۰ نفر
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

سه‌شنبه 26 خرداد 94 تکلیف روشن است، وظیفه معلوم! باید ترکمنستان را مغلوب کرد! باید در راه جام جهانی، گام اول را قرص و محکم برداشت!

خبرورزشی نوشت : باید برای ساختن تیمی پیروزمند، در راه جام جهانی 2018 و در راه جام ملت‌های آسیا و در راه جام جهانی 2022، قدم‌های استواری به شکل پی‌درپی برداشته شود! اولین حرکت و لازم‌ترین حرکت، ساختن یک تیم متفاوت است! تیمی در تراز جام جهانی! تیمی در قواره فوتبال «فردمحور» فوتبال ایرانی! تیمی که بازیکنانش، بازی فردی را به شکل غریزی و به طور مادرزاد بلدند! تیمی که بازیکنانش، مشوق بسیاری برای یادگیری بازی گروهی - ترکیب‌سازی‌های چندنفره- و بازی تیمی دارند!
و آقاي كروش، جناب مستطاب كارلوس كروش، اين يك كار را - ساختن تيم از نفرات مستعد، ‌يادگيرنده و تاكتيك‌پذير را- خوب بلد است!
آقاي كروش، يك مهم ديگر را هم استادانه بلد است: كشف و هم‌ پرورش استعدادهاي خاص! كشف و پرورش استعدادهاي ناب! لذت بردن از آموزش به بچه‌هاي بزرگ، به بزرگان آينده و اينك، اوست و يك مشت از اين بازيكنان! و اينك اوست و يك گردان بچه‌هاي خوب و خوب‌تر از خوب! كروش بهتر از همه مي‌داند كه مهدي طارمي، مهدي شريفي، مهدي ترابي، چه تحفه‌هايي هستند. او از اين سه، ستارگاني بايد بسازد كه خودش مي‌داند كيانند و چه كساني خواهند شد.

قدم اول را محكم و استوار بايد برداشت! نام حريف و ارزش‌هاي فني حريف مهم نيستند! در مدار حركت از آسان به مشكل و بازي با تركمنستان كه حريف «گوام» هم نمي‌شود، اين اصل اصالت دارد كه: ...دشمن نتوان ضعيف و بيچاره شمرد! حريف در همه حال حريف است. بايد محترمش دانست و بايد مقتدرش شمرد!

در راه «تيم‌سازي» يك بايد ديگر هم وجود دارد. اين نكته: ...خشت اول گر نهد معمار كج/ تا ثريا مي‌رود ديوار كج! كروش اين‌بار حق كج‌افتادن، لج كردن و كج رفتن ندارد!
تيمي كه ليگش پوياست، تيمي كه ليگش زاياست، تيمي كه جواناني دارد مثل ترابي، مثل آزمون، مثل جهانبخش و نظير كاوه رضايي و مسعود حسن‌زاده- و حتي پيام صادقيان خودباخته و راه‌ گم‌كرده و بختيار رحماني و سروش رفيعي و عليرضا بيرانوند- حق كج‌روي، حق لج‌بازي براي هيچ‌كس قائل نيست!

بگذريم! فردا روز ديگري است! از فردا روز ديگري بسازيم! از فردا روزي بسازيم براي آينده‌سازي! بازي با تركمنستان را مقدمه‌اي بدانيم براي ورق زدن بخشي از تاريخ! از فردا شروع كنيم به نوعي از بازي كه در آن، خلاقيت فردي، سنگ‌پايه بازي گروهي و حركات تيمي باشد! نوعي از بازي كه در آسيا فقط از فوتباليست‌ ايراني برمي‌آيد، از طارمي، از سردار، از شريفي و از مهدي ترابي!

