نخستین برداشت گندم مازندران در بهشهر/ پرداخت روزانه بهای گندم به کشاورزان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از نخستین برداشت گندم مازندران در زمین‌های کشاورزی شهرستان بهشهر خبر داد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین منطقه استان  مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر امروز 9 خرداد ماه در مراسم نمادین نخستین برداشت گندم در شهرستان بهشهر گفت: برداشت این محصول در سطح 32 هکتار با نوع  رقم کشت شده "دریا" امروز در شهرستان بهشهر انجام شد.
وی ادامه داد: با توجه به استعدادهای فراوانی که مازندران در بحث کشاورزی دارد، کشت گندم به عنوان یک محصول استراتژیک مطرح است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: در سال زراعی جاری شهرستان بهشهر بیشترین سطح زیر کشت گندم را به خود اختصاص داده است.

شهیدی‌فر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 180 هزار تن گندم از مزارع مازندران تولید شود، گفت: امسال این محصول هر کیلوگرم یک هزار و 155 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت غله و خدمات بازرگانی با مباشرت سازمان تعاون روستایی و عاملیت بانک کشاورزی متولی خرید گندم از کشاورزان هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: 13مرکز خرید ثابت کارخانجات آرد و 3 سیلو از سوی شرکت غله آماده خرید گندم از کشاورزان هستند.

شهیدی‌فر یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال 100 هزار تن گندم از کشاورزان گندمکار استان خریداری شود.

وی، سطح زیر کشت گندم استان را 66 هزار و 700 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 38 هزار هکتار آبی و 28 هزار هکتار به صورت دیم بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با اتحادیه کمباین‌داران جهت کاهش ریزش محصول انجام شده است.

شهیدی‌فر تصریح کرد: بهای خرید محصول گندم روزانه به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر نیز در این مراسم با بیان اینکه 32 درصد سطح زیر کشت گندم استان به این شهرستان اختصاص دارد، گفت: 38درصد تولید گندم استان مربوط به این شهرستان است.

خلیل حقیقی افزود: 21 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بهشهر به زیر کشت گندم رفته که 13 هزار و 300 هکتار گندم آبی و مابقی به صورت دیم کشت شده است.

حقیقی از اجرای عملیات خاک‌ورزی حفاظتی در سطح 4 هزار و 340 هکتار از زمین‌های گندمکاری این شهرستان خبر داد و افزود: بیش از یک هزار و 100 تن بذور گواهی شده گندم بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر اظهار کرد: 15 کارشناس در قالب 6 شرکت خدمات مشاوره‌ای فنی مهندسی عملیات نظارت بر 5 هزار و 650 هکتار از مزارع گندم این شهرستان را بر عهده داشتند.
وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 70 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

حقیقی، سطح مبارزه با علف‌های هرز گندم را بالغ بر 16 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 5 هزار و 850 هکتار مبارزه با علف‌های هرز نازک برگ، 4 هزار و 730 هکتار پهن برگ و 5 هزار و 485 هکتار به صورت توام مبارزه شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از مبارزه با بیماره‌های لکه قهوه‌ای، سفیدک، زنگ قهوه‌ای، فوزاریوم و پاخوره در سطح 3 هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان خبر داد و گفت: 350 هکتار از مزارع گندم این شهرستان با آفت موش صحرایی مبارزه شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =