معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت:‌ مانور دوسالانه عملیاتی سقوط هواپیما با حضور تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر و با مشارکت اورژانس، آتش‌نشانی، مدیریت بحران فرودگاه و نظارت مدیریت بحران استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان به نقل از به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، داریوش کریمی اظهار داشت: این مانور به صورت زمان صفر و در قالب برنامه‌های مستمر، به صورت دوسالانه و به منظور ارتقای آمادگی تیم‌های دخیل در امدادرسانی به سوانح هوایی و ارزیابی نیروها و رفع حفره‌های مدیریتی زنجیره مدیریت بحران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه با حضور بیش از 100 نفر از نیروهای عملیاتی سازمان‌ها و بر اساس سناریوی تنظیمی و با ارزیابی مدیریت استاندارد هواپیمایی کشوری برگزار شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ادامه داد: تیم‌های توانا، جست‌وجو و نجات، امداد و نجات، آنست (سگ‌های زنده‌یاب)، EOC (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات)، RDC (مرکز ارتباطات بی‌سیم) و اسکان اضطراری به همت 57 تن از پرسنل و نجات‌گران جمعیت استان در قالب 13 تیم عملیاتی ارزیابی، نجات و رهاسازی به انجام ماموریت پرداختند.

وی با اشاره به تجهیزات امدادی به‌ کارگیری شده در این مانور افزود: 6 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه ست نجات، یک دستگاه خودروی آنست، یک دستگاه خودروی فرماندهی عملیات، یک دستگاه خودروی ارتباطات، دو دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هلال‌احمر در این مانور به کار گرفته شدند.

کریمی در پایان اهداف اجرای این مانور را هماهنگی سازمان‌های پاسخگو در موارد اضطراری، تحریک و ارزیابی سرعت عمل، تمرین شرح وظایف و هماهنگی بین سازمان‌های مرتبط، عنوان کرد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =