وزیر اطلاعات در کرمان: کسی ولایتمدار است که تهمت نزند

وزیر اطلاعات به منظور سخنرانی در آیین بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) به استان کرمان سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، روز پنج شنبه در آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه ثارالله کرمان به سخنرانی پرداخت. گزیده صحبت های وزیر اطلاعات را به نقل از ایرنا در زیر می خوانید:

مذاکره با گروه گروه 5+1 از قدرت ایران است

- مجلس خبرگان رهبر انقلاب را برای ادامه راه امام انتخاب کرد و البته نعم انتخاب است. ایشان نیز 26 سال بی چون و چرا راه امام خمینی (ره) را ادامه دادند و امروز انقلاب اسلامی نه تنها در درون مرزهای کشور با اقتدار و صلابت راه خود را ادامه می دهد بلکه در دنیا حرف برای گفتن دارد. 

- قدرت هایی که حاضر نبودند با ما حرف بزنند امروز می نشینند و با ما مذاکره می کنند. 

- مذاکره ضعف ایران نیست بلکه ناشی از قدرت ایران است.  

- در شرایطی که دشمن سعی کرده ناامیدی را در ملت ایران حکمفرما کند و امید را از ملت ما بگیرد، دولتی آمده با عقلانیت بدون اینکه به جناح خاصی وابسته یا به دنبال این باشد جناحی را بالا ببرد و جناحی را زمین بزند، دولت همه ملت ایران باشد. 

- دولت تدبیر و امید آمده به همه جناح های سیاسی فرصت بازی بدهد و توصیه می کند به قاعده، بازی کنند و قوانین را محترم بشمردند و به جان یکدیگر نیفتند، حرف خودشان را بزنند و به جای نقد دیگران خودشان را اصلاح کنند. 

- در این شرایط هرچه با یکدیگر یکی و هرچه همزبان تر باشیم امید مردم و دلدادگان انقلاب بالاتر می رود و یاس دشمنان اسلام را موجب می شود. 

کسی که ولایتمدار است تهمت نمی زند

- افراد تا زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطلبی را می فرمایند که منطبق با نظراتشان است وقتی برابر آن عمل می کنند نشان نمی دهد آیا برابر نظر آقا عمل می کنند یا برابر نظر خودشان؟  

- زمانی ولایتمداری ثابت می شود که انسان نظرش یک چیز باشد ولی رهبری و ولی فقیه چیز دیگری را بفرمایند و فرد نظر خودش را زیر پا بگذارد و به نظر رهبر و ولی فقیه عمل کند. 

- اگر گفتمان ها، نوع صحبت ها و پرداختن به مطالب تغییر پیدا کند، تا قبل از امسال می گفتند و تحقیر می کردند و می کوبیدند، اگر برخی الان منطقی و مودبانه صحبت و تقوا را رعایت کنند، یکدیگر را تخریب نکنند و دروغ نگویند این نشان دهنده ولایتمداری است. 

- اما آدمی که داغ داغ است، شعار طرفداری از ولایت را می دهد و در جهت وحدت و همزبانی حرکت نمی کند، به جای اینکه مردم را به همدلی و همزبانی دعوت و در این جهت حرکت کند، طوری صحبت می کند که جامعه را ملتهب کند. 

- این افراد مسایل سیاسی را به سمت امنیتی شدن و مسایل اجتماعی را به سمت سیاسی شدن سوق می دهند و این با مطلب رهبر معظم انقلاب اسلامی که امسال را سال همدلی و همزبانی خواندند جور در نمی آید لذا معلوم می شود این آدم در عمل ولایتمدار نیست و گرنه گفتمان و ادبیاتش عوض می شد، توهین و تهمت و اختلاف افکنی نمی کرد. 

- وقتی این شعار رهبری روی گفتار و حرکت فردی اثر نگذارد نشان می دهد این فرد ولایتمدار نیست بلکه نان ولایتمداری را می خورد و این فرد از ولایتمداری استفاده سیاسی خودش را می کند و می خواهد از دلدادگی مردم به مقام منیع ولایت به نفع خود استفاده کند. 

رهبری گفتند به تیم مذاکره کننده اعتماد دارند

- در مساله مذاکرات روش حکیمانه رهبری برای همه ما سرمشق است، ایشان بسیار حکیمانه فرمودند ما اصل مذاکرات را تایید می کنیم که کسی در دنیا نگوید ایران کله شقی در می آورد، گردن کلفتی می کند و همه دنیا بداند جمهوری اسلامی ایران منطق و حرف حساب دارد و می نشیند حرفش را می گوید. 

- رهبری فرمودند به مذاکره کنندگان و تیمشان اعتماد دارم و این حکیمانه است. 

- رهبری فرمودند من به این تیم اعتماد دارم این حکیمانه است و دوباره فرمودند من به طرف مقابل دشمن و 1+5 اعتماد ندارم و این نیز حکیمانه است. 

- این زمینه را به دست مذاکره کنندگان می دهد که به آنها بگویند فصل الخطاب کشور ما رهبر ماست و رهبر ما به شما اعتماد ندارد و شما باید برای ایشان اعتماد سازی کنید و گرنه هیچ قراردادی به هیچ جایی بند نیست. 

- ما در جریان مذاکرات هستیم و مرتب آخرین اتفاقات مذاکرات را خدمت رهبری و سران سه قوه می فرستیم و آنها به طور کامل در جریان قضایا هستند و در چارچوب هایی که نهایتا رهبری تصویب می کند مذاکرات ادامه پیدا می کند و عیبی ندارد که از داخل کشور ما حرف هایی مخالف 1+5 سر داده شود اما نه مخالف مذاکره کنندگان خودمان. 

- باید مقداری هوشمندانه تر عمل کنیم تا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی این پیچ تاریخی را نیز با افتخار و سربلندی ملت مسلمان ایران رقم بزنیم و به سمت آرمان های امام راحل (ره) قدم برداریم. 

- ان شاء الله بتوانیم در این سال حساس که تلاش دشمن بر این است میان مردم شکاف ایجاد کند و جامعه ما را به جامعه ای دو قطبی تبدیل کند با الهام از نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را در عمل به سال همدلی و همزبانی تبدیل کنیم. 

امام خمینی یک رهبر استثنایی است

- ویژگی امام راحل این بود که همیشه در نقطه ای که سیاسیون در آن نقطه به بن بست رسیدند و ناامید شدند به فضل خدا حرکت را آغاز کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند. 

- آیت الله بروجردی که مرجع منحصر بفردی بود و اگر اشاره می کرد ایران تکان می خورد سال 1340 از دنیا رفت و مرجعیت تقلید از حالت منحصر بفرد درآمد و بین چندین مرجع تقلید تقسیم شد. در این شرایط دیگر مرجع تقلید واحدی نبود که به صورت رهبر منحصر بفرد حرکت های اعتراضی علیه رژیم خود فروخته پهلوی را هدایت کند. 

- امام برای اینکه خلاء رهبری واحد را برطرف کنند 9 نفر از مراجع تقلید را دور هم جمع کردند و 150 نامه به علمای بلادها نوشتند و از آنها هم خواستند مسایل را رصد کنند و لحظه ای غافل نباشند که خطر اسلام را تهدید می کند. 

- امام می دانستند مقابله با شاه قربانی می گیرد شهید، زندانی و شکنجه و تبعید دارد و امام از همان اول آمدند فرهنگ شهادت را در جامعه تزریق کردند و فرمودند من هم اکنون سینه خود را برای سرنیزه ها آماده می کنم ولی برای قبول زورگویی های شما هرگز.

- نه شوروی و نه آمریکا از قیام امام حمایت نمی کردند و امام با درایت و هوشمندی خود پشتوانه های رژیم که در خارج آمریکا و در داخل خود شاه بود را در هم شکست. 

- امام یک رهبر استثنایی است. 

- امام بعد از آن هم هوشمندانه انقلاب را از توطئه های دشمن عبور دادند آشوب و فتنه ها را در هم کوبیدند و هشت سال دفاع مقدس را با عزت پشت سر گذاشتند و بعد از آن به تعبیر خودشان با دلی پاک و ضمیری آگاه ندای حق را لبیک گفتند و ملت ایران را غرق در غم کردند. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =