الهام پی پر،خبرگزاری خبرآنلاین کرمان: طالبیزاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در مراسم افتتاح آرشیو الکترونیکی این اداره کل اظهار داشت: این سازمان یک سازمان حاکمیتی است ولی متاسفانه امروز 10 شهرستان استان فاقد اداره ثبت هستند که چارت سازمانی و تشکیلاتی به سازمان مدیریت و برنامهریزی ارسال شده اما هنوز این چارت را مصوب نکردهاند.
وی ادامه داد: تثبیت مالکیت مردم و دولت، ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری، اجرای وصول اسنادی مانند مهریه و قبوض آب از دیگر فعالیتهای ثبت اسناد و املاک است و در حال حاضر 212 دفترخانه اسناد رسمی، 122 دفتر ازدواج و 22 دفتر طلاق در استان کرمان در حال فعالیت هستند.
طالبیزاده اضافه کرد: متاسفانه با وجود اینکه این سازمان، سازمانی حساس است از فضای اداری و ساختمان مناسبی برخوردار نیست و در حال حاضر اداره شهرستان در یکی از طبقات اداره مرکزی قرار دارد که برای رفع این معضل زمینی با وسعت 4800 متر برای احداث ساختمان اداری اداره شهرستان خریداری و نامهای در همین راستا به تهران ارسال شده که امیدواریم با پیگیریهای استاندار محترم بودجه لازم برای ساخت اداره شهرستان تامین شود.
وی ادامه داد: استعلامات از ادارات ثبت بهروز شده است که با ثبت آنی اسناد شاهد افزایش سرعت و دقت در انجام معاملاتی هستیم که در دفاتر انجام میشود و این مساله موجب جلوگیری و کاستن بسیاری از مفاسد شده است.
وی با اشاره به کمبود نیرو در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: اکنون 389 پست در استان کرمان داریم که حدود 58 پست بلاتصدی است و در حال حاضر 68 نفر نیروی قراردادی در این سازمان مشغول بهکار هستند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: میزان وصولی مطالبات بانکها در سال گذشته برابر با 58 میلیارد تومان و در دو ماهه سال جاری 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که به خزانه استان واریز شده است و با این میزان درآمد دومین سازمان پردرامد استان بوده که متاسفانه از این میزان هیچ مبلغی نصیب خود سازمان نمیشود.
وی در ادامه با عنوان این مطلب که کاداستر یک کار بزرگ اجتماعی است تصریح کرد: اکنون اسناد باید بهصورت رسمی وارد سیستم کاداستر شوند تا سند برای افراد صادر شود.
دولت الکترونیک گامی بزرگ در راستای ریشهکنی فساد اداری است
همچنین در این مراسم استاندار کرمان اظهار داشت: اداره ثبت اسناد یک نهاد زیرساختی محسوب میشود و بهروز رسانی این سازمان و نهادهای زیرمجموعهی آن یک نیاز است.
علیرضا رزم حسینی افزود: بنا داریم در این اداره و سایر ادارات سیستم دولتالکترونیک را راهاندازی و سرعت دهیم و تمام زیرساختهای لازم برای انجام اینکار فراهم است.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح زمینه فساد در ادارت کاهش و میزان رضایتمندی مردم نیز از ادارت افزایش خواهد یافت و در سال جاری اقدامات لازم برای تامین بودجه لازم برای تغییر فرایندها را انجام خواهیم داد.
رزم حسینی با اشاره به این مطلب که بسیاری از مردم هنوز به دلیل ناآشنایی با سیستم کاداستر و دولت الکترونیک به صورت حضوری به ادارت مراجعه میکنند بیان کرد: اطلاعرسانیهای لازم باید در این خصوص باید انجام شود.
استاندار کرمان اضافه کرد: راهاندازی ادارات ثبت اسناد در شهرستانهای فاقد ادارهی ثبت در دست پیگیری است و این ادارات بهتدریج و براساس ضوابط دولت راهاندازی خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه طرح کاداستر یک طرح زیربنایی و توسعهای در کشور است یادآور شد: این طرح 5 ساله پیشبینی شده است اما بهدلیل اینکه در برخی موارد موجب کندی روند کار شده باید زودتر به اتمام برسد.
این مسئول با اشاره به وجود مشکل در زمینه اسناد اراضی کشاورزی برای اجرای طرح همیاران آب در استان کرمان عنوان کرد: اجرای طرح کاداستر یک حرکت ملی و اقدامی بزرگ است و همه باید برای تندتر شدن روند این طرح کمک کنیم.
4646
نظر شما