مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: استفاده از سیستم فیبر نوری، تلفن‌های تصویری، دیتا سوئیچ و پارتی لاین تصویری از جمله تکنولوژی‌های جدیدی هستند که در چند سال اخیر در راه‌آهن استفاده می‌شوند

 

به گزارش  خبرگزاری خبرانلاین  منطقه  استان مازندران به نقل از روابط عمومی راه‌آهن شمال، یک دوره کلاس آموزشی نظارت بر تجهیزات ارتباطی و رادیویی، به مدت سه روز با حضور مدیر کل، معاونت فنی و زیر بنایی، کارکنان، معاونین و رئیس گروه ارتباطات و علائم راه آهن شمال در این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی با اشاره به اهمیت ارتباط در راه‌آهن گفت: شبکه‌های ارتباطی و سيستم‌های مخابراتی به عنوان پيونددهنده در رابطه با کنترل، سیر قطارها و ایمنی نقش شايان توجهی در را‌ه‌آهن  دارند.

یوسف گران‌پاشا اظهار کرد: استفاده از ارتباطات شبکه‌های عمومی دهه اخیر، در راه‌آهن رشد چشمگیر و خوبی داشته است و با توجه به توسعه وسایل و تکنولوژی‌های ارتباطی و از سویی دیگر افزایش استفاده از راه‌آهن در حمل و نقل عمومی و اضافه شدن شبکه‌های ریلی پرسرعت، نیاز به استفاده از سیستم‌های جدید ارتباطی را در راه‌آهن نمایان ساخت.

وی تصریح کرد: به همین دلیل در چند سال اخیر سیستم‌های به روز ارتباطی وارد حوزه حمل‌ونقل ریلی شد و در کنار سیستم‌های موجود و بعضا با جایگزین شدن، بهره‌برداری از حمل و نقل ریلی را موثرتر ساخت.

مدیکرل راه‌آهن شمال عنوان کرد: استفاده از سیستم فیبر نوری، تلفن‌های تصویری، دیتا سوئیچ و پارتی لاین تصویری از جمله تکنولوژی‌های جدیدی هستند که در چند سال اخیر در راه‌آهن استفاده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، رئیس گروه ارتباطات و علائم راه‌آهن شمال در مورد برگزاری این دوره آموزشی گفت: آموزش افراد در زمینه شغل و حرفه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند از جمله رایج‌ترین شیوه‌های تغییر رفتار بر پایه شناخت و انگیزه برای کارکنان و به روز بودن دانش آنها محسوب می‌شود.

حجت‌الله رضایی افزود: به طور کلی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی به روز نگه داشتن دانش فنی کارکنان گروه ارتباط و آشنایی آنها با روش‌های نظارت و نگهداری دستگاه‌ها و تجهیزات ارتباطی است.

رضایی آشنایی با سیستم‌های انتقال، ارتباطات رادیویی، ارتباطات دیتا، سیستم‌های تلفن اختصاصی راه‌آهن و مراکز تلفن، سیستم‌های نظارت تصویری و سیستم‌های تعیین موقعیت قطار را از جمله مباحث مهم ارائه شده در این دوره آموزشی نام برد.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =