۰ نفر
۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸

در پی کاهش ارزش سهام در وال استریت و کاهش چشم اندازها درباره رشد اقتصادی آمریکا از سوی صندوق بین المللی پول ، ارزش سهام روز جمعه در بازار آسیا با کاهش همراه شد.

دلالان همچنين با نگراني تحولات اروپا را دنبال مي کنند زيرا يونان قصد دارد پرداخت بدهي هايش را به تأخير بيندازد. اين تأخير سبب خواهد شد آتن تا پايان ماه فرصت دست يابي به توافق با بستانکارانش را داشته باشد. 

به گزارش خبرگزاري خبر آنلاين، ارزش سهام در بازار توکيو 44 صدم درصد، در بازار هنگ کنگ 20 صدم درصد و در بازار سئول 38 صدم درصد کاهش داشت. اما ارزش سهام در بازار سيدني تغييري نداشت و ارزش سهام در بازار شانگهاي نيز با افزايش يک مميز 54 صدم درصدي همراه شد. پس از آن که صندوق بين المللي پول پيش بيني ها ا درباره رشد اقتصادي آمريکا در امسال از سه مميز يک دهم درصد به دو و نيم درصد کاهش داد ، ارزش سهام در وال استريت با کاهش همراه شد.

کريتسين لاگارد رئيس صندوق بين المللي پول همچنين از بانک مرکزي آمريکا خواست نرخ بهره را تا سال 2016 افزايش ندهد .

اين در حالي است که بازار منتشر انتشار گزارش اشتغال در آمريکا در ماه مه است. شاخص سهام داو جونز 94 صدم درصد،اس اند پي 500، 86 صدم درصد و شاخص سهام نزدک نيز 79 صدم درصد کاهش يافت.

در بازار ارز نيز هر دلار در مقابل 124 مميز 48 ين داد و ستد شد. در بازار نيويورک هر دلار در مقابل 124 مميز 37 ين داد و ستد شده بود. ارزش يورو نيز با کاهش همراه و در مقابل يک مميز 126 دلار و 139 مميز 50 ين داد و ستد شد. يک منبع در دولت يونان اعلام کرد آتن و بستانکارانش اختلافات اساسي با يکديگر دارند . او موضع بستانکاران را « غير قابل قبول » توصيف کرد. 

يونان در پي رياضت اقتصادي با شدت کمتر است اما بستانکارانش از تلاش هاي آتن براي متوقف کردن روند اجراي اصلاحات ناراضي هستند.

منبع: فرانس پرس

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =