مهمترین منابع مصارف غیر مفید آب در بخش کشاورزی

ششمین جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان سمنان با حضور کلیه اعضا در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود ) تشکیل شد .

به گزارش خبرآنلاین،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با توجه به محدودیت منابع آبی در استان، افت آب های زیر زمینی و کاهش آب های ناشی از قنوات و چشمه سارها بر اهمیت آب در بخش کشاورزی و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی تاکید کرد . سید حسن میرعماد همچنین با توجه به نقش تحقیقات بر توسعه بخش کشاورزی به ارتباط منسجم ترتحقیقات،آموزش و ترویج با بهره برداران تاکیدکرد و افزود:طرح های تحقیقاتی باید کاربردی باشد تا نتایج حاصله از آن برای بخش کشاورزی و تولید کنندگان مفید و اثر گذار باشد .

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود ) با تبیین اهمیت مدیریت مصرف آب ، مهمترین منابع مصارف غیر مفید آب و آسیب های بخش کشاورزی را شامل تبخیر مستقیم باران ، تبخیر آب آبیاری و تعرق از طریق علف های هرز بیان کرد . علیرضا توکلی با توجه به استمرار دوره خشکسالی خواستار اصلاح الگوی کشت مناسب با میزان آب قابل دسترسی ، کیفیت آب و روند رو به تزاید شوری خاک شد . براورد افت کمباین در برداشت غلات، راهکارهای افزایش پروتئین غلات ، پایه های پسته مقاوم به سرما ، مطالعه خاکشناسی نیمه تفضیلی 12 هزار هکتار از اراضی استان برای توسعه باغ در اراضی شیب دار ، شناسایی و تعیین گونه های زنبور تریکو گرامای استان، سیستم آبیاری قطره ای زیر سطحی مطبق اصلاح شده،نقشه های بهره وری بارش محصولات دیم کشور و توسعه ارقام امید بخش گردو از موضوعاتی بود که در جلسه شورا تشریح شد . مرتضی متعمد مدیر سازمان تعاون روستایی استان هم به تشریح کشت نیابتی در استان پرداخت و اجرای آن به صورت پایلوت در استان را در راستای بهبود مشارکت بهره برداران برای افزایش تولید بیان کرد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =