همزمان با عیان شدن فساد گسترده در فیفا، فیلم سفارشی این سازمان به نام «احساسات متحد» در آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبر‌آنلاین، پس از تحت تعقیب قرار گرفتن بسیاری از سران رده بالای فیفا توسط ایالات متحده آمریکا، مراسم افتتاحیه نخستین نمایش فیلم «احساسات متحد» برگزار شد، مراسمی که تنها دو نفر در آن حضور داشتند و آن دو نفر هم گفتند که فقط به خاطر کنجکاوری و علاقه به فوتبال به آنجا آمده‌اند. 

سرمایه‌گذار اصلی این فیلم فدراسیون جهانی فوتبال فیفا است که بالغ بر 24 میلیون یورو هزینه ساخت فیلم، 20 میلیون یوروی آن را تامین کرده است. این فیلم فرانسوی در سال 2014 و با بازی تیم راث در نقش سب بلاتر ساخته شده است.

این اثر تلاش دارد که با نمایش یک چهره خوب از فیفا، 111 سال تاریخ این فدراسیون ثروتمند را به تماشا بگذارد، هر چند اشاراتی مختصر به فساد و اختلاس نیز دارد. همزمانی نمایش این فیلم در آمریکا، با به جریان افتادن پرونده دریافت 150 میلیون دلار رشوه توسط مسئولان رده بالای فیفا طی 24 سال، و استعفای ست بلاتر نکته قابل تاملی است.

یکی از دو نفری که در این مراسم شرکت کرده بود فرانسیسکو کارلیو مکزیکی بود. کارلیوی 62 ساله که دلیل حضورش در مراسم افتتاحیه را علاقه‌مندی شخصی به فوتبال اعلام کرد. او گفت:« من جام جهانی و قوانین فوتبال را دوست دارم.»

او همچنین گفت که اخبار فساد در فیفا را دنبال می‌کند اما دلیل حضورش در لس‌انجلس را سرگرمی عنوان کرد. گزارشگر ورزشی الکس گوت که دیگر شخصیت حاضر در این مراسم بود هم کنجکاوی را دلیل حضورش در این مراسم دانست.

الکس گوت گفت: «پیش از این که شایعات در مورد فساد در فوتبال بر سر زبان‌ها بیفتد، گمان می‌کردم که کسی علاقه‌ای به دیدن این فیلم نداشته باشد. حتی متعصب‌ترین طرفداران نیز اهمیتی به موضوع این فیلم نمی‌دادند.»

گوت گفت : « اگر مردم برای توقع دارند در مورد شایعات اخیر چیزی در این فیلم بیابند، پس از دیدن آن ناامید خواهند شد.» گوت با تعجب در مورد این فیلم گفت :« این فیلم روایت‌گر تاریخ صحیح نیست.»

شرکت توزیع کننده این فیلم در ایالات متحده هنوز در مورد اینکه چرا این زمان را برای انتشار فیلم در نظر گرفته است، توضیحی ارائه نکرده است.

این فیلم به کارگردانی فردریک آبورتین و بازی ژرار دپاردیو و سم نیل با انتقادات تندی از جانب برخی منتقدان روبه‌رو شده است. منتقد نیویورک تایمز درباره فیلم نوشت : « فیلمی سفارشی که ارزش دیدن ندارد، حتی تماشای آن برای خندیدن نیز توصیه نمی‌شود.» نشریه گاردین نیز در نوشته‌ای این فیلم را یک رسوایی خواند.

منبع : رویترز / 5 می

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =