استاندار اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعضای شورای شهر اصفهان از شما درخواست گزینه‌ای برای انتخاب شهردار اصفهان را داشته‌اند یا خیر، افزود: اعضای شورای شهر این لطف را داشته‌اند و در حال بررسی گزینه‌هایی نیز هستم ولی شخص مورد نظرم را در دقیقه۹۰ اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان به نقل از مهر، رسول زرگرپور در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران با تشریح روند استیضاح و برکناری شهردار سابق اصفهان و ضمن قدردانی از فعالیت‌های وی در دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی و شهرداری اصفهان اظهار داشت: از زمانی که به سمت استاندار اصفهان منصوب شدم متوجه برخی از اختلافات بین اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و شهردار سابق این شهر شدم به گونه‌ای که در اولین دوره انتخاب شهردار اصفهان در شورای چهارم برخی از اعضای شورا که با فعالیت شهردار سابق مخالف بودند تهدید کرده بودند که در جلسه رای گیری انتخاب شهردار حضور نمی‌یابند.

وی که پا درمیانی استاندار در دعوای بین شهرداری و شورا را از همان ابتدای آغاز بکار شورای چهارم مطرح کرد، افزود: در این راستا باید یادآور شوم که اگر شورای شهر در زمان تعیین شده اقدام به انتخاب شهردار نمی کرد شورای شهر در اصفهان با توجه به بلوغ سیاسی که در این شهر وجود دارد منحل می‌شد که این امر شایسته شهر اصفهان نبود.

عدم توجه شهردار سابق به اجرای تعهدات

زرگرپور با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان قبل از انتخاب شهردار سابق اصفهان در دور اول تفاهم‌نامه‌هایی را با وی در خصوص اجرای برخی از تعهدات امضا کرده بودند، افزود: این در حالی بود که با گذشت ۶ ماه از این تعهدات به هیچکدام جامعه عمل پوشانده نشد و اعضای شورای شهر اصفهان مجدد مخالفت خود را در خصوص ادامه فعالیت سقاییان نژاد اعلام کردند.

وی با بیان اینکه زمزمه استیضاح شهردار اصفهان با گذشت ۶ ماه از فعالیت شورای چهارم آغاز شد، افزود: این موضوع در اوایل سال گذشته مطرح شد که با استفاده از روش‌های کدخدامنشانه با نشست‌هایی با اعضای شورا، شهردار اصفهان و برخی از بزرگان شهر این موضوع رفع شد.

استاندار اصفهان با اشاره به تکرار زمزمه‌های استیضاح شهردار در بدنه شورای اسلامی شهر اصفهان در زمستان سال گذشته نیز بیان داشت: از آنجایی که ورود ۳ میلیون مسافر در شهر اصفهان نیاز به مدیریت داشت از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تقاضا کردیم که موضوع استیضاح شهردار اصفهان را مسکوت نگه دارند و پس از تعطیلات نوروز دوباره این موضوع را مطرح کنند.

مخالفان استیضاح شهردار سابق موضوعی غیر قانونی را نیافتند

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای سومین بار زمزمه استیضاح شهردار سابق اصفهان در اردیبهشت سال جاری به گوش رسید و پنج شنبه قبل از جلسه علنی شورا در روز شنبه متوجه قطعی شدن استیضاح شهردار سابق اصفهان شدم، اظهار داشت: از این رو از ظهر روز پنجشنبه تا صبح شنبه تمام بررسی ‌های لازم در خصوص قانونی بودن روند فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص استیضاح شهردار اصفهان را بررسی کرده و نتایج به عمل آمده حاکی از قانونی بودن این اقدام بود.

زرگرپور در ادامه با اشاره به اینکه از تمام مخالفان استیضاح شهردار اصفهان نیز درخواست کردم که هر گونه حرکتی غیرقانونی در خصوص استیضاح شهردار مشاهده شد آن را به استاندار اعلام کنند تا جلوی استیضاح گرفته شود، اضافه کرد: اما در این خصوص اقدامی صورت نگرفت و استیضاح شهردار انجام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه طی سه ماه اخیر متوجه فرسایشی بودن ارتباط شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان شده بودم، افزود: این فرسایشی بودن روابط به نفع شهر، شهروندان و شهردار نبود و اگر این روند ادامه می‌یافت شهردار متهم به کم کاری می‌شد چرا که بیشترین زمان شورای شهر و شهرداری به مسایل حاشیه‌ای اختصاص داده می‌شد و کارها عقب می‌افتاد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ما دوست داشتیم این اتفاق جور دیگری بیفتد، گفت: در این راستا باید یادآور شوم که اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان یک روزه و به محض بیدار شدن از خواب شب گذشته اقدام به استیضاح شهردار نکردند و این موضوع از مدت‌ها پیش مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

پیشنهاداتی برای انتخاب شهردار

وی ادامه داد: در حال حاضر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تقاضا دارم که تمام تلاش خود را برای انتخاب شهرداری آشنا به مسائل شهری، سابقه اجرایی قابل قبول، شناخته شده در سطح ملی و همراه با شور و انگیزه انتخاب کنند.

زرگرپور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعضای شورای شهر اصفهان از شما درخواست گزینه‌ای برای انتخاب شهردار اصفهان را داشته‌اند یا خیر، افزود: اعضای شورای شهر این لطف را داشته‌اند و در حال بررسی گزینه‌هایی نیز هستم ولی شخص مورد نظرم را در دقیقه۹۰ اعلام می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه تمام دلایل استیضاح شهردار در حوزه اجرایی و مدیریت شهری بوده است، ادامه داد: سخت می‌توان باور کرد که با وجود سلایق مختلف سیاسی در شورا با حداکثر ۱۵ نفر اصولگرا شهردار اصفهان به دلیل خط و خطوط سیاسی برکنار شده باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =