حق نداشته باشه سوال بپرسه ازت که چی کار می کنی کجا می ری. والا رو هم حدی داره.
    • سحر A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      14 29
      1000 لایک به بهنام
  • ندا EU ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    اگر این همه دختر مجرد مانده اند برای اینه که مرد زندگی وجود نداره. بهتر نیست این پدیده نوظهور را از بعد تازه تری بررسی کنید. مثلا به این مساله بپردازید که چرا پسران امروز دیگر مرد زندگی نیستند؟
    • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      من یه مرد متاهل هستم.با دیدن پسرهایی که شبها تا ساعت 4و5 صبح بیدارند وتا ساعت12 ظهر می خوابند.کتاب نمی خوانند وسواد واقعی ندارند و تربیتشان اینترنتی است.متاسفم.شوهرتان اینها باشند همان بهتر مجرد بمانید.
    • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      دخترهاچی زن زندگی هستن؟؟؟
    • علیرضا A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      116 4
      هممون مثل همیم هی گردن اون یکی نیندازیم
    • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      مثلا میفرمایین چطور باشن؟ مرد باشن که بلافاصله انگ "مردسالار" و "امل" و "سنتی" بهشون میرنین. نخیر خانم عزیز فول پکیج میخواین که خب به این راحتیا گیر نمیاد شما همسر نمیخواین "برده" لازم دارین. تمام اطرفیان من با تجربیاتی که از جنس مخالف داشتن یا از ازدواج فراری هستن یا برای ازدواج صرافاً دنبال یک منبع مالی میگردن. حق هم دارن چیزی که عوض داره گله نداره
    • مرد مجرد A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      69 16
      شما خودتون رو و البته توقعاتتون رو با یه نسل عقب تر مقایسه کنید تا متوجه بشید مشکل از کجاست
    • جهان A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      65 11
      پسران امروز مرد زندگی هستند اما جامعه شرایطی رو بهشون تحمیل می کنه که نمی تونن زیر بار این شرایط دوام بیارن.مضاف بر اینکه فرهنگ زندگی مشترک توی ایران دیگه با گذشته فرق می کنه....همه چی داره دست به دست هم میده که این وضعیت به جای اینکه بهتر بشه بدتر میشه.
    • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      86 17
      به همون دلیلی که دیگه دخترها زن زندگی نیستن
    • mohsen A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      85 16
      برای اینکه دختران امروزی دیگر مثل سابق نیستند.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      55 23
      یه جوری میگی انگار پسرا میان خواستگاریتون شما نه گفتینبهتره بگید اگه اینهمه دختر مجردند بخاطر اینه که پسرها خواستگاری نمیرن.حالا این زاویه برای آسیب شناسی مناسبه.اینکه چقد اشتغال و تحصیل و شکاف جنسیتی و فرهنگی و ... عامل عدم جرات پسرها برای ازدواجه.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      60 18
      اشتباهی مثبت دادم. به همان نسبت که مرد زندگی وجود نداره زن زندگی هم نایاب است. البته اگر نایاب تر از مرد زندگی نباشد.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      12 0
      به نظر من موضوع دو طرفه است.نسل مهارت زندگی کردن است حال چه مجردی و چه متاهلی.در نتیجه در زندگی متاهلی هر دو طرف به جای اصلاح رفتارهای غلط خود بر انجام آن رفتارها بر مبنای اصل "همینی که هست " تاکید داشته و فقط از طرف مقابل سرویس میخواهد و در کل معمولا دو طرف رابطه در ازدواج غالبا در توهمات خود از ازدواج غرق هستند تا واقعیات.جالب اینه که چنین افرادی فاقد مهارت حتی در زندگی مجردی بوده و با توهمات خود در زندگی مجردی هم دچار معضلات اجتماعی میشوند.دلیل این موضوع هم اهمیت کم مهارت های اجتماعی در جامعه ما خصوصا از سوی مسئولین کشور است چون در خانواده ها غالبا یکسری توهمات و رذایل اخلاقی به فرزندان القا میشود و در مدارس هم همان اندک آموزشهای تئوری اجتماعی که داده میشود عکسش در جامعه اتفاق میافتد.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      78 16
      و شاید دختران امروز زن زندگی نیستند
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      84 8
      چون الان مردونگی رو با پول می سنجند
  • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    بیشترشون حقشونه، انقدر دنبال شاهزاده رویاها با خونه و ماشین و حقوق بالا و ... هستن...
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    شاعر بزرگی میگه: چو هرگز نیااابی نشااانی ز شوووی ز گهواره تا گووور دانش بجوووی
  • محمد جواد A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    سلام دخترها سرکار رفتند و پسر ها بیکار .. شما انتظار داری یه پسر بیکار از دختر شاغل خواستگاری کنه ؟؟؟ داریم به کجا میریم .. سرمونو مثل کبک تو برف کردیم ... حالا هم هی از اشتغال زنان بگیم و بگیم و بگیم میدونید دخترها چند درصد از فرصت های شغلی غیر کارشناسی رو از پسرها گرفتند ؟؟؟ جمع کنید خودتونو
    • آرش IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      اگر پسرها بی عرضه و کم توان هستند چه ربطی به دخترها داره؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      این که بلد نیستید کار پیدا کنید تقصیر دخترا نیستبه چیزی به نام عرضه ربط داره
    • علی A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      47 36
      کاملا موافقم
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      93 14
      سلام دوستان عرضه ی سر قضیه هستش ولی هستن شرکت هایی حقوقی که ب ی اقا میدن با دو سوم یا حتی نصفش نیرو خانوووم جذب میکنند به نظر شما اینجا بحث عرضه میاد وسط؟؟؟
    • آیس IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      45 40
      چه طرز فکر مضحکی.. شما به آمار مراجعه کن تا ببینی چه درصد کوچیکی از اشتغال مربوط به زنان و چه درصد بزرگی متعلق به مردانه..
    • محمدجواد A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      61 14
      بحث عرضه پیدا کردن شغل نیست .. بحث نگاه ابزاری به جامعه به خانمهاست .. بحث اینه که وقتی برای یک شغل چند نفر اعم از دختر و پسر هستند ارجحیت استخدام با خانمها است .. این یک واقعیته خیلی روشن تو کشور ماست ...
    • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      44 16
      بگذارید واقعیت را ببینم در دوران دانشجویی چند نفر از دانشجویان در مجموعه‌ای مشغول به کار شدند ... اما چندی بعد پسرها مجبور شدند که به سربازی بروند و دخترها که دوران استخدام آزمایشیان به پایان رسیده بود استخدام شدند ... حالا شما ببیند چه کسی بی عرضه است ... مشکل عمده‌ی مملکت ما سربازی است ...
    • مونا IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      25 23
      بحث رو چرا جنسیتی میکنین؟یعنی خانمها بشینن خونه تا آقایون کار داشته باشن؟این منطقیه واقعا یه عده خانم خانه دار تحصیلکرده افسرده بیکار که هیچ انگیزه ای ندارن و در آینده مادر بشن بچه های موفقی رو تربیت میکنن؟؟؟این بهانه ها اصلا قابل قبول نیست و کاملا نشون دهنده بی ارادگی اون دسته ایه که این کامنتها رو چه تو این پست و چه جاهای دیگه میذارن وگرنه این همه جوون معمولی ازدواج میکنن ازین کل کل ها که عین غده داره رشد میکنه ندارن.اصن یه درصد فکر کنین این تجرد خودخواسته است.چقد عقب افتاده و خودمحورین تو هر بحثی.انگار از همه دنیا طلبکارین
    • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      13 6
      جمع کنید رو خوب اومدی.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
      15 3
      خانم های عزیز دور برندارید سرتونو از تو برف دربیارید من واقعیتی که با چشم خودم دیدم و میگن امید وارم خبر آنلاین منتشر کنه تو شرکتی که من کار میکنم یکی یکی آقایونو انداختن بیرون شرکت مشاور ابنیه چرا ؟ بخاطر اینکه خانم ها حقوق کمتر طلب میکردن و البته اکثرشون همسراشون کار میکردن و اینها فقط پول تو جیبی میخواستن و تعدادی مجرد البته بی احترامی نباشه به دختران پاک سرزمینم ولی ... که بخاطر مجرد بودنشون استخدام شدن و البته بیشتر بله قربان گو هستند که آقایون اکثرشون نیستند تقصیرات رو گردن همدیگه نندازیم در این این اجتماع همه تاکید میکنم همه مقصرند .........
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    چرا فکر می کنید هر کی مجرده، شوهر گیرش نیومده یا خواستگار نداشته؟این نگاه یه جور توهینه
    • داود RU ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      89 32
      به هر حال شوهر مورد نظرش گیرش نیومده. اگه اومده بود که حتما ازدواج میکرده. کاریکاتورم همین نگاه رو داره مورد نظر
    • باب لرد RO ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      50 59
      ما خودمون دیدیم که میگیم .بگیر نبوده که موندن خونه باباشون وگرنه هیچ دختری دوس نداره ک مجرد بمونه لکی فاز روشنفکری میگیرن تا یه خواستگار میاد اصلا تحقیق هم نمیکنن بشمار3 بله رو میگن
    • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      21 33
      دوست عزیز اگه شما این حرفو توهین فرض میکنی پس خودت داری به نوعی بیان میکنی مجرد بودن یک نوع کمبود هست چون در هر صورت جمعی از مجردها به خاطر نداشتن خواستگار مجرد هستن
    • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      29 20
      راست میگه، خیلیاشون هَولن.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      70 16
      هیچکی به یه پولدار خوشتیپ نه نمیگه...البته کسی که این اُپشن ها رو داشته باشه که دنبال ازدواج و اسارت نمیره..در آسمان بی انتهایش پرواز می کند...
    • غریبه IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      5 2
      عیب بعضی ها در این هست که فکر می کنند همه چیز در پوله ولی خیلی از مواقع خواستگارهای پولدار و ثروت وجود داره و دختر به دنبال صرفا پول نیست و دنبال ارزش های اخلاقی می گرده برای همین هم ترجیح می ده مجرد باقی بمونه تا اینکه بخواد ازدواج کنه و طلاق بگیره...پس این فکر که هرکی شوهر نکرده حتما خواستگار نداشته اشتباه هست چون اون گربه ی روی دیوار هم اگه بخواد می تونه همسر پیدا کنه مهم خوشبخت شدن هست نه زندگی زوری
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    این دخترا فکر می‌کنن این جور زندگی براشون ایده‌آله اما ...
  • ناشناس IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    به خدا اگه شما قبول کنید که خیلی از دخترها آرزو و اولویت اول زندگیشون تو این دوره و زمونه دیگه ازدواج و سر سفره عقد نشستن نیست نصف مشکلات ما حل میشه همه ی ماها اینجوری به افق های دور واسه پیدا کردن شوهر خیره نشدیم .... بالاخره باید یه زمانی دست از تکرار این کلیشه ها حتی با دید طنز هم برداشت
    • بی نام DE ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      29 37
      همینو بگو... مشکل، سر مشکل نمیخوایم
  • حمید IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    از بس که کلاس میزارن من چند وقت پیش رفتم خاستگاری گفتم مشکل خونه ندارم سمت غرب تهران خونه دارم سر اینکه من حتما باید کنار خانواده ام زندگی کنم باید بیایی شرق تهران بهم زدن دیگه ببینید چقدر مسخره بازی شده
    • نیما IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      114 5
      خدا رو شکر کن بهم خورد . اگه با همچین دختری ازدواج میکردی قطعآ کارتون به طلاق میکشید و الان به خاطر مهریه زندان داشتی آب خونک میخوردی .
  • 303 US ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    يه كم اخلاقشونو خوب كنن تا پسرا برن بگيرنشون حالا همشون برن درس بخونن ، آخرش كه چي . اگر ما پسرا مدرك درست حسابي نگيريم كه ازدواج نميكنيم
  • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    322 4
    وقتی پایه حقوق توو این مملکت هفتصد هزارتومانه معلومه پسرها خرج خودشون رو به زور بتونن دربیارن اونوقت چجوری تن به ازدواج بدهند؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      19 3
      100
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    خزعبلات فمینیستی مثل اشتغال زنان مهم است نه ازدواج آنها
    • دانشجو IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      20 18
      فمینیسم و تساوی حقوق زن و مرد را همین سرمایه دار ها باب کردند. عوضش نیروی کار ارزان نصیب شان شد و کارخانه ها با زنان چرخید.... الان هم که باز استفاده ابزاری از زنان به سمت دیگری رفته. انگار نه انگار که زن به خودی خود کرامت دارد نه به خاطر قیافه اش یا نیروی بازو
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    205 8
    تا وضعیت اقتصادی به این شکله دنبال دلیل و علت نباشید.
    • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      31 2
      اره والا.برادر من مهندس عمرانه و سربازی رفته و بلوغ فکری لازم رو داره و تنهادلیلش برای به تاخیر انداختن ازدواج مسیله ی مالیه.والا توقع زیادی هم نداره فقط امنیت شغلی و پول برای اجاره ی خونه...
  • بی نام US ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    نگاه کلیشه ای .... من توی خوابگاه دخترانه تو تهران زندگی میکنم. و برام باعث تعجب که اصلا اینطور نیست. و بیشتر از انتظار، وحشت از ازدواج هست. بیشتر دخترا ازدواج رو مرگ رویاهاشون میبینن و تبدیل شدن به یه خدمتکار بی جیر و مواجب....
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      78 30
      خب همونطور که گفتی سطح درک و فهم رفیقات معلومه دیگه.. ..معلومه که دنبال چی هستن....
    • بی نام US ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      27 9
      دقیقا مشخصه... دنبال ادامه تحصیل، کار و اپلای گرفتن.
  • احسان IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    انقدر توقعات دارن که اصلا پسرا دلشون نمیخواد طرفشون برن ، انگار پسرا غول چراغ جادو هسن که هر چی دختره گفت باید فراهم کنه
    • بی نام DE ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      29 35
      پسرها اینقدر همه جوره خودشون رو بی مسئولیت راحت راضی نگه میدارن، احتیاجی به ازدواج و قبول مسئولیت ندارن که....
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    این کاریکاتورخنده نداره .بایدگریه کردبه حال جوونهای این مملکت که باندانم کاری مسئولین مربوطه به هرراهی الان کشیده میشن.....
    • حمید RO ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      45 46
      توقعات بالای خانمها هم تقصیر مسئولینه؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    60 41
    آخی... ناز بشن
  • دلسوز A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    65 46
    خیلییییی باحال بود
  • محمد A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    با سلام. اگر خانوم ها کمتر سخت گیری کنن، یقینا مجرد نمیمونن
    • بی نام ES ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      47 70
      همچین میگی انگار مجرد موندن دخترها تنبیهی هستش که پسرها براشون در نظر گرفتن. جمع کنید خودتونو بابا، زندگی مجردی یک انتخابه، وقتی میتونم راحت زندگی کنم چرا باید ازدواج کنم و از بیشتر حقوقی که الان آزادانه دارم منع بشم؟ یکی از دلایل اصلی تمایل دخترها به مجرد موندن وجود قوانین مردسالارانه تو جامعه است. همین که شوهر کنی یه پاسپورت هم نمیتونی با صلاحدید خودت بگیری. آقایون هم که ماشالا خانومشون رو با کلفتشون اشتباه گرفتن. از همین کامنت های سایت هم معلومه چطور در مورد دخترا فکر می کنن.
    • f IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      75 25
      خیلی از خانم ها خودشون دلشون می خواد مجرد بمونند و اصراری به ازدواج ندارند.
    • نازنین A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      67 17
      شما نگران نباش، حتماً مجرد ماندن را به ازدواج تحت هر شرایطی ترجیح می دن
    • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      58 11
      مجرد نمونن به چه قیمتی؟ به قیمت یک زندگی جهنمی هم که شده؟؟؟؟
  • بابک IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    زنم چند روزه مهریه شو گذاشته اجرا 400 سکه میگه 100 ملیون بده بقیشو ببخشم برم خونه مجردی بگیرم پیش برادرام بر نگردم ...
    • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      46 31
      میخواستی موقع ازدواج یکم فکر کنی و وقتی نداری 400 سکه مهر نکنی اگر هم داری که دلیلی برای به اشتراک گذاشتنش نیست
    • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      36 6
      دوست عزيز متاسفم خدا بهت صبر بده حالا مشكلش چيه؟
    • mohsen A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      37 10
      ندیا
    • علی A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      69 20
      پسرا زیر بار مهرینه بیشتر از 12 سکه نرن. مگه زنه چیکار کرده که بعد قارون بایدبهش گنج قارون داد؟ یکی بیاد چواب بده به من
    • مرضیه IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      39 12
      خوب ینی میخوای طلاقش بدی. مهریه نگیره و تو این شرایط بره خونه برادرش زندگی کنه؟
    • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      53 9
      برو زندون ولی پول زور نده
    • بابک IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      25 11
      من نمیخوام طلاق بدم ایشون از شب عروسی یا بهتر بگم بعد از عقد شروع به ناسازگاری کرد هی میگه بابات خونشو بفروشه مهریه من و بده... 4 سال از من بزرگتره نمیخوام جنگ شروع بشه خودم میدونستم گفتم بزرگتره عاقلتره و ... خونه داشتم ماشین داشتم کار داشتم و ... بخدا نمیدونم دردش چی بود ... هرکار میکردم به چشمش نمیومد فقط بهونه ... بهونه ... 4 ساله زندگیو برام جهنم کرده هر شب دعوا ... جنگ ... قاضی میگه توافق ... مشاور میگه توافق ... هرچی دارم میدم ... میگه نه همشو میخوام ... آخه از کجا بیارم ...
    • میثم IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      10 2
      آقا بابک با توجه به صحبت هاتون کاملا مشخصه که از همون اول واسه جیبتون و سر کیسه کردنتون باهاتون ازدواج کرده و با توجه به اینکه از شما هم 4 سال بزرگتره به نظر بنده شما خودتون مقصر اصلی هستید و بسیار سادگی و کوتاهی کردید و بدون شناخت و تعقل کافی از روی احساسات بدون اینکه عواقب بعدش رو در نظر بگیرید چشم بسته و عجولانه اقدام کردید، 100میلیون بگیره بره واسه خودش دنبال عشق و کیف و حالش واسش خوشایندتر هستش یا بخواد زیر بار مسئولیت باشه؟ فرمودن خونه پدر هم نمیخوام برم، اینطور که مشخصه شما هیچ اراده ای هم از خودت نداری تنها چیزی که میتونم بهت بگم اینه که اگر مقصر نیستی و مشکلی هم تو زندگیت نداری به هیچ وجه زیر بار نرو که تا آخر عمرت باختی، هر چند عذر میخوام بعضی از حماقت ها تاوانشون سنگین تموم میشه.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    56 57
    بی ربط
  • فرزاد A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    26 1
    البته زندگی خصوصی هر فرد به خودش مربوطه شما حساب کن با حقوق 600 تومن من چطوری ازدواج کنم ؟ کاریکاتور هم برا من لازمه شاید گره کار .........
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    8 1
    خوش به حالتون
  • سینا گرگانی IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    15 1
    اینو که شما میگی مربوط به طبقه ثروتمند جامعه هست خیلی ها نمیتونن خرج ازدواج شون در بیارن یا خانواده جهیزیه شون رو تامین کنه چطور میتونن زندگی مجردی داشته باشن و اونو بگردونن؟؟ اگه این آمار که شما میگی درست باشه خب واقعا تاسف باره گرچه من اینو بزرگ نمایی میبنم والا هنوز این فرهنگ هایی که شما مد میکنید توی جامعه راه نیفتاده و دلیل اصلی مد شدن این فرهنگ شما هستید درسته خیلی ها زندگی مجردی دارند اما نه به این شکل که شما میگید
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    12 6
    گفتند یافت می‌نشود جسته‌ایم ما, گفت آن که یافت می‌نشود آنم آرزوست
  • مجرد EU ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    58 16
    چرا زندگی مجردی پسرها کاریکاتور نیست؟
  • وحید RO ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    39 11
    تو جامعه ای که فقط پول ارزش آدما رو مشخص میکنه چه انتظاری میشه داشت اکثر دخترخانم ها پرتوقع شدن و دنبال چندین لول بالاتر از خودشون هستن پس مجرد باش تا اموراتت بگذرد :
  • mohammad RO ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    18 9
    دخترا مجرد ماندن خیلیاشون توقعشون اینقدر زیاد که پسر جرات نمی کنن جلو بیان بعدش دیگه نیازی به شوهر کردن ندارن چون میخان درس بخون
  • بی نام RU ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    23 10
    حالا مجرد موندنشون هيچي جديدا همشون اصرار دارن تو يه خونه مستقل زندگي كنن حتي اگه با خانوادشون تو يه شهر باشن
  • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    12 13
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • رها A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    66 22
    به نظرم شرافت زندگی مجردی دخترها به تن دادن به خفت ازوداج های تحمیلی می ارزه
    • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      13 3
      حالا یه جوری میگی که انگار همه ی دختر ها ازدواج تحمیلی دارن شاید کلا 5 درصد از این همه مجرد اینطوری باشه.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    16 7
    آقا شما میدونی کاریکاتور چیه، این الان کاریکاتوره
  • ابی RO ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    11 9
    آره دیگه شماها که میگین آمار مجردا رفته بالا درست ولی دلیل داره دیگه .اونم نه کاره درستی داریم نه پشتوانه مالی ..کاری به پشتوانه نداریم همون کار که نباشه آدم چطور خرجشو در بیاره .فرض کنید کار هم درست شد بعد میری خاستگاری 1000تا شرطو شروط میزارن واسه ما .شرط و قبول کردیم بعد خانوم میگه این مرد رویاهام نیست بعد میری سراغ یکی که مرد رویاهاش هستی میگه وضع مالش خوب نیس .وضع مالی هم خوب باشه میگن مادرش بد اخلاقه..مادره خوب باشه میگن خونه جدا باس باشه .خونه جدا بگیریم میگن میخوام نزدیک خانوادم باشم .نزدیک خانوادش باشی بازم یه دردسر دیگه که پسرا میگن تو کارامون دخالت میکنن ..خدایا مارا بدون زن از دنیا ببر
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    48 9
    خواهر یکی از دوستان من شاغله ، پدرش حسابی بهش کمک کرده تونسته هم ماشین بخره و هم خونه البته قبل گرونی الان هر کی میاد خواستگاریش میگه کمه کم باید خونه و ماشین داشته باشه ، خب این دختر معلومه نمی تونه ازدواج کنه ، یه پسر معمولی که هیچ پشتیبانی نداره به همین راحتی نمی تونه این سرمایه رو مهیا کنه ، زندگی چیزیه که دختر و پسر باید با هم بسازنش ، متاسفانه دختر ها دنبال زندگی هستند که از قبل همه چیزش آماده شده باشه ، هیچ وقت تن به ساختن زندگی با شریکشون رو نمی دن .
  • هموطن A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    56 30
    اصلا کاریکاتور جالبی نیست یعنی همه دخترها بیکار نشستن منتظر شوهرنه عزیزم خداروشکر هر دختر مجردی برای خودش شغل و درآمد داره و مشغول ساختن آینده خوبی برای خودش هست چون خوشبختی توی شهور ازدواج خلاصه نمیشه یه خانوم باید مستقل باشه چه با شوهر چه بدون شوهر
    • بی نام یک IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      15 18
      هموطن مخالفم با نظرت به هزار و یک دلیل...
  • دهه 60 RO ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    63 13
    سلام بنده دختری هستم از نسل دهه 60وهنوز ازدواج نکردم خواستم ولی نشد چرا؟آقایان محترمی که قصد ازدواج با بنده را داشتند بیان کردند بنده شاغل باشم وکار کنم نمیتوانند خرج را تک نفره به دوش بکشند آقایان مسئول توجه کنید من یه دختر30 ساله 10 سال دارم کار میکنم هزینه تحصیل وزندگی خودمو با هزار بدبختی در میارم حالا چطور برم با یه مرد ازدواج کنم که هم کار کنم خرج خونه بدم هم بچه بزرگ کنم هم مسئولیت یه زندگی رو به دوش بکشم جالب اینجاس که این آقایان زمان ازدواج میگن ما هیچ چیز نداریم مگه مغز خر خوردم من یکی دارم واسه خودم زندگی میکنم حالا خوب یا بد دیگه خودمو گرفتار مشکلات وبد بختی چرا کنم جواب منو بدین لطفا..........
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      21 46
      آقایون بیارن شما راحت بخور این همه رمضون یبارم شعبون
    • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
      1 0
      شما درست میگید ولی طرف مقابلتون هم خوب همین فکرها رو میکنه که چطوری هم خرج زن و بچه رو بده هم خونه بخره هم ماشین و ...
  • حق A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    39 5
    سختگیر تر از خود دخترا خانواده هاشونن. مورد دیدم بنده خدا خودش حرفی نداره ولی باباش یک شرایطی میذاره آدمو فراری میده.
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    8 9
    ههههههههههه
  • علی IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    18 16
    سلام به همه دوستان. من قصد ندارم با این کامنت کسی رو ناراحت کنم اما من روز نیمه شعبان بله برونمه. یه دختر فوق‌العاده با یه خانواده فوق‌العاده، خدا ـ باز هم تأکید شدید می‌کنم؛ خدا ـ نصیبم کرد. مهریه‌ای که از من خواستن 14 تا سکه بود. بازم تأکید می‌کنم نمی‌خوام کسی رو ناراحت کنم اما خدا همسر خوبو نصیب همه جوونا بکنه. خودم 10 تا خاستگاری رفتم اما یا خانواده دختر منو اذیت کرد یا خود دختر. این دختر آخریه اما یه فرشته‌ایه که اشتباهی اومده رو زمین البته اومده تا منو با خودش ببره بالا پیش بقیه فرشته‌ها. من خیلی به خدا بد کردم چون هیچ وقت درساپت و حسابی علادتش نکردم اما خدا .... همون کاری رو برام کرد که .... . نیاز به توضیح اضافه واسه تعریف از خدا نیست. ایشاللا همه جوونا خوشبخت شن. الهی آمین
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    34 49
    تا وقتی دانشگاه هارو دخترا پر کردن و جلویی پیشرفت پسر هارو گرفتن همین هم میشه دیگه،پسر بیکار میشه دختره مجرد میمونه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    60 57
    بهترین راه موجود صادرات ترشی می‌باشد
  • farid IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    31 29
    دلیل اصلیش به خاطر بالا رفتن توقعات دخترهاست
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    31 17
    به نظر من چندین علل به صورت همزمان منجر به این مشکل شدند: مشکلات اقتصادی، تهاجم فرهنگی ماهواره و اینترنت و البته تحصیل و به دنبال اون اشتغال بیش از حد زنان در اجتماع و به موازاتش حس راحت طلبی که در بعضی آقایون ایجاد شده.
  • علي IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    28 36
    واقعآ فاجعه است حالا اصلا دختر مجرد بمونه ولي نه بره خونه جدا بگيره اين خونه مجردي ها قريب 90درصد فساد به دنبال دارند از سيگار گرفته ......چرا خانواده ها ديگه نمي تونن جلو دختراشون بگيرن
  • سارا A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    63 6
    اکثرا از پرتوقع بودن خانم ها گفتید ولی خوبه بدونید معیار خیلی اقایون هم زیبایی و سن کمه دختره معلومه که اینا کلاس میذارن وگرنه دخترای خوب با اخلاق که دوست دارن زندگی مشترک داشته باشن کم نیستن
  • مانی IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    31 19
    فکر می کنید این حقیقت که تعداد پسر هایی که تمایل به ازدواج دارند خیلی کمتر از دخترهاست از کجا ناشی می شه؟ پسرها با ازدواج آزادیشون از دست می دن، از اکثر کسایی که ازدواج کردن بپرسین می بینین که دخترای ایرانی نه تنها انتظارشون از شوهرشون خیلی زیاده بلکه گیرهایی میدن که آدم از زندگی مشترک صرفنظر می کنه
  • مهدی RO ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    35 2
    من که بیکارم توقع زنم که خیلی بالاست تو این مملکتم که هیچ کاری نیست و گرانی افتاده همین بهتر هر دو مجرد باشیم تا زندگی یکدیگر را از این بدتر نکنیم
  • mohsen A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    66 41
    خانم ها از مجرد موندن خیلی بیشتر از آقایون ضرر میکنن، هر چقدر هم که بخوان انکار کنن .
    • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      39 48
      باشه پسرم حالا که نظرتو گفتی برو مشقاتو بنویس عزیزم.
    • بنیتا IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      25 22
      خیلی قشنگ و بجا گفتی واقعا زدی به هدف.دختر ها خیلی اسیب میبینن سر مجرد بودن و ازدواج نکردن
    • آرش A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      6 2
      اشتباهی مثبت دادم. گاهی ما مردها بیشتر ضرر نکنیم، کمتر هم ضرر نمی‌کنیم. تنهایی سختی‌های خودش رو داره؛ هم برای مرد و هم برای زن. به خود طرف هم خیلی بستگی داره که مجردی بیشتر بهش بسازه یا متاهلی.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    29 24
    اگر به بخش نظراتتان توجه کنید می بینید که شاهد از غیب رسیده آقایونی که در که دلیل عدم موفقیتشان را حضور زنان در اجتماع می بینند ؟ در حالی که اگر شایستگی که از آن دم می زنند را داشتند،اگر گفته های خودشان را ملاک قرار بدهیم ،ومشکلات اجتماعی از قبیل نبود شغل مناسب وحقوق مکفی را ندیده بگیریم ،مطمعنن این مشاغل در جامعه ی مرد سالار ایران هرگز به خانمها تعلق نمی گرفتان چیزی که زنان را وادار به انتخاب تنهایی می کند نبود مردان مسولیت پذیر ومتاسفانه خودخواهی است که مردانگی را در جنسیت می بینند نه در منش و کردار آدمی ضنن اینکه جامعه زنان را موجودات ضعیفی شناخته که برای بقای خویش نیازمند جنس برترند؟ و چاره ای برای زنان باقی نگذاشته آید مگر اینکه خلافش را ثابت کنند
  • ه IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    41 13
    خیلی کلیشه به نظرم گذشته اون دورانی که دخترا چشم بکشن که شوهر کنن.
  • لیلا IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    55 34
    این طرز فکر نهفته تو این نقاشی مضحک ، خجالت آوره ... که انقدر ارزش زن رو دارین انقدر نامحسوس تو جامعه میارید پایین ... یعنی همه دغدغه دختران اینه که منتظر نشستن یکی از راه برسه ازدواج کنن ؟ چی از زندگی مردم میدونین ؟ با این کار به مردم و مشکلاتشون دهن کجی نکنید مردم درد و گرفتاری دارن و زنان هم نیمی از همین مردم هستند
    • آرش اس IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      20 14
      لیلا خانم این کاریکاتور منظورش اینه که دختر چون عرف نیست که خودش بره خواستگاری مجبوره منتظر کسی بشه ولی خوب پسره اگر بخواد می ره دنبال کسی. و دقیقا دلیل اینکه کسی با فرش قرمز هم نمی آد چیه؟ همون چیزی که شما بهش اشاره کردی، درد و ... . می بینید که خیلی کاریکاتور جالبیه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    27 0
    سوای از مشلات اقتصادی و بالا بودن توقعات مادی که هم در پسران و هم در دختران وجود داره.یکی از مباحث اصلی عدم درک متقابل افراد از همدیگه ست.وقتی به دور و بر خودمون نگاه میکنیم خونواده ی خوشبخت خیلی کم پیدا میشه و اکثریت از زندگیشون مینالن.منظورم از خوشبختی رفاه مالی نیست منظورم رضایت از زندگی زناشویی هست.و این برمیگرده به عدم تلاش برای درک طرف مقابل.لازم نیست که 100درصد همدیگه رو درک کنیم.همینکه تلاش کنیم دیگری رو درک کنیم خیلی مشکلات حل میشه.حلقه مفقوده زندگی درک متقابل همدیگه ست.
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    37 7
    من هم با خیلی از دوستان موافقم که هم توقعات بالاست و هم مشکلات مالی آقایون زیاده. اما به نظر این حقیر که فقط نظر خودم هست خواستم فقط بگم خواهشا هم اقایون و هم خانومها لطفا و لطفا و لطفا قبل از ازدواج حتی اگر با کسی آشنا میشید به دور از مسائل دینی، حیا پیشه کنید و پاکدامنی. شاید واقعا این اعتماد رفته بین همه ما دوباره برگرده...البته اولین نفر به خودم میگم نه جسارتا به دوستان
  • حامد A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    21 3
    ازدواج یعنی تعهد.خوب برای کی به خاطر چی. ازدواج گفتمانی است که ما بدون اندیشه می پذیریم در حالی که هنوز تناقضاتش برای ما حل نشده است.
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    51 5
    نه دختر مقصر هست نه پسر،بی تدبیری چند دهه اخیر مسئولین
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    50 17
    برادرم 32 سالشه.. شغل آزاد داره. ماشین داره .. خونه هم داره ... حداقل برای 10 دختر با شناخت و همسطح خودش رفتن خواستگاری و هر کدوم یک بهونه آوردند .. تا اینکه یک خانم با تحصیلات و شغل خوب نصیبش شد... میخام بگم خیلی دخترا فکر میکنن تا آخر عمرشون ترگل هستن و مورد توجه ... منتظر شهزاده قصه ها هستن با اسب بالدار بیاد البته الان شده لامبورگینی .. وقتی حسرت میخورن که فرصتها و جوونیشون از دست رفته و فرصت بچه دار شدنشون هم کمه خانمها تا 40 سالگی بهترین زمان برای بارداریشونه...ازدواج شتریه که در خونه همه میخوابه و چه بهتر که به و قتش انجام بشه و گرنه دیر شدنش هزار ویک مشکل دیگه بوجود میاره .
    • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      22 19
      تا 35 سال برای خانم ها زمان مناسب هست مگر نه بعدش با ملاحظات پزشکی می توانند بچه دار شوند که شانس آسیب به خودشان و بچه بالاست.
    • بی نام A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      18 2
      این تفکرِ "شتری بودن ازدواج" منبع بسیاری از طلاقهاست.
    • شادی US ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      12 5
      برای آقایون هم هر چی سن بره بالا بچه ممکنه خنگ بشه البته و فرقی در این مورد بین زن و مرد نیست و البته ما کلی زن دیدیم بالای چهل سال که بچه دار شدند هیچی هم نشده . طبیعت زنانه ست و خودش رو با تغییرات زنان هماهنگ میکنه . شما لازم نیست نگران زنان باشی بهترین کاری که زنان می تونن برای خودشون و جنسیتشون بکنند اینه که هیچ وقت به مردهای پیرتر از خودشون جواب بله ندهند . مثلا دختر بیست ساله به مرد سی ساله جواب مثبت نده .و بعد مردها هم یاد می گیرند با هم سنشون ازدواج کنند.
  • رضا IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    71 1
    نه هر کسی اون ارزشو داره که آدم بهش بگه مرد زندگی نه هر کسی ارزش داره که بشه بهش گفت زن زندگی . خیلی وقتا زندگی مجردی ارزشش بیشتر از یه زندگی نابسامان متاهلیه که ماحصلش بشن فرزند های صلاق
  • نادیا A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    41 44
    من حاضرم مجرد بمونم ولی ازدواج نکنم چون مردها حالا نه غیرت دارن نه پول دارند نه خونه دارند اما در مقابلش هزار تا توقع دارند از زنشون مجرد بهتره
    • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      30 8
      با این طرز فکرتون اگر نخواین هم مجرد میمونین
  • ناشناس IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    39 19
    وقتی این همه خیانت و درغگویی از طرف پسرا وجود داره و همش میخان از مسیولیت فرار میکنن و دنبال راحتی خودشون هستن به چه امیدی دخترا ازدواج کنن؟ به نظر شما به همچین پسرایی میشه اعتماد کرد؟ بنابراین دخترا ترجیح میدن مجرد بمونن.
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    51 25
    زنــــــــــدگی مجــــــــــــردی آقـــــــــــــــــایون کـــــــاریکــــــــــــاتوری تره
  • am A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    38 14
    عزیزان بیخود دعوا نکنید.توقعات بالا رفته.همین چند روز پیش تو یه مجلس خونوادگی یکی از زن دایی هام داشت میگفت تا یه خواستگار پیدا نشه که وضع مالیش از ما بهتر باشه دختر بهش نمیدیم.حالا خودشون کارمند بانکن و کلی درآمد بانکیخودتون که میدونید بانک چه جوریه. حالا شما حساب کن یه جوون 27 28 ساله تو این وضعیت اقتصادی چه طور میتونه همچین توقعی رو برآورده کنه. حالا شما در نظر بگیرد که من مجرد پسر با 28 سال سن اونجا نشستم ،بعد دختردایی ما هم با 26 سال سن داره ترشی میندازه.مگه من مغزه خر خوردم برم خواستگاری همچین آدمایی. متاسفانه خانواده ها اصلا درک نمیکنن. حالا یه سوال؟شما هایی که سخنت گیری می کنید.دوست دارید برای پسراتون خاستگاری میرن همین شرایط رو بزارن؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    40 16
    شرایط زندگی متاهلی برای زنان سخت تر از مردهاست.چون وقتی وارد این راه میشه دیگه برگشتن از اون براش چیزی نزدیک به محاله.داغ طلاق رو نمی تونن تحمل کنن.بنابراین باید قبلش حسابی سبک سنگین کنن.ترس ها و تردیدهای دخترها خیلی بیشتره.چون اون چیزی که جامعه ازشون میخواد تمکین بی چون و چرا از شوهره چیزی که واقعا عمل کردن بهش کار هر کسی نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    26 5
    برای اینکه اونایی که میان خواستگاری رو دوسشون نداریم،اونیم که دوسش داریم ما رو نمیخواد.در یک کلام : عشق :
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    18 5
    من تا یه قدمی استخدام بودم تو یه جای دولتی کاراموزی میکنم معاونت منو صدا کرد بعد کلی اطلاعات گرفتن ازم که همه چیم خوب بود گفت سربازی رفتی تو جایی که نیرو کمکی میخوان کسیم میخوان هم اعتماد بهش داشته باشن هم کار بلد باشه فکر کن بخاطر سربازی از دستش دادم در حالی که یه ترم دیگه واحد های دانشگاهیم تمومه حالا اگه سربازی نبود هم کار داشتم هم بیمه دوسال دیگه پول پس انداز کرده بودم میتونسم ازدواج کنم ولی الان چی بعد دوسال قراره برسم اینجایی که میتونستم الان وارد شم تازه اگه مهارتام هنوز یادم مونده باشه خوب معلومه کافیه یه دختر بره جای من بدون مشکل استخدامش میکنن همین دخترم فکر میکنه از من زرنگ تره جواب خاستگاریمو رد میکنه اخه من دردمو به کی بگم حداقل خبر انلاین منتشر کن انقد دلم نسوزه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    16 8
    من اکثر نظرات را خوندم به نظرم این آدمهایی که نظر دادند چه خانم و چه آقا بهتره ازدواج نکنند چون اصلاً نمیفهمند ازدواج یعنی چی. خانم بره کار کنه حسابش رو پر کنه آقا قسط بیاره یا شرایط زندگی خانمها سخت تره و.... خداییش بی خیال ازدواج شید چون با این تفکرات اصلا دو ماه هم دوام نمیارید من بیست ساله ازدواج کردم تنها حسرت زندگیم اینه که چرا ده سال زودتر ازدواج نکردم تو این بیست سال هم انواع مشکلات رو داشتم بیکاری بی پولی و... ولی الحمدا... همسرم همراه من همه این سختیها رو تحمل کرد. خانواده که نباشه چه انگیزه ای برای زندگی و پیشرفت هست؟ حالا که وضعم خوب شده اینها فقط خاطره شده اند
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      8 2
      ماهی چقدر در میاری عمو جون؟؟؟
  • اهوازی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    21 6
    به دلیل رسم خواستگاری مردها از زن ها دختری که معرف نداشته باشد این بلا سرش میاد
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    24 3
    رفتم خواستگاری یه پسرگفتم فوق لیسانس دارم و خونه دارم حقوقم یک و پونصده .یه تیکه زمین دو هزارمتری هم زعفرون کاشتم کم کم محصول می ده بیا با کم و زیادش می سازیم.گفت تو اصلا می دونی خرج خونه چقدره؟ نه برو دنبال کسی دیگه.منم افسرده شدم و همینجوری موندم و الانم چهل و دوسالمه.حقوقم هنوز یک و پونصده.خونمم هست.اقایونی که رضایت دارن بگن بله.حرفم خیلی هم جدیه نه شوخی به جان خودم
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    27 8
    ازدواج یک سنته. الانم کسی دنبال سنت نیست.همه چی مدرن شده بحث را تموم میکنم... خبر آ نلاین ممنون.
  • دختر 33 ساله A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    31 5
    اقایون خودشون سن پایین دوست دارند.منم خونه مجردی دارم اصلا هم کار اشتباهی نمی کنم .کاملا هم به سلیقه شون برای انتخاب همسر اینده احترام میگذارم.ارزوی خوشبختی هم براشون دارم.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
      1 0
      اینطوری نیست همه سن پایین بخوان. ولی باید سنها هم به هم بخوره.
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    37 2
    اقا اقتصاد نیست نیست نیست 26 سالمه و کار هم میکنم که نگید بی عرضه هست 1 میلیونم ماهی حقوقمه بخدا خودم تک و تنها هستم کم میارم 1 کیلو میوه و نیم کیلو گوشت و پوشاک ....... بگیری تموم میشه بخدا گاهی از پدرم میگیرم چرخ زندگیم بچرخه خوب شما بگید اگه بشم 2 نفر و بعدش 3 نفر از کجا بیارم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • خندان IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    13 20
    در ایران برای زنان و مردان کارمند همه چیز جابجا شده، زنان کار می کنند ولی بخشی از امور مربوط به زنان بر گردن آقایان افتاده مانند بچه داری پخت و پز هزینه های دوستانه خانمها و در بسیاری از مسائل من جمله زناشویی ارتباطات بخاطر فشار کار از بین رفته که من حیث المجموع دو طرف از هم طلبکارند زن بخاطر کار بیرون و مرد بخاطر کارهای اضافی منزل بنابراین نتیجه می گیریم که با این شرایط بهتره دختر خانمهای گل مجرد بمونند
    • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      16 7
      تا وقتی آدمایی با طرز فکر شما هست این مشکلات پابرجا میمونه.
  • میثم عبدالکریمی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    3 4
    عالی بود
  • رر A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    21 14
    روی سخنم به خانم هایی است که دم از این میزنند که ما نمیتونیم طلاق بگیریم،شما لطف کنید قبل از ازدواج به جای اینکه دنبال مهریه های کلان باشید توی شروط ضمن عقدحق طلاق رو از همسرتون بگیرید و حتی میتونید خیلی از شرط های دیگه رو هم تو شروط ضمن عقد بگذارید ضمنا حضانت بچه چ پسر چ دختر نا۷سالگی با مادره و دختر تا۹سالگی و پسر تا۱۵با پدر هست و بعد از اون خود بچه تصمیم میگیره پس لطف کنید انقدر روی نداشتن حق حضانت مانور ندین چون ۱۴سال بزرگتر از ۱۰ساله
    • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      6 1
      تمام شرایط داخل دفتر ازدواج غیر قابل اجراست... حق طلاق تنها در صورت وکالت بلاعزل محضری پس از خطبه عقد اونم وکالتی برای دونه دونه مراحل طلاق قابلیت اجرا داره
    • رر A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      0 1
      وكالت بلاعزل مبني بر حق طلاق زوجه کاملا لازم الجراس و شروط ضمن عقد قبل از جاری شدن خطبه عقد است این حرفتون که نمیشه طلاق گرفت رو نمیدونم بر چ پایه ای میزنید؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    21 7
    سلام دخترها مشکل دارند به چند دلیل اول اینکه دنبال ادم پولدار هستند خب نمیگم بده ولی همه جامعه ما پولدار نیستند و اگر کسی هم پولدار باشه احتمال زیاد توی اون سن یا ارث بهش رسیده یا مسائل ناجور دیگه هست دوم دنبال پسر بسیار خوشتیپ هستنداینم بد نیست ولی وقتی دایم سریال و فیلم خارجی ببینی توقعت بالا بره دیگه عمرا به یه جوون با تیپ متوسط بله بگی کلا پول بسیار بسیار برای دخترها مهم شده. پسری که پول داشته باشه قطعا دور و اطرافش موارد دیگه ای هم داره یا پسری که تیپ انچنانی داشته باشه حتما با چند نفر دوسته به عبارت دیگه میخام بهت بگم که رفتن دنبال پسر پولدار و خوش تیپ ریسک زندگیت رو بالا میبره از دو جهت :1امکان داره کلا ازدواج نکنی و پیر بشی2ازدواج هم بکنی دخترهای دیگه ای هم در زندگیت هستن
  • حمید RO ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    17 18
    حالا با این شراییط دنبال پسر لیسانس و فوق لیسانس هم هستند
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    27 9
    ببخشید من که نفهمیدم منظور از این کاریکاتور چی هست . اینکه دخترها ناخواسته مجرد موندن یا خواسته. مطالعات نشون میده که بر خلاف نظر عمومو آنچه در کاریکاتور نشان داده شده با انتخاب خود مجرد مانده اند. هم اکنون بر اساس آماری که دیروز در سایت های خبری نشان داده شد 5 میلیون دختر مجرد در مقابل 6 میلیون پسر مجرد وجود دارند. لطفآ همه چیز را مسخره نگیرید
  • مریم A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    35 10
    باور کنید آقایون خیلی توقعاتشون بالاتره. یه چیزایی تو جلسات خواستگاری مطرح میکنن مغز آدم سوت میکشه. خانواده کم جمعیت،جهیزیه کامل،بابای مایه دار، چهره خیلی زیبا، شغل دولتی، و و و
  • علی RO ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    37 2
    برید ازدواج کردن از خارجیا یاد بگیرید ساده و بی الایش وبا در ک عمیق....
  • بهروز A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    10 11
    من موافقم که در بخش خصوصی و اداری خانم ها بهتر استخدام می شن حتی الان در رستوران ها و ساندویچی ها هم بسیاری از زن ها پای صندوق یا حتی تو آشپزخانه رستوران مشغول به کار می شن که قبلا خیلی کمتر بود این ایراد اتفاقا باز هم به آقایون بر می گرده چون کارفرما ها مرد هستند و اونها با این استخدام ها در حق مردها ظلم می کنند.
  • مهدی A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    10 27
    زن کارمند گرفتن اشتباست.والسلام.
    • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      11 4
      ای جانم شما هم که اصلا خوشتون نمیاد زنتون کار کنه و پول بیاد تو خونتون .....
  • غمگین IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    16 1
    سلام 30 سالمه و دو ساله ازدواج کردم. شوهرم تو این دو سال کارت حقوق من رو در اختیار داشت و رفتارش هم بامن خیلی خیلی سرد بود. تمام مخارج خونه بر عهده من بود. بعد از دو سال ایشون بهونه آوردن که چون بیماری پوستی داری عقدنامه فسخه. و شکایت کرد و عقد نامه باطل شد. حالا من موندم یه دنیا حسرت که چرا برای یه مرد آشغال اینقدر فداکاری کردم. کاش هرگز ازدواج نمی کردم
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 2
    خانم ها حاضرن کار بکنن با دستمزد پایین نتیجه این میشه که پسرا کار ندارن در نتیجه ازدواج نکردن زیاد میشه و در نهایت خود دخترا مجرد می مانند چرا؟؟ چون طبق قانون داخل نفقه و پول دراوردن با مرد هست. پولی که خانمها درمیارن کفاف زندگی رو نمیده ولی برای محروم کردن یک پسر از کار کافیه قضیه رو بصورت انبوه ببینید انبوه دخترانی که حاضرن با حقوق کم کار کنند و انبوه بازار کاری که تمایل داره کسانی رو استخدام کنه که حقوق کم میخان اگر عرضه نیروی کار با حقوق پایین اینقدر نبود سطح حقوق بالا میرفتمنحنی فیلیپس میگه در شرایط بیکاری کارفرما حقوق رو پایین میاره چون متقاضی زیاده نمیگم دخترا نباید کار کنند فقط دارم قضیه رو براتون توصیف میکنم که چرا این اتفاق افتاده همه مختار هستند کار کنند یا نکنند.
  • ابی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    12 5
    خاک برسرمردی که خرج زندگیشو زن در میاره.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
      0 0
      اون زن داره خرج زندگی خودشو درمیاره. مرد و زن وقتی زندگی مشترک دارن یعنی هر دو هم مسئولیت مشترک دارن.
  • حمید A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    6 1
    مشکل اصلی اشتغال زنان نیست.بلکه نگاه نادرست به اشتغال آنهاست. یعنی اگر اشتغال به عنوان عاملی برای شکوفایی استعداد و آرامش روانی بانوان باشد بسیار هم خوب است. منتها در جامعه صنعت زده و بیمار ما، اشتغال زنان نه تنها،چنین نتیجه مثبتی را در بسیاری از مواقع به همراه ندارد، بلکه باعث شده دختران شاغل به دلیل عدم شناخت درست از فلسفه ازدواج و تصور اینکه ازدواج وسیله تأمین مادی زندگی است،از ازدواج سر باز میزنند.پسران نیز تصور می کنند چون زن از امکانات زندگی مشترک بهره مند میشود باید خودش هم کار کرده و درآمد داشته باشد.افسوس که قداست و حرمت زن در جامعه فرو ریخته و از نقش مقدش زن و مادر به مصرف کننده سقوط کرده.اگر میخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید که اینرا درک کنیم که بانوان وظیفه تأمین مادی ندارند.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    7 0
    با خوندن بيشتر پيام ها به فكر فرو رفتم بعضى ها رو خنديدم و بعضى ناراحتم كرد خودم يه دختر ٣٠ساله مجردم پزسك هستم و دارم تخصص ميخونم، دوست دارم ازدواج كنم خواستگار هم دارم كه به مباركى طى ٢سال اخير بيشترسون كوچيكتر از خودم هستن، تا يادم مياد پدر و مادرم درس خوندن رو يادم دادن و راستش رابطه با پسر رو اصلن بلد نيستم ٧سال قبل يه خواستگار ههمكلاسى داشتم كه دوسشزداشتم اماصن نفهميدم چى شدتجربه خودم نشون ميده عمده مشكل ما جوان ها عدمدرك درست از همه اينكه خانم ها تصور يه جنتل پولدار و مهربون و بيزبون من رو دارن و اقايون دنبال يه پرنسس سر به زير و رام .گذشته از همه مشكلات كه گفته ميشه به نظر من ما ها توان و دانش مسالمت و هم زيستى مسالمت اميز با هم رو نداريم.دركممون از هم غلطه هو هر دو گروه مقصريم
  • الهام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    7 6
    جالبه، حق دارید گمان کنید که دخترها فقط به فکر شوهر کردن هستن، در حالیکه اون بخشی از دخترایی هم که دنبال ازدواج هستن درواقع دنبال مرد زندگی هستند.... نه صرفا فقط شوهر.. حق دارید اینطور فکر کنید وقتی که توی تمام فیلم ها و سریال ها اینطوری نشون می ده که دخترا یا از پسرا خاستگاری میکنن، یا با اولین درخواست جواب مثبت می دن.. در صورتی که خودم بیش از 30 دارم و حتی یکی از دوستانم ازدواج نکرده، همشون هم کم و بیش خاستگار داشتن و دارن، اما نه تا به حال دیدم له له بزنن و نه تا به حال دیدم ملاکشون مادیات محض باشه...