۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
۳۶۰ واحد تولیدی استان وجود خارجی ندارند!

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی : از مجموع واحدهای راکد استان که توانایی تولید دوباره دارند، نیز ۴۰۰ واحد در فاز نخست و در سال جاری راه اندازی خواهند شد که با راه اندازی مجدد این واحدهای تولیدی برای ۹ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال فراهم می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در جلسه سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری و اولویت های سرمایه گذاری بوکان گفت: دو هزار و ۹۵۰ واحد تولیدی که دارای پروانه بهره برداری هستند در آذربایجان غربی شناسایی شده اند.
جعفر صادق اسکندری ادامه داد: از مجموع تعداد واحد های تولیدی شناسایی شده تنها یک هزار و ۶۰۰ واحد از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت خود در حال حاضر در زمینه تولید فعال هستند .
او اظهار کرد: در آذربایجان غربی ۳۶۰ واحد تولیدی که دارای پروانه بهره برداری هستند، شناسایی شده که نه تنها در عرصه تولید فعال نیستند بلکه وجود خارجی نیز ندارند.
وی اضافه کرد: ۹۰۰ واحد تولیدی نیز در استان ظرفیت احیای دوباره دارند.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی ادامه داد: از مجموع واحدهای راکد استان که توانایی تولید دوباره دارند، نیز ۴۰۰ واحد در فاز نخست و در سال جاری راه اندازی خواهند شد که با راه اندازی مجدد این واحدهای تولیدی برای ۹ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال فراهم می شود.
اسکندری ادامه داد: با فعالیت مجدد ۴۰۰ واحد راکد مانده استان و اتمام پروژه های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در مجموع برای بیش از ۱۸ هزار نفر در این استان اشتغال فراهم می شود.
وی در خصوص صادرات کالا و خدمات در سطح استان آذربایجان غربی نیز گفت: در سال گذشته حدود یک میلیارد دلار صادرات داشتیم که از این تعداد ۷۰۰ میلیون دلار آن صادرات گمرکی و مابقی نیز چمدانی و یا کالای مسافر همراه بوده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =