نهال نوپای انقلاب 57 امروز سرو تناوری است/ابعاد وجودی شخصیت امام (ره) باید به مردم شناسانده شود

فرماندار اسلام آبادغرب گفت: ابعاد وجودی شخصیت امام (ره) باید به مردم و نسل جوان شناسانده شود.

به گزارش خبرآنلاین، افشین کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضرت امام خمینی تنها شخصیتی در تاریخ بود که میزان جمعیت حاضر در مراسم تشییع پیکر وی بیشتر از مراسم استقبال از ایشان بود و این گواه ارادت ویژه مردم ایران به رهبری پیامبرگونه امام راحل بود.

وی اضافه کرد: امام خمینی با تکیه بر مبانی اسلامی توانست در دل های مردم قرار بگیرد و این رابطه دوسویه تا لحظه مرگ امام ادامه داشت و با اعلام خبر ارتحال ایشان تمامی مردم ایران از هر قشری از این اتفاق متاثر شدند.

کریمی گفت: امام راحل با رهبری انقلاب اسلامی و تلفیق دو عنصر جمهوریت و اسلامیت نمونه ای عالی از حکومت داری ارائه کرد تا در عصر جدایی دین از سیاست، احیاگر ارزش های دینی در عرصه حکومت داری باشد.

وی اظهار کرد: امام از جنس مردم بود و پیش و پس از حکومت تغییری در سبک زندگی ساده وی اتفاق نیفتاد و امام هیچگاه شیفته مسوولیت های دنیوی نشد و مسوولیت را امانتی از جانب خداوند می دانست که باید برای رفع تبعیض های ناروا و تحقق عدالت به کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: امام خود را همواره مامور به تکلیف می دانست و نه نتیجه و رضایت حضرت باری تعالی سرلوحه تمام اعمال و رفتار ایشان در زندگی و عرصه رهبری جامعه اسلامی بود.

فرماندار اسلام آباد بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران منادی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و یکی از اتفاقات سیاسی عظیم تاریخ معاصر محسوب می شود که بدون حمایت ابرقدرت های جهانی و صرفا با تکیه بر مردم و رهبری یگانه امام به پیروزی رسید و این امر یکی از وجوه ممیزه ی انقلاب اسلامی است.

کریمی گفت: با سیستم سیاسی که امام بنا نهاد بعد از درگذشت ایشان نیز تفکر امام ادامه یافته و مقام معظم رهبری هوشمندانه راه امام را ادامه داده و نهال نوپای انقلاب 57 امروز سرو تناوری است که مقتدرانه در مقابل تمامی توطئه ها ایستادگی کرده و عزت مردم ایران را رقم زده و در شرایط ملتهب منطقه ای به مدد قدرت و اقتدار خود توانسته از بلایا مصون بماند.

کریمی گفت: امام خمینی شخصیتی جامع الاطراف است که شخصیت علمی و فقهی ایشان در سایه شخصیت سیاسیشان قرار گرفته در حالیکه ایشان فقیهی طراز اول، فیلسوفی عمیق، معلم اخلاق و انسانی بزرگ بودند و باید ابعاد مختلف شخصیت ایشان به نسل امروز بخصوص جوانان شناسانده شود و هیچ کس حق ندارد شخصیت ایشان را مصادره به مطلوب کند.

وی تاکید کرد: امام متعلق به همه مردم است و نباید جریان های سیاسی ایشان را دستاویزی برای مطامع جناحی خود قرار دهند.

وی گفت: یکی از وجوه بارز زندگی امام ساده زیستی مثال زدنی ایشان و دلزدگی شدید از تجملات و تشریفات غیرضرور بود که امروز باید سرلوحه رفتار مدیران ما قرار گیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =