ایرنا نوشت:

همزمان با فرسایشی شدن تجاوز نظامی آل سعود به یمن و آشکار شدن شکست نظامی این رژیم ، روزنامه سعودی الشرق الاوسط از مذاکرات سیاسی عربستان با جنبش انصارالله با میانجیگیری عمان و حصول توافق اولیه خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی الشرق الاوسط ، منابع خبری و فعالان سیاسی یمنی به این روزنامه گفتند که نمایندگانی از جنبش انصارالله یمن و ائتلاف تحت رهبری آل سعود در خصوص به پایان رساندن بحران یمن به توافق رسیده اند.

بنا بر ادعای الشرق الاوسط ، طبق توافق های به دست آمده جنگ در یمن متوقف می شود ، «حکومت مشروع» به قدرت باز می گردد و گفتگوهای سیاسی فراگیر آغاز می شود.

بر اساس توافق ادعایی این روزنامه سعودی، یمن بجای شش منطقه (اقلیم) به دو منطقه طبق ترتیبات فدرالی تقسیم می شود.

بنا بر این گزارش ، طبق توافق ادعایی به دست آمده «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری سابق نیز از هر گونه نقش سیاسی منع خواهد شد.

هنوز گزارشی از واکنش انصارالله یمن به این گزارش منتشر نشده است.

گزارشی ادعایی الشرق الاوسط از توافق با انصارالله در حالی است که پیش از این خبرگزاری یمنی سبا به نقل از سخنگوی نیروهای مقاومت مردمی یمن اعلام کرده بود که مذاکرات در کشور عمان برای بررسی تجاوز به یمن و تبادل نظر و پیشنهاد میان نیروهای مقاومت مردمی و طرف های بین المللی و منطقه ای ادامه دارد.

عمان تنها کشور از 6 عضو شورای همکاری خلیج فارس که به تهاجم هوایی علیه یمن نپیوسته ، هفته گذشته میزبان نمایندگان نیروهای مقاومت مردمی یمن و هیاتی از ایران بوده است.

همچنین نشست صلح ژنو که قرار بود، روز پنجشنبه در جهت تلاش های سازمان ملل متحد برای پایان دادن به بحران یمن تشکیل شود، به تعویق افتاد.

تجاوز گسترده هوایی عربستان و متحدانش به خاک یمن که از اوایل فروردین 1394 شروع شد، تاکنون دستکم 2000 قربانی بر جا گذاشته است که بیشتر غیرنظامی و کودک و زن هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    ما هم که از اول همین را گفتیم. با هم گفتگو کنید.