ارتقاء شورای حل اختلاف زندان های استان البرز برای صلح وسازش

رییس شوراهای حل اختلاف استان البرز با اشاره به نقش شوراهای حل اختلاف درکاهش جمعیت کیفری زندان ها، ایجاد تقویت شعب جدید شورا در زندان های استان را موجب تسریع در روند رسیدگی به پرونده های ارجاعی و بهره گیری از ظرفیت های موجود در زندان جهت صلح و سازش دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین - البرز: به نقل از ایرنا، کیاپاشا روز سه شنبه در نشستی با مدیرکل زندان های استان، با حضور سایر مسوولین قضایی و اداری، گفت: شورا تمهیداتی را جهت رفع مشکلات و ارتقا سطح عملکرد و تلاش بیشتر درخصوص برقراری سازش شوراهای حل اختلاف مستقردر زندانهای استان بعمل آورد.
وی ارتقا فعالیت شوراهای حل اختلاف زندانهای استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: بایستی تلاش شود از ظرفیت های موجود این شوراها حداکثر بهره برداری در راستای تعیین وضعیت پرونده های ارجاعی صورت گیرد.
وی گفت: اعضا شورای حل اختلاف زندان ها برغم مسوولیت های مختلف درحوزه زندان باجدیت نسبت به امور ارجاعی شورا رسیدگی و ایجاد صلح و سازش در بین طرفین دعوی تلاش کنند.
وی نقش شوراهای حل اختلاف در کاهش مشکلات زندان ها را بسیار حائز اهمیت برشمرد و بر توسعه فعالیت شوراها و ایجاد بستر مناسب حضور مستمر اعضاء در نشستها شورا و تسریع در روند رسیدگی به پرونده های موجود تأکید کرد.
رییس شورای حل اختلاف استان البرز با تاکید بر استفاده از ظرفیت های ستاد دیه، بهره مندی از توان و ظرفیت کارکنان این بخش را اقدامی مؤثر درجهت توسعه فعالیت ها و مرتفع کردن مشکلات زندانیان و شکات آنها دانست.
کیاپاشاافزود: حوزه فعالیت ستاد دیه و شوراهای حل اختلاف در راستای ایجاد صلح و سازش به ویژه درخصوص جرائم غیرعمد و مالی دارای مشترکات زیادی است و ایجاد شورای حل اختلاف در ستاد دیه می تواند موجب تسریع در روند رسیدگی به دعاوی مطروحه و تحقق اهداف، شود.
اختصاص مکان مستقل جهت انجام امورات محوله، تجهیز به امکانات اداری، آموزش اعضای حاضر در شعب شوراهای زندان، مشخص نمودن زمانبندی فعالیت شعب مذکور در طول هفته از دیگر موارد مصوب این نشست بوده است.
در پایان این نشست مقررشد به منظور تبادل نظردرجهت رفع مشکلات و ارتقاء عملکرد شوراهای حل اختلاف مستقردر زندانها، جلسات بصورت فصلی برگزار شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =