تیم ملی ایران در اولین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 به مصاف ترکمنستان می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی ترکمنستان در سال 1992 تشکیل شد و اولین بازی این تیم مقابل قزاقستان بود. بزرگترین افتخار این تیم راهیابی به جام ملت های 2004 آسیا و دو نایب قهرمانی در چلنج کاپ است. ترکمنستان اکنون در رده 173 فیفا قرار دارد.
سابقه در مقدماتی جام جهانی: ترکمن ها برای ششمین بار در مقدماتی جام جهانی حضور می یابند و همیشه در همان مرحله اول حذف شده اند.
نتایج اخیر: ترکمنستان در یک سال اخیر بازی ملی نداشته است. این تیم آخرین بار یک سال پیش در چلنج کاپ آسیا پس از شکست مقابل فیلیپین و افغانستان، لائوس را 5-1 برد.
ستاره: روسلان مینگازوف هافبک 24 ساله که در لیگ برتر چک بازی می کند. همچنین آرتور گئورگیان بهترین گلزن لیگ ازبکستان در فصل گذشته در صورت دعوت به تیم ملی می تواند نقش مهمی در این تیم بازی کند.
سرمربی: امانقلیچ کوچوموف مربی 49 ساله به تازگی هدایت این تیم را بر عهده گرفته است. او سابقه مربیگری در تیم ملی بزرگسالان و امید ترکمنستان را دارد و اکنون به جز هدایت تیم ملی ترکمنستان، همزمان سرمربی تیم امید و تیم باشگاهی عشق آباد نیز هست.
سابقه رویارویی با ایران: تیم ملی در 6 بازی رسمی برابر تیم ترکمنستان صاحب 2برد ،2 مساوی و 2 باخت شده است. آخرین بازی ایران با ترکمنستان در سال 1375 بود که با پیروزی ترکمن ها همراه شد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =