ایسنا نوشت:

در حمله‌ وحشیانه جنگنده‌های ائتلاف سعودی به ساختمان فرماندهی کل نیروهای مسلح در صنعاء،‌ 44 یمنی به شهادت رسیدند.

به گزارش سایت شبکه المنار، جنگنده‌های ائتلاف موسوم به "طوفان قاطع" ساختمان فرماندهی کل نیروهای مسلح در التحریر در صنعاء را هدف قرار دادند که بر اثر این حمله‌،‌ 44 یمنی به شهادت رسیده و 180 تن دیگر زخمی شدند. همچنین حملات شدیدی به اردوگاه التطویر در صرف در شمال صنعاء صورت گرفت.

در شمال شهر عدن نیز جنگنده‌های ائتلاف حملات هوایی خود را به مناطق میان شمال فرودگاه عدن تا منطقه صلاح الدین و رأس عمران غرب شهر البریقا تشدید کردند.

پیشتر نیز 54 یمنی در حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلفی از یمن به شهادت رسیدند. یکی از این حملات به شهادت 27 تن در کیل المیر در شمال یمن انجامید.

جنگنده‌های سعودی همچنین اردوگاه آوارگان در حجه و خودروهای غیرنظامی در مناطق مختلف در مرکز یمن را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های ائتلاف چهار حمله به وادی ظهر در غرب صنعاء نیز داشتند.

در مقابل و در پاسخ به این تجاوزها، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با پنج موشک شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند. همچنین 18 موشک را به دو پایگاه نظامی علب و العشه در ظهران در جنوب عربستان شلیک کردند.

یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که در حملات به کوه الدخان عربستان، نیروهایی از ارتش سعودی کشته و زخمی شدند و دو تانک و خودروی نظامی عربستانی منهدم شد.

پیشتر نیز ارتش یمن پایگاه هوایی خمیس مشیط در عربستان را با موشک اسکاد هدف قرار داده بود.

در همین حال، نیروی نظامی جدیدی از نیروهای زمینی عربستان وارد مناطق مرزی این کشور با یمن شد که این نیرو شامل صدها تانک و توپخانه‌های جدید و هزاران سرباز و افسر با تخصص‌های مختلف است.

از سوی دیگر، با توجه به نیاز مبرم یمنی‌ها، زنگ خطر گسترش گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در مرکز حضرموت و استان‌های شرقی یمن به صدا درآمده است.

در همین راستا، دکتر عادل باحمید، استاندار حضرموت در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: به دلیل نابسامان بودن وضعیت سلامتی و غذایی و با کوتاهی کمیته‌ی امدادسانی در ریاض و سازمان‌های وابسته به سازمان ملل، ناقوس خطر به صدا درآمده است و با گذشت 2 ماه از حملات به یمن، اوضاع روز به روز در المکلا، مرکز استان حضرموت وخیم‌تر می‌شود.

باحمید تاکید کرد که حضرموت نیازمند کمک فوری است و این استان میزبان هزاران خانواده‌هایی شده است که از مناطق درگیر فرار کرده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    2 4
    من اصلا توقعی از ترکیه و پاکستان و کشورهای عربی ندارم فقط تو این موندم که حماس فلسطین چرا پشت عربستان رو گرفت عربستانی که کودکان یمنی رو بی پایان به کشتن داده؟