اقتصادنیوز نوشت:

استفان کرستن، افسر ارشد مالی شرکت «دویچه انینگتون» طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» درباره بازار مسکن در آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا سخن گفت و این بازار را «بدون حباب» و در عین حال «در آستانه بیدار شدن» توصیف کرد.

استفان کرستن درباره مسیر قیمت مسکن در ادامه سال و احتمال افزایش قیمت ملک در بزرگ‌ترین اقتصاد آلمان گفت: اگر بخواهیم آن را با سایر بازارهای زنده جهان و به خصوص بازار لندن مقایسه کنیم، این احساس دست می‌دهد که بازار مسکن آلمان هنوز آرام است.

کرستن با تاکید بر اینکه کار این بازار در آلمان هنوز تمام نشده، ادامه داد: رشد خوبی وجود دارد و نرخ آپارتمان‌های اجاره‌ای خالی با سرعت کاهش می‌یابد، بنابراین به نظرم افزایش وجود دارد، اما نمی‌توانم به رقم مشخصی اشاره کنم.

وی با اشاره به قوی‌تر شدن بازار مسکن در شهرهایی مانند برلین و مونیخ اظهار داشت: مونیخ به دلایلی صرفا جغرافیایی، قادر به گسترش نیست؛ برلین نیز که همواره بازار بسیار متورمی داشته، شامل قانون محدودیت اجاره شده و در واقع جزو اولین شهرهایی بود که این قانون در آن به اجرا در آمد.

افسر ارشد مالی «دویچه انینگتون» تاکید کرد که مالکان برلینی بیش از سایرین تحت تاثیر هستند و افزود: قیمت مسکن معمولا از رشد اقتصادی متأثر نمی‌شود، زیرا ما در بازه قیمتی‌ای هستیم که کمتر از این مسائل تاثیر می‌پذیرد.

استفان کرستن درباره غیرعادی بودن خالص ارزش دارایی و افزایش 2.6 درصدی نرخ اجاره در حالی‌که خالص ارزش دارایی 17 درصد افزایش داشته، احتمال حبابی بودن بازار عمومی املاک را رد کرده و تصریح کرد: ممکن است در برخی نواحی خاص در مونیخ و هامبورگ یا فرانکفورت نقاطی وجود داشته باشد که بازارش بیش از اندازه داغ باشد.

کرستن در کل بازار مسکن آلمان را بدون حباب و در حال بیدار شدن توصیف کرد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =