دادستان عمومی و انقلاب قزوین در حاشیه نشست قضایی دادسرای قزوین در گفتگویی با روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از عزم جدی و قاطع دستگاه قضایی در برخورد با هر گونه تجری و حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و تظاهر به روزه خواری با هر عذر و بهانه ای خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین عضو شورای مسئولان عالی قضایی استان در این رابطه بیان داشت: با واحدهای صنفی و مراکز خدماتی که بدون مجوز و بدون رعایت ضوابط به شهروندان یا مسافران ارایه خدمات نمایند با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

صادقی نیارکی افزود: بدین منظور شعب ویژه ای برای رسیدگی به این جرایم در ساعات اداری و غیر اداری اختصاص یافته تا زمان رسیدگی و اجرای مجازات قانونی را برای متخلفین به حداقل ممکن کاهش دهد.

این مقام قضایی ادامه داد: كليه دستگاه‌هاي ذيربط و ضابطين قضائي طبق ماده 638 قانون مجازات اسلامي (هر كس علناً در انظار و اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي كند، علاوه بر كيفر عمل، به حبس از 10 روز تا 2 ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌گردد و در صورتي كه مرتكب عملي شود كه نفس آن داراي كيفر نمي‌باشد، ولي عفت عمومي را جريحه‌دار نمايد فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد) موظفند با رعايت اخلاق اسلامي و ارشاد و تذكر لازم نسبت به هر نوع تخلفي در اين زمينه اقدام نمایند.

وی اظهار امیدواری کرد: در این راستا همکاری امت حزب الله و شهروندان فهیم و متدین موجب تقویت روحیه مذهبی و حفظ شعائر دینی و ارتقای امنیت روحی و روانی شهروندان عزیز بوده و از کلیه‌ی شهروندان درخواست می نماییم تا با رعایت کامل حرمت ماه مبارک رمضان به استقبال این ماه رفته و از فیوضات آن بهره‌مند شوند.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426443