نجات کوهنورد لرستانی توسط تیم امدادگران شهرستان ازنا در ارتفاعات اشترانکوه

تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان ازنا با زهم طی یک عملیات کوهستانی یکی از کوهنوردان را در قله سن بران اشترانکوه را نجات داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از  ازناخبر، طی تماس تلفنی یک کوهنورد مبنی بر اینکه همنورد خود در قله سن بران دچار مشکل تنفسی شده و سطح هوشیاری آن در حال کاهش می باشد اعلام کمک می نماید. پس از شنیدن این تماس تلفنی جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا سریعا تیم امداد کوهستان خود را   آماده انجام عملیات می نماید و پس از اجتماع اعضا تیم در محل جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا و تجهیز نمودن آنها اولین تیم به عنوان تیم پیشرو متشکل از سه نفر با یکدستگاه آمبولانس به روستای بیدستانه و از آنجا به محل حادثه اعزام می شوند. در ادامه دو تیم پشتیبانی متشکل از 13نفر امدادگر و مسئول امداد به همراه یک دستگاه آمبولانس و یکدستگاه خودرو پیکاپ به محل حادثه اعزام می شوند. تیم پیشرو که پس از یک ساعت در اولین پناهگاه محل صعود به قله سن بران به مصدوم رسیده فورا شرح حالی از وضعیت مصدوم را به تیم های پیشتیبانی داده و چون از قبل شرح حالی از وضعیت مصدوم گرفته شده بود و به همراه خود یک  دستگاه کپسول اکسیژن جهت   اکسیژن درمانی مصدوم داشته که اقدامات اولیه را انجام داده و تیم دوم یا همان پشتیبان بعد از یک ساعت و نیم به مصدوم رسیده و پس از فیکس کردن مصدوم در بسکت اقدام به پایین آوردن مصدوم می نمایند در ضمن هر بیست دقیقه یک بار شرح حال بیمار گرفته شده و به یکی از پزشکان آنکال شهرستان اعلام می شود. به علت طولانی بودن مسیر تیم سوم پشتیبان هم وارد عمل شده وبه کمک دیگر اعضا تیم می شتابند ودر پایان پس از 6 ساعت عملیات طاقت فرسا بالاخره مصدوم در ساعت 4 بعد از ظهر به پایین قله انتقال یافته و توسط آمبولانس جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا به بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان منتقل می شود. شایان ذکر است طی اعلام جمعیت هلال احمر ازنا در این عملیات 22 نفر به شرح زیر حضور داشتند، فرماندهی عملیات به عهده آقایان محمد رحمانی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا , عليرضا سليماني و محمد هموله مسئول امداد ونجات جمعیت هلال احمربود. سرپرست تیم امداد ونجات کوهستان هلال احمر شاهین جانبزرگی و اعضای تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر در این عملیات تیم 
پیشرو آقایان: مصطفی خلیلی، علی غریبی، علی جانبزرگی، رضاپاپی، تیم پشتیبان اول آقایان: عزت میری، علیرضا امیری، وحید جانبزرگی، رسول رضایی، کیان خوشدل، تیم پشتیبان دوم آقایان: امین حسینی، بهمن دستگردی، احسان پاپی، میرزا کبیری، عباد میرزایی، علی سلطانی، ابوالفضل جابر انصاری و حضور کوهنوردان رشید جانبزرگی و بهروز رضایی بودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =