اطلاع رسانی لازم برای سرمایه گذاری در قصرشیرین صورت نگرفته است

معاون وزیر نفت و مدیرعامل اجرایی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: سرمایه گذاران از پتانسیل ها و امنیت شهرستان قصرشیرین برای ایجاد سرمایه گذاری بی اطلاع هستند و این مهم برای آنها اطلاع رسانی نشده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرنگار ایرنا عباس شعری مقدم روز چهارشنبه در بازدید از مرزهای پرویزخان و خسروی قصرشیرین که با هدف امکان سنجی ظرفیت های این شهرستان مرزی برای ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی انجام شد افزود: تلاش می کنیم با ورود سرمایه گذاران شاهد ایجاد سودآوری و اشتغالزایی در این منطقه باشیم.

وی با تقدیر از تلاش های نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در زمینه پیگیری ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی در استان کرمانشاه و قصرشیرین افزود: مردم این سرزمین در دوران هشت سال دفاع مقدس خط مقدم جبهه بودند لذا شایسته بهترین امکانات هستند.

وی گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم توجه به مناطق محروم و به ویژه شهرستان قصرشیرین امیدوار کننده است و هم اکنون این شهرستان را آبادتر از تصور خود می بینم.

معاون وزیر نفت در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت ملی پتروشیمی برای ایجاد سرمایه گذاری در شهرستان مرزی قصرشیرین آمادگی کامل دارد و همکاران ما امکان سنجی برای تولید محصول در صورت ایجاد صنایع پایین دست را دارند.

شعری مقدم اظهار داشت: در اولین فرصت با همکاری استانداری همایشی را برای ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی در کرمانشاه برگزار می کنیم تا سرمایه گذاران و علاقه مندان با ظرفیت های این منطقه بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: صنایع مادر پتروشیمی دارای محدودیت هایی از قبیل سرمایه حداقل (500 میلیون دلار)، آب زیاد و اشتغال زایی کم هستند اما با مصوبه مجلس شورای اسلامی وزارت نفت می تواند به ایجاد صنایع پایین دست ورود پیدا کند.

وی اضافه کرد: وزارت نفت و وزارت صنعت معدن و تجارت به ایجاد این صنایع تمایل دارند لذا در جلسه ای که امروز با استاندار کرمانشاه خواهیم داشت تمهیداتی در نظر گرفته خواهد شد تا این صنایع در استان فعال شود.

فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: ظرفیت های مناسبی در این شهرستان برای ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی وجود دارد.

افشین رضایی افزود: این امکانات و ظرفیت ها شامل روان آب های مناسب، وجود نفت در شهرستان و بازار بزرگ صادراتی در مرزهای خسروی و پرویزخان است.

وی اظهار کرد: بازار بزرگ عراق در دو بخش اقلیم کردی و حوزه عربی توجیه اقتصادی مطلوبی برای ورود سرمایه گذاران است.

مدیر عامل اجرایی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران صبح امروز در راس هیاتی از مرزهای خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین بازدید کرد که در این سفر جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی وی را همراهی کردند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =