سامانه الکترونیکی توزیع نفت سفید در البرز راه اندازی شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز گفت: سامانه الکترونیک توزیع نفت سفید استان البرز برای اولین بار در کشور برای ساماندهی توزیع این فرآورده بین خانوارهای البرزی راه اندازی شد.

به گزارش خبرآنلاین - البرز به نقل از خبرگزاری مهر در کرج: ابراهیم توسلی اظهار کرد:خانوارهای مصرف کننده نفت سفید به عنوان یكی از مهمترین مشتریان وزارت نفت و بویژه شركت ملی پخش فرآورده های نفتی، در حال حاضر سوخت مورد نیاز خود را با كالابرگ و از فروشندگی های نفت سفید به دلیل عدم دسترسی به گاز شهری خریداری و تأمین می كنند.
وی افزود: توزیع این فرآورده با كالابرگ با مشكلات زیادی از جمله توزیع خارج از شبكه و قاچاق سوخت، هزینه بالای چاپ و توزیع كالابرگ، عدم دسترسی به آمار دقیق و میزان سوخت مصرفی حوزه عملیاتی تحت پوشش همراه است از این رو شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز با انجام مطالعات اولیه، شناسایی بسترها و موانع موجود طرح ایجاد و راه اندازی سامانه توزیع نفت سفید از طریق كارت الكترونیكی را ارائه كرد.
توسلی اظهار داشت: مجوزهای لازم برای اجرای این طرح در استان البرز از شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اخذ و در اردیبهشت ماه سالجاری برای اولین بار در كشور با انتخاب پیمانكار عملیات اجرای آن شروع شده كه در صورت تحقق كامل اهداف مورد نظر در كل كشور نیز اجرایی خواهد شد.
توسلی از دیگر نیازهای اجرای این سامانه را ارزیابی و انتخاب مراکز فروش نفت سفید مناسب اجرای طرح در استان البرز جهت اجرای آزمایشی طرح و معرفی به پیمانكار دانست.
شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز وظیفه تأمین و توزیع نفت سفید مورد نیاز بیش از ۲۵ هزار خانوار شهری و روستایی را كه فاقد گاز شهری هستند و در سامانه تجارت آسان ثبت نام كرده و كالابرگ گرفته اند را از طریق یكصد فروشندگی در استان البرز برعهده دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =