عباس جدیدی نایب قهرمان المپیک آتلانتا و عضو شورای شهردر گفت و گو با خبرآنلاین؛ از سیاست های رسول خادم در قبال کشتی فرنگی انتقاد کرد. مسابقات انتخابی کشتی فرنگی که امروز برگزار می شد با حرکت غیرقابل دفاع امید نوروزی ، جنجالی شد.

 

آرین فرخی-خبرآنلاین: اتفاقات عجیب و غریبی در مسابقات انتخابی کشتی فرنگی در مشهد افتاد. تقریبا هر 3 طلایی ایران در المپیک لندن آنجا به مشکل خوردند و رفتار زشت و ناپسند امید نوروزی از این جمع سبب شد تا کمتر کسی بتواند حتی اگر آنها اعتراضی به فدراسیون کشتی داشتند ، حق را به آنها بدهد. عباس جدیدی اما که خود نایب قهرمان المپیک است با انتقاد از  رفتار امید نوروزی در این روز می گوید شرایطی از سوی فدراسیون ایجاد شده که این ورزشکاران این طور رفتارهایی را نشان می دهند.

او در این باره به خبرآنلاین می گوید:«البته من چنین برخوردهایی را نمی پسندم و امید باید خودش را کنترل می کرد. آنچه اتفاق افتاد ، اصلا زیبنده محیط کشتی نیست و البته مهمتر از آن ، این است که یک قهرمان المپیک باید خودش را بیشتر از همه کنترل کند. البته گاهی اتفاقاتی می افتد که یک قهرمان را از کوره به در می کند. قطعا در مسابقه این واکنش ایجاد نشده ، از همه هم نمی توان انتظار داشت مثل آقا تختی برخورد کنند. به هر حال آنها در این یکی دو سال ، روزهای سختی را گذراندند و یک دفعه از کوره در رفته اند.»

این منتقد سیاست های رسول خادم می گوید:«البته انگار از همه خانواده کشتی فقط من و علیرضا دبیر حق حرف زدن نداریم اما از قبل هم هشدار داده بودم که چنین اتفاقاتی می افتد. به هر حال نمی توان خانواده کشتی را به دو دسته تقسیم کرد . اینکه کشتی آزاد را با جشم دیگری ببینیم و رشته ای که 3 مدال طلای المپیک گرفته را در فضایی قرار بدهیم که دارد تحقیر می شود ، این حوادث را به همراه می آورد. مدیریت فدراسیون کشتی نمی تواند با سیاست های استالینی ، این فدراسیون را پیش ببرد. باید چند صدایی وجود داشته باشد. ما هم موافق برگزاری رقابت انتخابی هستیم و قهرمان المپیک هم قطعا از این موضوع تمکین می کند. این اتفاقات اما زمانی می افتد که حرمت قهرمان المپیک را حفظ کنیم. نه اینکه او حس کند قرار است تحقیر شود. رففتارهایی که روز پنجشنبه اتفاق افتاد ، اگرچه زشت و ناپسند است اما از چنین شرایطی ناشی می شود.»

جدیدی با اشاره به بحران کشتی فرنگی ایران بعد از رفتن محمد بنا گفت:« کشتی فرنگی ایران بنای موفقی داشت و داشت به سمت بهترین بودن در دنیا پیش می رفت ، اما فدراسیون با این بنا چه کرد؟ من نمی گویم که قرار نیست بدون محمد بنا در المپیک مدال بگیرییم یا حتی با حذف قاسم رضایی ، امید نوروزی و حمید سوریان ، کشتی فرنگی ما دیگر مدال نمی گیرد چون کشتی ایران پر از استعداد است اما می گویم چرا باید این بنای مستحکم و خوب کشتی فرنگی مان را دو دستی تخریب می کردیم؟ چه فایده ای برای مان داشت؟ ما به جای اینکه بناهای جدیدی برای کشتی مان بسازیم ، همان تک بنای مان را هم خراب کردیم. این جای افسوس و حسرت دارد.»

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    دیکتاتوری خادم زمانی شروع شد که همزمان هم رییس فدراسیون و هم سرمربی تیم آزاد شد.
    • مجید A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
      26 10
      واقعا با شما موافقم دیکتاتوری بهترین عنوان برای این برادران خادمه همچی رو تو دست خودشون گرفتن
  • سید IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    اقای جدیدی از قدیم با خادم مشکل داشته .حسود هرگز نیاسود.توی هر ورزشی بازیکن سالاری باشه هرگز پیشرفت نمی کنیم
    • بی نام DE ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
      11 13
      جناب عالی با اون دوپینگی که انجام دادی یک بار آبروی ایران را بردی لطفاً اظهار نظر نکن
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    کی گفته بعد از چهار سال هنوز نفرات قبلی رو فرم هستن. انتقاد شما وارد نیست ما بدون مدال باشیم بهتره تا زیبای قانون را خراب کنیم. رفتار مدال دارها شایسته نبود.قهرمان واقعی شهدا و جانبازان ما هستن. خادم برای همه عزیزم واز ما وشما دلش بیشتر برای کشتی می سوزه یادت نره باعث شدی خادم در اوج از کشتی خداحافظی کنهودوپینگی هم بودیحالا کاری نکن از فدراسیون بره.لطفا یا کامل نظرم رو بذارید یا ندارید.اما من فقط یک طرفدار کشتی ام نه طرفدار شخص خاص
    • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
      8 2
      آقا چرا به بیراهه میروید . بنده خود به شخصه از رفتارهای حمید سوریان و امید نوروزی پس از قهرمانی المپیک و جهان دل خوشی ندارم و کاملا مشخص است که این دو خود رو دیگه خیلی دست بالا گرفتن . ولی بحث سر این است که پس از سالیان دراز کشتی فرنگی در عرصه جهانی به شماره یک بودن رسیده بود و لازم بود این روند حفظ شود.ولی موضوع اینجاست که امروز کشتی فرنگی دارد تخریب میشود یعنی به زور به کشتی فرنگی دارد دیکته می شود که باید پایین تر از کشتی آزاد باشی وگرنه کشتی فرنگی در زمان محمد بنا بدون سوریان و نوروزی و قاسمی هم روزهای درخشانی داشت ولی بعد از رفتن بنا ما حتی با حضور سوریان و نوروزی و قاسمی هم نتایج خوبی نگرفتیم و این یعنی تخریب کشتی فرنگی یعنی سوختن فرصتهای مدال طلای المپیک.
  • محسن IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    به نظر من کار آقای سوریان و نوروزی اشتباه بود،قانون باید در همه جا حکومت کنه،یه نفر به دلیل داشتن هفت مدال طلا نباید ترسی از مسابقات انتخابی داشته باشه،
    • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
      12 2
      بحث حق خوری هست، نه ترس ... جریان مسابقه نوروزی و زیدوند شده بود مثل جریان عبدولی و کشتی گیر کره ای ... هر چی فن میزنی و جنب و جوش داری داور برعکس عمل میکنه ... خب ادم جوش میاره
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    جناب جدیدی به خاطر کینه های قدیمی کارت بجایی رسیده از یک رفتار زشت و دور از اخلاق کشتی گیر حمایت میکنی ؟ خادم مقصره که این آفا خورده و خوابیده و دیگه تواناییی کشتی گیری نداره؟
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    3 9
    کشتی یعنی لمپنیزم
  • تورج IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    8 4
    خبر انلاين بهتر است به جاي نايب قهرمان از واژه قهرمان المپيک براي عباس جديدي استفاده کنيد همه به خاطر دارند در فينال المپيک چه حق خوري در حق جديدي شد.
  • masoud A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    11 3
    اقای جدیدی رفتار خارج از ادب و دور از حرفه‌ای گری قهرمان المپیک به هیچ وجه قابل توجیه نیست. از بعد از مسابقات المپیک که خادم رئیس فدراسیون شد تا به امروز کشتی‌ کارنامه خیلی‌ موفقی داشته هم در قهرمانی آسیا هم بازی‌های آسیایی و هم در قهرمانی جهان.
  • بینام US ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    5 4
    دوستان نظرشان محترم ولی کسی که توانسته قهرمان المپیک و جهان شود بی شک نابغه است به.نیاز نیست قانون زیر پا گذاشته شود بهتر است انتخابی برگذار شود و نزقهرمان المپیک در کنار نفر انتخابی در اردو تمرین کند و با توجه به نزدیک بودن مسابقات اصلی بین دو نفر مسابقه پایانی برگذار شود و نفر اول اعزام شود.این کار باعث میشود که کشتی گیران جوان بدانند که انتخابی هست ونه انتصابی.و شان قهرمان حفظ شده به مرز آمادگی برسد تا مسابقات چراکه او تجربه بیشتر نسبت به جوان جویای نام دارد اگر توانست در مسابقه پایانی برنده باشد با روحه اعزام میشود و ستاره ها نیز خاموش نمشوند.با اینکه دوستار آقای خادم هستم بهتر است به زمان خودشان نگاهی بیاندازند زمانی که جدیدی انگیزه ای نداشت و او باعث شد که جدیدی برای انتخابی تلاش کند
  • امید IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    10 13
    برادران خادم میخوان تمام ورزشه مارو تخریب کنن .اقای محترمی که عباس جدیدی رو حسود قلمداد میکنی .عباس جدیدی تختی دوم کشتی ماست .مشکل عباس جدیدی اینه که نمیتونه به نرخه روز نان بخوره .بر عکسه برادران خادم که میخوان ورزشه مارو قبضه کنند . حسود اصلی برادرانه خادم هستند .اون از امیرکه پرسپولیس و استقلال رو به گند کشید وخودش هم بعدا کنار کشید اینم از رسول که طاقت افتخارات اقای بنا رو نداشت .یه جوووی درست کرد که استاد بنا کنار بکشه واینم از رفتری که با اسطوره کشتی دنیا حمید سوریان کرد .مردم ما همه چیزو خوب میفهمند اما دریغ از گوشه شنوا و.ولعنت بر این صندلی قرت .خبر انلاین جان خواهشا پخش کن .خواهش
  • ساسان A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    14 7
    به جان خودم اگه بتونی دو خط در مورد استالین بنویسی اخیرا در کشورمون مد شده که یه عده ای خلاف عرف معمول و مسیر صحیح صحبت می کنند تا خودشان را هر از چند گاهی مطرح کنند.
  • ابوذر A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    13 10
    آقای جدیدی لطفا در باره آقای خادم صحبت نکن .