۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷

احتمال توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی قوت گرفته است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت انگلیسی شبکه اسکای منابع عربی از گمانه زنی های درباره احتمال توافق بین جنبش حماس و رژی صهیونیستی خبر دادند.
براساس این گزارش احتمال انعقاد توافق بین اسرائیل و جنبش حماس در محافل  فلسطینی مطرح شده است، زیرا بنا بر افشاگری ها، تلاش های جدی برای انعقاد توافق آتش بس میان مدت تا بلند مدت انجام می شود. موضوع از حد افشاگری فراتر رفته است تا حدی که برخی از سران تشکیلات خودگردان در رام الله، حماس را متهم کرده اند. محمود عباس رئیس این تشکیلات نیز درباره این مسئله در نشست اقتصادی در اردن هشدار داد.

محمود عباس در بخشی از اظهارات خود تصریح کرد:« ما تاکید می کنیم که با هر راه حل انتقالی یا طرح موسوم به کشور داری مرزهای موقت مخالفت می کنیم. این طرح خاک و ملت را تقسیم می کند. ما قاطعانه این طرح را رد می کنیم و از هر کسی که برای احیای این طرح تلاش می کند می خواهیم از این تلاش منصرف شود».

به گزارش اسکای تحلیلگران در روزنامه ها بر آنچه درباره آتش بس بین حماس و اسرائیل منتشر شد، تاکید کردند. دولت اسرائیل از طریق میانجی های اروپایی تلاش می کند به توافق آتش بس بلند مدت دست یابد و در مقابل محاصره خود را بر نوار غزه به صورت تدریجی کاهش دهد و تسهیلات اقتصادی به ساکنان این نوار ارائه کند. در همین حال، طرح احداث بندر و فرودگاه تحت مدیریت طرف های بین المللی در دست بررسی است. از سوی دیگر، حماس، آسفالت کردن خیابان جدید نزدیک مرز با اسرائیل را آغاز کرده است.

برخی منابع در نوار غزه گفتند این خیابان شمال به جنوب غزه را به یکدیگر متصل می کند. طرف های فلسطینی حماس را متهم کردند گام اول اجرای آتش بس را اتخاذ کرده است، اما حماس این اتهام ها را رد و توجیه کرد که آسفالت کردن خیابان برای منع ورود جوانان فلسطینی به داخل اسرائیل است.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    4 0
    قابل توجه مسئولین که هرروز برای ازادی فلسطین ونابودی اسرائیل شعار میدهد دیگه باید سیاست خارجی در مورد حماس و... عوض شود وقتی فلسطینیها همراه داعش وبرضد سوریه میجنگند و حالا با اسرائیل توافق میکنند مگر ما کاسه داغتر از اش هستیم