بازدید معاون وزیر نیرو از امکانات آبی استان لرستان

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان، مهندس میدانی معاون محترم وزیر نیرو در سفری دو روزه از امکانات و منابع آبی استان بازدید نموده و از نزدیک با مسائل و پروژه های آبی استان رو برو شدند.

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان، مهندس میدانی معاون محترم وزیر نیرو در سفری دو روزه از امکانات و منابع آبی استان بازدید نموده و از نزدیک با مسائل و پروژه های آبی استان رو برو شدند.

در این دیدار که مدیران آب منطقه ای، آبفا روستایی و آب و فاضلاب شهری به همراه معاونین دستگاه های مربوطه حضور داشتند مهندس کرم وند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری در خصوص وضعیت آب شرب استان گزارش کاملی ارائه نمود و بیان داشت: در استان سالیانه نزدیک به 110 میلیون متر مکعب تولید آب داریم که نزدیک به 80 میلیون متر مکعب آن را به فروش می رسانیم که متاسفانه مابقی آن به صورت هدررفت صورت می گیرد.

ایشان در ادامه به وضعیت تصفیه خانه های فاضلاب استان اشاره نمود که در شهرهای خرم آباد، پلدختر و الیگودرز به صورت مناسب فعالیت می کنند هرچند که ما در الیگودرز فعلاً حداکثر ظرفیت استفاده مان 20% می باشد.

وی همچنین در خصوص تصفیه خانه های فاضلاب دیگر شهرها تاکید نمودند که در صورت تامین اعتبار لازم می توان ظرف دو سال مابقی شهرها را انجام داد. وی درباره برنامه های این شرکت در خصوص فضاسازی شهرها در زمینه مدیریت مصرف بهینه تاکید کردند: ما در نظر داریم تفاهم نامه هایی را با برخی از دستگاه های فرهنگی استان منعقد نماییم و سعی داریم که این موضوع را بیشتر گسترش دهیم .

در ادامه این دیدار مهندس میدانی معاون محترم وزیر نیرو در امور آب و آبفا در خصوص مصرف بهینه آب و مدیریت آب تاکید نموده و بیان فرمودند که امروزه شورای جهانی آب به وسیله NGO ها اداره می شود.

ایشان فرمودند: از بدو تشکیل دولت تدبیر و امید تا کنون نزدیک به 11 جلسه شورای عالی آب تشکیل شده  که این نشان از اهمیت ویژه دولت و شخص رئیس محترم جمهور به مقوله آب و منابع آن دارد.

وی همچنین اظهار داشت: اگر ما نسبت به حفظ منابع آبی دقت کافی نداشته باشیم در آینده با بحران بیشتری مواجه می شویم.

معاون محترم وزیر نیرو در پایان از خدمات و تلاش های مسئولین مربوطه در زمینه تولید و تامین و توزیع آب شرب استان تقدیر و تشکر نمودند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =