نسیم نوشت:

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: موضوعات مدیریتی، انتصابات باندی و جناحی و استفاده از افرادی که شایستگی لازم را ندارند، بخشی از دلایل استیضاح علی‌اصغر فانی است

محمد مهدی زاهدی در پاسخ به این پرسش که "علت‌ اصلی مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش چیست؟"، اظهار داشت: موضوع طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دلایل مختلف است.

وی با اشاره به برخی موضوعات اصلی تهیه طرح استیضاح آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: موضوعات مدیریتی، انتصابات باندی و جناحی و استفاده از افرادی که شایستگی لازم را ندارند، بخشی از موضوعات استیضاح وزیر آموزش و پرورش است.

زاهدی افزود: وجود تفاوت فاحش بین حقوق فرهنگیان با دیگر دستگاه‌ها، بیمه‌ها و موضوع دانشگاه فرهنگیان از دیگر موارد مطرح شده استیضاح است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا در خصوص مربیان پیش دبستانی و آزمون استخدامی نیز اشکالاتی وجود داشت؟»، تصریح کرد: این موضوع پیش از این نیز مطرح بود که پرونده وزیر آموزش و پرورش جهت بررسی به قوه قضائیه ارجاع شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از اعلام طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، جلسات مختلفی در کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد، گفت: راجع به تمامی موارد به وزیر آموزش و پرورش و معاون پارلمانی وزارتخانه تذکر داده بودیم که اگر این اتفاقات انجام نشود، مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

زاهدی با بیان اینکه بنده از امضاء کنندگان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیستم، اظهار کرد: در مجموع طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با 64 امضا توسط هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد و چهارشنبه هفته آینده با حضور فانی در مجلس جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اكبر A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    8 0
    اكثريت قريب به اتفاق معلمان از اقدام مجلس خوشحالند اما نمایندگان محترم توجه فرمایند که انتخاب فانی نتیجه عدم رأی ایشان به نجفی است .
  • علی حسن طاهری A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    5 3
    این استیضاح ترفند نمایندگان برای بهره برداری ابزاری از طرح رتبه بندی است . به این معنا وزیر برکنار می شود و طرح مذکور اجرا نمی شود تا نمایندگان برای دور آتی آن را مستمسک ورود به مجلس قرار دهند مثل نظام ناهماهنگ حقوق در دولت مهر وصفا. همه نهادها پنهانی افزایش حقوق داشتند جز آموزش وپرورش ویران و بی صاحب مملکت.
  • محمد A1 ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    1 0
    جلوی ضرر رو از هرجا بگیرند منفعته.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    3 1
    مجلس محترم بایداموزش و پرورش را از باند بازی و جناح بازی و سیاسی کاری نجات دهد و این نهاد فرهنگی بزرگ و حساس باید مستقل از جناح ها کار کند وفردی که وابستگی به یک جناح خاص دارد خود صلاحیت و شایستگی سکان داری این نهاد راندارد زیرا همین امر تاثیر زیادی در انتخاب افراد زیر مجموعه اش دارد
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    3 2
    نمایندگان درد حمایت از معلم را ندارند.مشکلشان این است که چرا از باند وجناح خودشان روسا انتخاب نشدن
  • رضا A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    2 0
    با سلام چرا باید بعد یک سال استیضاح اغلام وصول شود باز هم از نمایندگان شریف متشکریم که به فکر مغلمان هستند
  • بی نام A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    اقای زاهدی انصافا این فاصله حقوقی درزمان فانی بوجود امده که ازش توضیح میخوای ازنمایندگان ودولت قبل توضیح بخواهید که اختلاسهای میلیاردی بود وقانون خدمات کشوری برای معلم بدبخت اجرا نشد تا کار به اینجا کشید والان باید باهمکاری مجلس ودولت حل شود استیضاح دردی رادوا نمیکند