پیشروی داعش در استان حسکه سوریه/ تروریستها یک زندان را گرفتند

تروریستهای داعش مدعی شدند روستای “ام القری” در شمال سوریه را تحت کنترل درآورده اند و در چندین روستا در نواحی شمال شرقی سوریه پیشروی داشته اند.

 

 

 

 

نبردها میان مبارزان کرد و نیروهای داعش در "حسکه" استان شمالی سوریه ادامه دارد. روز سه شنبه تروریستهای گروه «دولت اسلامی» تصاویری را انتشار داده و مدعی شدند که روستای "ام القری" در شمال سوریه را تحت کنترل درآورده اند. آنها همچنین مدعی اند که در چندین روستا در نواحی شمال شرقی سوریه پیشروی داشته اند.

ایالات متحده آمریکا و متحدان آن، صبح دوشنبه پنج حمله هوایی علیه اهداف دولت اسلامی در نزدیکی حسکه کوبانی انجام دادند و سخنگوی ارتش ایالات متحده، استان حسکه را منطقه ای استراتژیک برای همه نیروهای درگیر خوانده بود.

در جبهه مقابل داعش، بتازگی یک بازیگر بریتانیایی که سابقه بازی در نقش های فرعی در فیلمهای هالیوودی را دارد، به مبارزان کرد سوریه پیوسته است. در ویدیوی منتشره از سوی مبارزان کرد، مایکل انرایت که پیش از این نقش جاشوی عرشه در فیلم دزدان دریایی کاراییب را بر عهده داشته، در حال همکاری با آنان دیده می شود. 

گفتنی است گروه تروریستی داعش زندان الاحداث را در جنوب شهر حسکه در شمال سوریه را نیز تصرف کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، حمله داعش به زندان الاحداث در استان حسکه سوریه با شش عملیات انتحاری آغاز شد.
داعش پس از درگیری شدید با نیروهای ارتش سوریه و کمیته های دفاع کردها در شهر حسکه توانست کنترل این زندان را در دست بگیرد. این گروه قصد دارد این زندان را به پایگاهی برای حملات به شهر حسکه تبدیل کند.  سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد جنگجویان داعش به اطراف شهر حسکه رسیدند.

منبع: یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    23 2
    نه به شنا که فقط از موفقیت های داعش می گویید و نه به صدا و سیما که تنها از شکست های داعش می گویید.
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    14 16
    داعش تبدیل به حامی اسد شده.النصره رو تضعیف میکنه تا اسد بتونه شگستشون بده.
  • بی نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 1
    لطفا اخبار واقعی را بنویسید