خراسان نوشت:

 آنا پناهي گردآورنده‌ي کتاب «خداحافظ روزهاي اناري»، مدير مسئول انتشارات «آناپنا» و دختر حسين پناهي با اشاره به انتشارات جملات نامرتبط با حسين پناهي و با نام اين بازيگر و شاعر کشورمان در شبکه‌هاي اجتماعي و مجازي، گفت: ۹۹ درصد اين جملات نوشته‌هاي حسين پناهي نيستند.

وي گفت: البته من در آستانه‌ي برگزاري بيست‌ و‌ هشتمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران عزمم را براي انتشار کتابي با موضوع جملاتي که از حسين پناهي نيستند جزم کرده بودم البته اين کتاب منتشر نشد؛ اما علاقه‌ي زيادي به اين دارم که بالاخره بتوانم مخاطبان شبکه‌هاي مجازي را از نادرستي برخي از اين انتساب‌هاي ادبي مطلع کنم.
گردآورنده‌ي کتاب «خداحافظ روزهاي اناري» ادامه داد: کتاب «خداحافظ روزهاي اناري» يا به تعبيري «حسين پناهي از نگاه ديگران» که من فقط عهده‌ دار جمع‌آوري مطالب آن بوده‌ام، دلنوشته‌ها و احساسات دوستان و دوستداران حسين پناهي است.
پناهي اظهار داشت: اين کتاب از آن جهت که حسين پناهي براي خيلي‌ها داراي شخصيتي گنگ و خاص است مي‌تواند جالب باشد و وجه شاعرانه‌ي شخصيت او را بيش از پيش معرفي مي‌کند.
وي افزود: وجه شاعرانه‌ي شخصيت پناهي در زمان زندگي وي کمرنگ بوده و بيشتر او را بعد از مرگش به عنوان شاعر شناختند.
مدير مسئول انتشارات «آناپنا» خاص بودن و گنگي پشتوانه‌ي فلسفي و شاعرانه‌ي پناهي را از دلايل احتمالي ناشناخته ماندن وجه شاعرانه‌ي شخصيت وي در طول زندگيش دانست و گفت: پشتوانه‌ي فلسفي و شاعرانه‌ي حسين پناهي هميشه پشتوانه‌ي بازي‌ها و شخصيت وي بوده است.
پناهي در بخش ديگري از سخنان خود درباره‌ي چگونگي توجه و حمايت مسئولين به شخصيت و خانوداه‌ي حسين پناهي، اظهار داشت: من به عنوان دختر اين شاعر و بازيگر شناخته‌ شده‌ي کشور هيچوقت از مسئولان استان خودمان و مسئولان ديگر راجع به پدرم توقعي نداشته و ندارم ولي اميدوارم که هميشه قدر هنرمندان با ارزش خود را قبل از اينکه از بين ما بروند بدانند و در نهايت تمام تلاشم در حال و آينده حفظ و اشاعه‌ي انديشه‌ي حسين پناهي است البته اگر لياقت و توانايي‌اش را داشته باشم.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیراسته فر IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    حالا مگرآن خدابیامرز علامه دهربوده ویانابغه دوران که ......باعرض پوزش ازدخترگرامی مرحوم پناهی
    • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
      54 1
      نه اون خدا بیامرز نبوده ولی شما انگار هستی
  • بی نام US ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    60 17
    هر ننه قمری می خواد دیده بشه شده شاعر یارو بوتیک داره شده شاعر هنوز حرف زدن نیست میاد میره فیس بوک دوتا جمله چرند پشت هم می نویسه فکر می کنه شعره بعدم برای اینکه دیده بشه می گه حسین پناهی یا احمد شاملو گفته مریض روان پریش
  • شانلی A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    61 5
    خیلی از جملات "اکبر اکسیر" شاعر پیشکسوت آستارایی، هم به مرحوم پناهی نسبت داده شده
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    63 17
    من تا الان نمیدونستم پناهی متاهل و دختر داره همش فکر می کردم مجرد بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    10 25
    مگه همه ی این جملاتی که به دکتر شریعتی نسبت داده میشه ماله خودشه؟ حالا بده یاد بابات زنده میشه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    17 1
    واقعا براي من هم ناراحت كننده است اكثر مطالبي كه مي فرستند براي شاعران و بزرگانمان نيست ولي اسم آنها را در زيرشان مي نويسند در حاليكه اگر كمترين آشنايي با آن نويسنده يا شاعر داشته باشند متوجه جعلي بودن مي شوند