ایسنا نوشت:

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیران، فیلترسازان و فیلترفروشان تهران گفت: برخی روغن‌های اتومبیلی که در بازار وجود دارد تقلبی است و با برچسب‌های خارجی به فروش می‌رسند که مورد قبول اتحادیه نیست.

عباس سماواتی اظهار کرد: متقاضیان باید در خرید روغن‌های اتومبیل دقت لازم را داشته باشند و بهتر است از روغن‌های با برند معتبر و استاندارد استفاده شود و از خرید روغن‌های باز و بشکه ای به دلیل ارزان تر بودن اجتناب شود.

وی با تاکید بر اینکه روغن‌های سوخته که در بشکه‌ها به فروش می‌رسند قابل اعتماد نیستند، گفت: معمولا روغن‌های اتومبیلی که مصرف شده هستند تصفیه شده و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی اگر عمل تصفیه به درستی صورت نگیرد مشکل ساز می‌شود، چون برخی روغن‌ها را با اسید یا مواد شیمیایی تصفیه می کنند که کاری اشتباه و خطرناک است.

سماواتی ادامه داد: عمر مفید روغن‌ها بسته به نوع و جنس آن متفاوت است و روی بسته‌بندی آن‌ها نوشته می‌شود و خارجی بودن برند روغن‌های اتومبیل و گران‌تر بودن آن، دلیلی برای استاندارد بودن روغن‌ها نیست.

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران در بخشی از سخنان خود درباره تعمیر لاستیک‌های اتومبیلی که به هر دلیل خراش دیده و دچار ضرب دیدگی می‌شوند، گفت: این لاستیک ها در واحدهای آپاراتی که دارای دستگاه‌های مخصوص تعمیر لاستیک بوده تعمیر می‌شوند که بعد از تعمیر حتما باید به عنوان لاستیک‌های عقب ماشین مورد استفاده قرار گیرند که فشار زیادی به آن ها وارد نشده و اگر به هر دلیل با مشکل مواجه شد خطری برای راننده به همراه نداشته باشد.

وی در عین حال بیان کرد: معمولا لاستیک ماشین‌های بزرگ که دچار ترکیدگی می‌شوند در واحدهای آپاراتی که در 10 مرکز در تهران وجود دارد تعمیر می‌شوند که به دلیل گران بودن، خرید دوباره آن ها هزینه‌بر است ولی در خودروهای سواری در زمان بروز مشکل معمولا لاستیک نو خریداری می‌شود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    2 0
    خدا کنه روغن خوراکی نباشه