معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مورد برنامه های اوقات فراغت، پرسش مهر و برنامه های آموزش و پرورش توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش امروز در نشست خبری ارائه گزارش پرسش مهر پانزدهم در پاسخ به سوال خبرآنلاین در مورد طرح یک روز با نشاط در مدارس گفت: در سال تحصیلی قبل،2151 مدرسه طرح یک روز بدون کیف و کتاب را اجرا کردند که نتیجه بررسی ما نشان می دهد این اقدام کاملا مثبت بود اما مشکل در اجرای آن کمبود اعتبار است چون در سال 93 مبلغی به مدارس پرداخت نشد .

او با بیان اینکه گزارش کار به وزیر ارائه شد ادامه داد: اما درخواست کردیم که در سال تحصیلی جدید این طرح با 2 برابر ظرفیت مشروط به اینکه وجه در روز اجرای طرح پرداخت شود اجرا شود. بنابراین با موافقت وزیر و تامین اعتبار از روز اول در سال تحیلی جدید در 6 هزار مدرسه اجرا می شود.

پرسش مهر 15

کفاش با بیان اینکه پرسش مهر پانزدهم در دو بخش مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی آغاز شد گفت: در این طرح، 11 رشته پیش‌بینی شد که در دوره اول ابتدایی و دوم ابتدایی 3 رشته، متوسطه اول 7 رشته، متوسطه دوم 10 رشته، دانشجو معلمان 10 رشته و خانواده‌ها یک رشته برگزار شد.

او ادامه داد: در سازمان دانش‌آموزی همایش‌های متعددی را با عنوان «ایست، آب نیست» بدون هزینه برگزار کردیم و توانستیم افراد زیادی را برای حضور در این برنامه تشویق کنیم.

او گفت: در بخش فیلم کوتاه 2581 اثر، سرود 2451 اثر، شعر 12211 اثر، نقاشی 318 هزار و 639 اثر، کاریکاتور 46 هزار و 754 اثر، نمایشنامه 1451 اثر، عکس 42 هزار و 272 اثر، مقاله پژوهشی 40 هزار و 95 اثر، پوستر 9 هزار و 949 اثر، داستان 14 هزار و 773 اثر و وبلاگ ‌نویسی 11 هزار و 952 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

کفاش ادامه داد: در بخش دانش‌آموزی 789 هزار و 110 دانش‌آموز دختر و 526 هزار و 405 دانش‌آموز پسر و در بخش فرهنگیان و دانشجویان 47 هزار و 850 فرهنگی مرد و 64 هزار و 149 فرهنگی زن شرکت کردند. در نهایت 113 دانش‌آموز، 130 معلم و 5 خانواده در کنگره نهایی پرسش مهر انتخاب شدند.

برنامه های اوقات فراغت

کفاش در مورد برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: برنامه پایگاه‌های تابستانی دانش‌آموزان رایگان است و امسال ۲۰ هزار پایگاه تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

او گفت: فعالیت پایگاه‌های تابستانی بدون دریافت وجه است، و خانواده‌ها در صورت تمایل می‌توانند وجوهی را پرداخت کنند تنها هزینه اردوها آن هم با قیمت تمام شده و رضایت خانواده‌ها اخذ می‌شود. شعار تابستان امسال «تابستان با نشاط با کسب یک مهارت» برنامه‌ریزی شده است و پیش‌بینی کرده‌ایم تا در طول تابستان، دانش‌آموزان حداقل یک مهارت را یاد بگیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به آمار مقایسه‌ای فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد پایگاه‌های تابستانی در سال 92، 15 هزار و 39 مرکز بود که این تعداد در سال 93 به 16 هزار و 135 پایگاه افزایش یافت و در سال 94 ، 20 هزار پایگاه تابستانی را برای دانش‌آموزان پیش‌بینی کردیم.

او ادامه داد: تعداد دانش‌آموزانی که در سال 92 تحت پوشش فعالیت‌های تابستانی بودند 2 میلیون و 933 هزار و 722 نفر بود که در سال 93 به 3 میلیون و 543 هزار و 784 نفر رسید و پیش‌بینی می‌کنیم که در تابستان امسال دانش‌آموزان بیشتری در پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش جذب شوند.

کفاش با بیان اینکه اردوی زیارت اولی‌ها در دهه کرامت برگزار می شود ادامه داد: امسال 5 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر زیارت اولی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

او با اشاره به اینکه در تابستان اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی در نیشابور برگزار خواهد شد، گفت: این اردو در سال گذشته فقط ویژه دانش‌آموزان پسر بود که امسال هر دو گروه دانش‌آموزان دختر و پسر در اردو به صورت مجزا شرکت خواهند داشت.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    7 0
    بابا ولمون کن .یه روز با نشاط . مثل موش آزمایشگاهی هر سال یه برنامه رو این آموزش و پرورش پیاده می کنین. بابا بسه . خسته شدیم . فکر حقوق بخور و نمیر معلما باشین به جای این طرح های صد من یه غازتون . شش سال دانش آموز تو ابتدایی توصیفی می خونه بعد میره دبیرستان و راهنمایی باز میشه نمره ای . خوب مثلا این جا چه غلطی کردین ؟؟ تازه بعد 6 سال که فهمیدن این طرح از پایه خراب بود دوباره امسال نمره ای کردن پایه سوم تا ششم رو . آخه درد ما یکی دو تا نیست
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    9 0
    بدترین سیستم تو کشور ما سیستم آموزش و پرورشه .وقتی واردش میشی هنگ میکنی
    • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
      4 0
      چونکه از دوبخش فرهنگستان تشکیل شده حتما باید هنگ کنی اگه هنگ نکنی بهت شک میکنن.اخیرا فرهنگی تبدیل شده به فراهنگی چون بیش از اندازه هنگ میکنن با این اوضاع
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    9 0
    هر کاری میخوان بکنن کمبود بودجه دارن. ایجاد نشاط هم بودجه می‌خواد؟ بابا شما بچه‌ها رو اذیت نکنید و براشون فضای غم و غصه درست نکنید بهشون خوش میگذره. دور هم باشن بگن و بخندن.
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    6 0
    روز محیط زیست هم بذارید و بچه های مدرسه ها را واردار کنید تا زباله ای که والدین اشان در طبیعت می ریزند را جمع آوری کنند. بلکه بچه ها به والدین یاد بدهند که آشغال را نباید در طبیعت ریخت.
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    6 0
    یک دوره کوتاه مثلا" 3 ماه چندرغاز به حساب مدارس میریزند بعد میگویند از خود مردم بگیرید و بودجه نداریم. دیگر فریب حرفهایتان را نمیخوریم. فعلا بیایید 5000 دبیر و معلمی که برای سال جدید تحصیلی کم دارید را تامین کنید بقیه اش پیش کش .