تيم ملي را از قيد و بند تجربه‌گرايي- در اصل از زنجيرهاي تجربه‌گرايي- برهانيم! دوندگي، حركت، سرعت، نبرد بر سر توپ و جنگيدن را، مقدم بر هر عامل ديگري بدانيم! راه را بر جواناني كه اين‌كاره‌اند، باز بخواهيم!
بازي فردا را امروز بازي كنيم! امروز كه همه عوامل انساني لازم، همه نيروهاي انساني لايق را داريم! امروز كه پورعلي‌گنجي را در كنار وريا غفوري، احسان حاج‌صفي و كنعاني‌زادگان داريم! امروز كه بازي هنري را توأمان با حركات فيزيكي در خط حمله داريم و امروز كه خط هافبك تيم ملي، يك گام و چند گام، عقب‌نشيني دارد!

خوش به حال ما با اين تيمي كه خواهيم داشت!
خوش به حال كروش، با اين تيم كه خواهد ساخت! قشنگ‌ترين و قوي‌ترين تيم در سال‌هاي اخير!

 

 

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كيروش آنلاين IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    14 2
    انشاء‌اله كه همينطور باشه ولي چقدر دير؟پنج سال از حضور كيروش در ايران ميگذره،تنها چيزي كه ازش ديديم حاشيه سازي و ناكامي و بهانه گيري بود كه گير ما اومد و جهانگردي و درآمد ميليون دلاري معاف از ماليات و خونه و راننده و بليط فرست كلاس و...سهم آقاي كيروش،به قول يكي از دوستان كيروش اگه سرمربي موفقي بود تو فوتبال اروپا ميخواستنش و سرش جنگ بود ولي كسي كه تا 60سالگي دستيار و قيف چين بوده سرمربي موفقي نيست.
  • محمد A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    1 2
    بنده متوجه پارگراف آخر نشدم: تیم‌ را از بند تجربه گرایی برهانیم ؟ منظور از آزمون و خطا بازیکنان هست یا بازیکنان با تجربه ؟ دوست عزیز اگر کیروش بر تجربه بین‌المللی تاکید میکنه منظور این هست که بازیکنانی که به تیم‌ ملی‌ بزرگسالان میرسن باید قبلا تجربه بین‌المللی پیدا میکردن به طور مثال اشکان دژآگه در آلمان و تیم‌ های جوانان و امید آلمان تجربه های بین‌المللی زیادی به دست آورد و از اشکان در سنن 23 سالگی یک بازیکن پخته و با تجربه ساخت بازیکنان باید از رده سنّی نوجوانان تا امید با داشتن تجربه بازیهای بین‌المللی و سعی‌ به ترانسفر شدن به تیمهای اروپایی به پختگی لازم برسن نه بر عکس بازیکنان ما که در سنّ 30 سالگی به این پختگی میرسن
  • امير IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    6 2
    اشك شوق با خواندن اين مطلب از چشمانم جاري شد
  • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    4 1
    حالا چرا انقدر متعجب
  • رضا.ب IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    18 1
    لحن چاپلوسانه و آزاردهنده ای داشت این متن. بدجور بوی اجنبی پرستی میداد. استدعا دارم کمی بر آتش احساساتتان کنترل داشته باشید
  • مهدی A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 13
    کیروش بلکه خودت بتونی کاری کنی آره والا
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    13 1
    چرا بیرانوند باید ذخیره حقیقی باشه دلیل انتخاب نصف بازیکنا فنی نیست
  • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    12 1
    ای کاش اینقدر از این آقا حمایت می کنید .یک هزارم آن را از مربی وطنی انجام می دادید
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    7 1
    خوب بود ولی خیلی جوگیرانه بود
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    1 10
    البته اگه آقایان همیشه حق به جانب اجازه این کار به کروش بدهند
  • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    11 0
    چه متن از هم گسیخته ، شعاری و آشفته ای سر هم کردین
  • مهران IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    9 0
    ما که نفهمیدیم این چند سطر به چه دلیل متشر شده . حرفهای دو پهلو و بی فایده
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    9 0
    كيروش رو بردارند، ببينم ديگه با كي ميريزي رو هم
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    6 1
    خواهشا از این مادر مرده مطلب نزارید