۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲
کردهای سوریه، داعش را محاصره کردند

گروهی از کردهای سوریه که با نام «یگانهای مدافع خلق» علیه داعش نبرد می کنند، مدعی شدند که شهر استراتژیک تل ابیض در شمال شرق سوریه را از سه ناحیه غربی، شرقی و جنوبی محاصره کرده و عملا کنترل این شهر را در اختیار گرفته اند.

 

 

 

 

گروهی از کردهای سوریه که با نام «یگانهای مدافع خلق» علیه داعش نبرد می کنند، مدعی شدند که شهر استراتژیک تل ابیض در شمال شرق سوریه را از سه ناحیه غربی، شرقی و جنوبی محاصره کرده و عملا کنترل این شهر را در اختیار گرفته اند.

این گروه که از پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده و همکاری چند گروه کوچک سوری دیگر برخوردار است، در صورت تسلط کامل بر تل ابیض خطری بزرگ برای داعش که مرکز فرماندهی اش در "رقه" و در نزدیکی تل ابیض قرار دارد، محسوب می شود. تل ابیض با داشتن یک گذرگاه مرزی در جوار ترکیه، به عنوان مسیری راهبردی برای داعش شناخته می شود.

هزاران سکنه تل ابیض به سبب نبردهای سنگین میان داعش و کردها، از این شهر گریخته و سعی دارند به ترکیه پناه ببرند. دولت ترکیه پس از ممانعتی طولانی، روز یکشنبه مرزها را به سوی آوارگان گشود. اما مقامات این کشور از تشدید عواطف قوم گرایانه کردها در این مناطق ابراز نارضایتی می کنند.

پس از نبردهای سنگین، نیروهای کرد همچنین موفق شده اند تا وارد منطقه «عین عیسی» بشوند که در حدفاصل رقه و تل ابیض قرار داشته و پل ارتباطی این دو شهر است. یک نهاد ناظر بر حقوق بشر در سوریه مدعی است که اکنون فقط ۱۵۰ عضو داعش در شهر تل ابیض باقی مانده اند.

منبع: یورونیوز

5252

کد خبر 426453

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    49 28
    امریکا وقت دنبال نفت از نفت زیاد خوشش می یاد
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    80 7
    سلام برادر میخوای به امریکا بگیم به جای کردها از داعش حمایت کنند
  • ناشناس IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    واقعا آفرین به غیرت وشجاعت کردها
    • قوش باز A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      8 13
      کرد ها و ارتش آزاد سوریه باهم این کارو کردند. ارتش آزاد و جبهه انصره داعش همه مثل همند .داعش هم برای ورود به عراق از اول با کرد ها جنگی نداشتند اما بعدا دبه کردند
  • بی نام EE ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    اگر آمریکا به داعش کمک نکنه داعش خیلی زودتر از این حرفا از بین می رفت، آمریکا حیاء کن داعش و رها کن
  • بی نام EE ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    خدائیش سیاست های روسبه به آمریکا شرف داره، روسیه اگر به ایران اس300 نمی ده لااقل مرزهای ایران و کشورهای منطقه رو ناامن نمیکنه، به جنگ دامن نمی زنه، از تروریست در منطقه و جهان حمایت نمی کنه، به تروریستها و جنایتکارا و داعشی ها سلاح نمی رسونه، به دنبال تجزیه ی کشورهای منطقه هم که نیستش، از اسرائیل و عربستان هم که حمایت نمی کنه، بین کره شمالی و کره جنوبی هم که تنش درست نمی کنه، دست به کودتاهای رنگی هم که نمی زنه، از فضاهای مچازی در جهان هم که جاسوسی نمی کنه و ... و ...
    • sada EU ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      21 64
      هر این سامانه ای که ازش حرف می زنی رو داد بیا این حرف رو بزن
    • مهرداد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      69 78
      تو دیگه خیلی بی مطالعه هستی. 17 شهری که روسیه از ما جدا کرد رو یادت رفته؟ تلاش روسیه برای ترک سازی و پاک کردن هویت ایرانی در بخشهای شمالی رو یادت رفته؟ شما چیزی راجع به تلاش روسیه برای جدایی آذربایجان از ایران رو می دونی؟ می دونی چرا نام آران را با جعل و تزویر آذربایجان گذاشت؟ میدونی چرا نام اشک آباد رو که شهری مربوط به زمان اشکانیان است ،به عشق آباد تغییر داد؟ چرا نیروگاه اتمی بوشهر رو تکمیل نمی کنه؟ چرا اس 300 رو بعد از این همه مدت تحویل نمی ده؟ چرا با ایران مثل یک ابزار بازی می کنه؟
    • مهرداد IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      48 69
      جنگ ایران و عراق رو یادت رفته؟ چیزی به نام میگ 25 به گوش شما خورده؟ می دونی استفاده از میگ 25 در جنگ تحمیلی فقط جهت بمباران شهرهای مسکونی ایران بود؟ میدونی اگر فشار آمریکا نبود ،روسیه حاضر به تخلیه ی آذربایجان نبود و اکنون تبریز و شهرهای دیگر آذربایجان متعلق به ایران نبود؟ میدونی که پان ترکیسم میراث شوم روسیه است؟ میدونی چه کسی خائنی به نام پیشه وری را به وجود آورد؟
    • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      30 45
      آها حمله به چکسلواکی رو می دونی ؟ تجزیه ی کشورها چی؟ آلمان،یمن،ویتنام،کره و... جنایتهای اردوگاه های سیبری مانند ماگادان و... کشتار کاتین خیلی خیلی سطحی نظر دادی
    • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      19 37
      این هم یکی دیگر از خدمات کشوری که شما ازش طرفداری می کنی.در زمان جنگ تحمیلی ما با عراق گورباچف با ارسال نامه ای به برخی سران عرب، به آنان اطمینان داده است که شوروی اجازه نخواهد داد عراق در جنگ با ایران شکست بخورد.» روزنامه القبس چاپ کویت
    • بی نام DE ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      25 40
      آقا دعوا نکنید. روسیه از آمریکا کثیف تر است، آمریکا از روسیه.
    • فرهاد اورموی A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      25 49
      روسیه خیلی بدتر از آمریکاست فقط توانایی این کارها را ندارد
    • رامین IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      24 17
      همین روسیه به ظاهر دوست نصف ایران را درزمان قاجارازایران جداکرد فکرنکن روسیه عوض شده اگه فرصت کنه بازم ازاین کارها میکنه مرگبرروسیه
  • بی نام US ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    کاش این پیروزی رو ارتش سوریه بدست میاورد، خبرهایی مبنی بر بیرون کردن ساکنان ترکمن و عرب ازین مناطق انتقال شهروندان کرد به این مناطق است، برای تغییر قومیت این مناطق عین کاری که صهیونستها انجام دادن، حتی آمریکا هم از این گزارشه ابراز نگرانی کرده، و به واحدهای کرد هشدار داده
    • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      77 7
      اصلا هم مشخص نیست که داری حرفای اردوغان رو تکرار می کنی
    • اشکان A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      5 17
      کاش این پیروزی رو ارتش سوریه بدست میاورد، خبرهایی مبنی بر بیرون کردن ساکنان ترکمن و عرب ازین مناطق انتقال شهروندان کرد به این مناطق است، برای تغییر قومیت این مناطق عین کاری که صهیونستها انجام دادن، حتی آمریکا هم از این گزارشه ابراز نگرانی کرده، و به واحدهای کرد هشدار داده
  • مهرداد IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    51 61
    به دنبال تجزیه ی کشورهای منطقه نیستش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ با اوکراین چکار کرده؟ با گرجستان چکار کرد؟ افغانستان را چرا اشغال کرد؟ اول برو اینها را بخوان بعدش از روسیه ی جهانخوار دفاع کن. دلیلی نداره که مجبور باشی بین کفتار و گرگ یکی را انتخاب کنی. ننگ بر هر دو.
  • دانی A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    61 11
    درود بر غیرت کردها مرحبا. به امید خدا داعش نابود میشه
  • مجید IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    38 7
    زنده باد ملت قهرمان کرد
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    58 7
    آمریکا محور شرارت، جنگ، خونریزی و ناامنی در جهان، حقیقتاً آمریکا تهدید بزرگی برای جهان به حساب میاد و باید دست از تهدید روسیه و کودتا و حکومت های دست نشانده برداره
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    68 10
    اگر این چیزایی که در مورد روسیه و ایران میگین اگر هم درست باشه باز هم همه ی اینا به گذشته بر می گرده، و به بی عرضگی و بی کفایتی حاکمان ایران در آن ادوار، ولی از وقتی که انقلاب شد تا الآن ما از آمریکا جز دشمنی و تحریم و تجاوز و زیر پا گذاشتن حقوق بین المللی ایران ندیدیم، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران یه نمونشه، تحریم های نزدیک چهل ساله، تحریک صدام و تحمیل جنگ به ایران، تجاوز به حریم ایران و ماجرای صحرای طبس و ... و ... ولی روسیه حداقلش اینه که تجاوزگر نیستش
    • مهرداد IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      11 38
      نخست آنکه این مطالبی که در مورد روسیه نوشتم حقایق تاریخی هستند. دوم :شما چرا روسیه را با آمریکا مقایسه می کنید؟؟؟؟؟ روسیه و آمریکا هر دو بد هستند. سوم: شما از قرار معلوم اطلاعات کمی دارید. زیرا حامی اصلی عراق در جنگ 8 ساله با ایران ،همین روسیه بوده، از نظر تجهیزات و اطلاعات و تاکتیک های نظامی و جنگ افزار و... شما اگر سنتون به زمان جنگ برسه یا اگر نمیرسه از کسانی که میرسه بپرسید. هواپیماهایی که آسمان ایران را جولانگاه خود کرده بودند و از ارتفاع 20000 متری بمب ها را بر سر مردم ایران می ریختند ساخت کجا بودند؟ من به شما می گویم. ساخت روسیه. میگ 25 شما بیان کردید که روسیه متجاوز نیست. پس میشه بفرمایید که سهم 50 درصدی ما از دریای مازندران چرا به حدود 11 درصد کاهش پیدا کرده؟
    • مهرداد IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      10 41
      جنگ ایران و عراق مربوط به پس از انقلاب هست. کاهش سهم ایران در دریای مازندران مربوط به پس از انقلاب است. شما اسم اینها رو چی می گذارید؟ در حقیقت روسیه متجاوزی است که خاک ما رو اشغال کرده.چطور میگید متجاوز نیست؟
    • رر A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      38 4
      شما با چ مدرکی میگید سهم ایران از دریای خزر 50 درصد بوده؟؟اگه منظورتون زمان فتحعلی شاه هست که خیلی قدیمیهایران و شوروی عهدنامه صلح و دوستی به سال 1921 باهم بستند که واضحه شوروی اون موقع با اون قدرت وحشتناکش با ایران دوران احمدشاه عهد نامه ای نمیبنده که 50 50 بکنه سهم رو و ی چیزی که خیلی عجیبه برام اینکه شما نگاهی به نقشه نمیکنید.من نمیدونم نظام حقوقی دریا خزر چون اب ازاد نیست چجوریه ولی اگه برپایه خط ساحلی باشه ایران خط ساحلیش از قزاقستان 1200کیلومتر کمتره و از روسیه و ترکمنستان وهم کمتره حالا اگه برپایه عمق تقسیم یشه عمق طرف ایران بیشتره قزاقستان و روسیه واسه خودشون ی تقسیمی انجام دادن که ایرانم قبول نکرد ولی قبلش 50درصد نیود سهم ایران
    • مهرداد IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      2 2
      در پاسخ به رر بر پایه ی دو قرارداد 1921 و 1940 دریای مازندران بصورت مساوی میان ایران و شوروی تقسیم شده و این قراردادها معتبر هستند. قرارداد میان دو کشور ایران و شوروی منعقد شده. حالا اگر شوروی به چندین کشور تقسیم شده دلیلی ندارد که ایران از سهم 50 درصدی خود برای دیگران مایه بگذارد. مانند اینکه من و شما خانه ای را بصورت شریکی و با قدر السهم 50 برای هر طرف تملک می کنیم. پس از چند سال من صاحب چند فرزند می شوم و شما فرزندی ندارید. آیا این منطقی است که فرزندان من از سهم 50 درصدی شما خود را طلبکار بدانند؟ یا منطقی این است که فرزندان من در نهایت می توانند بر سر سهم 50 درصدی من صحبت کنند؟
    • رر A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      1 1
      نصف نصف دو مفهوم رو تداعی میکنه یک اینکه نصف دریای خزر دست ایران باشه نصف دست شوروی که با این حساب حق کشتی رانی در باکو مال ایران میشدی مفهوم اینه که هردوکشور تو تمامی نقاط دریا بتونند به طور مساوی از امکانات بهره مند بشن که چ دلیلی داره با ایران وحشتناک ضعیف دوره احمد شاه چنین قراردادی ببنده؟
    • مهرداد IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      1 1
      پاسخ به رر.پس برای چی قرارداد منعقد شده؟ قرارداد دوم هم زمان رضا شاه بوده 1940 .خب حالا به فرمایش شما که هر دو کشور از دریای مازندران بصورت مساوی استفاده کنند.خب این مشکلی نداره و همون مفهوم 50 50 رو ایجاد می کند.حالا متوجه نمیشم،شما که حق استفاده ی دو کشور رو بصورت مساوی قبول دارید پس سر چه چیز بحث می کنید؟
  • حبیبی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    20 6
    آمریکا تامنافع خودش وهمدستانش تامین نشود هیچ وقت بی علت به نفع دیگری کاری انجام نمی دهد.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    40 13
    فقط جنایت حمایت آمریکا از صهیونیست ها غاصب از همه ی اشتباهات روسیه بزرگتره
  • بی نام EU ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    41 6
    اقاي تبريزي انسان وقتي خودش همت و شهامت نداشته باشد دنيا هم ازش حمايت كند يه قدم نمي توند جلو برود مگر ايران و روسيه از ارتش سوريه حمايت نمي كنند پس چرا هر روز از روز ديگر وضعش بدتر است مگر كشورهاي منطقه و ائتلاف امريكا از ارتش عراق حمايت نمي كنند پس چطور از يك گروه كوچك مثل داعش شكست مي خورند ولي همه ي دنيا كوباني را ديدند كه چگونه با وجود كمك وحمايت كامل تركيه از داعش ، انها را در كوبيدن وبه عنوان سنبل مقاومت در دنيا شناخته شدند پس درود بر هر انسان ازادي خواه وبا شهامت
  • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    17 1
    تمام جنایت های داعش در سکوت ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش صورت می گیره، ائتلافی که بیشتر شبیه به اینه که کشوری یا کشورهایی درصدد مبارزه با این گروه بر نیان و جلوی مبارزه ی واقعی با این گروه گرفته بشه
  • مسعود IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    16 65
    دست همین گروهکهای کرد به خون هزاران نفر مردم بی گناه آلودست. از جمله در ایران خودمون. بنابراین از به اصطلاح قدرت گرفتن اینها زیادم نباید خوشحال بود
    • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      27 10
      معلوم نیست کردهای سوریه چه کار کردن که پان ترک ها آتش به جانشون افتاده پاینده باد ایران
    • بارز IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      19 5
      کرد یعنی ایرانی. این حرفا چیه؟ هر قومیتی ممکنه اشتباهاتی داشته باشه .اما وحدت همه ی اقوام ایرانی زیباست که با هم کشور بزرگ ایران را تشکیل داده اند.
    • احسان A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      24 7
      خبر انلاین میدونم نظرم را چاپ نمیکنید ولی از انتشار توهین به کردها میشه فهمید شما چقدر نژاد پرستید..کامنتهای توهین به کردها را راحت چاپ میکنید .تا جایی که بتوانم بر علیه سایتتان و نژاد پرستیتان بیت سایتهای مختلف تبلیغ میکنم . .... ..کجا دست کردها به خون هزاران نفر آلوده است درصورتیکه صددرصد برعکس میباشد.. اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.
    • بی نام A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      14 5
      شما هم هر وقت اسم کردها رو میارن همینها رو میگید. یه چیزی افتاده سر زبون تون. آیا کارهای ایرانیها رو باید با جنایتهای منافقین و یا مثلا آذریها رو با اقدامات فرقه دموکرات آذربایجان و یا افغانیها رو با طالبان و ... سنجید؟ ما از شکست داعش خوشحالیم. شما و اردوغان نباشید. هر طور راحتید.
    • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      14 6
      هزاران نفر؟؟؟؟؟؟؟ چه خبره عزیزم. بانک هم اینطوری سود نمیگیره.
    • فرهاد A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      21 4
      همین که یک عده نژادپرست دارن از عصبانیت دیوانه میشن از جمله همین خبرآنلاین که بارها دیدم کامنتهای توهین به کردها رو منتشر میکنه معلوم میکنه که کردهای سوریه دارن در راه درست قدم برمیدارن. همیشه آدمهای موفق دشمنان زیادی دارن که کردها هم همینطورین. درود بر شرفتون. ادامه بدید که آینده مال شماست.
    • ویدا A1 ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      4 2
      بابا تو دیگه چی میگی چرا الکی حرف میزنی جای قدر دانی و سپاسگذاری از ملت قیور کرد چرا سمپاشی می کنی اگه همین دلیر مردان وزنان نبودن خدا می دونه تو الان کجا فرار کرده بودی و حالا تو آسایش وراحتی پشت نت منفی بافی نمی کردی
  • جواب RO ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    23 5
    اصلاً درست، مربوط به گذشتست وبه خاطر بی کفایتی سیاستمداران ایرانی درآن دوران، مقایسه آمریکا و روسیه به خاطرطرفداران غربه، آیااتهاماتی که به آمریکا زده شده خلاف واقعیته؟ پس چرا دربرابراین همه جنایات آمریکا سکوت می کنن ولی برعکس کوچکترین اتفاقی از روسیه سریع با واکنش همراهه این که می گین چرا مقایسه میکنین این سوال و باید از خودتون بپرسین، میفرمائین حامی اصلی درجنگ روسیه بوده این که خلاف واقع است این مساله که دیگه اصلاًجای بحث نداره که صدام توسط آمریکا تحریک وتجهیزشد که هدف هم مقابله با انقلاب ایران بود روسیه وبسیاری ازکشورهای غربی نقش داشتند ولی حامی اصلی آمریکا بوده، در قضیه دریای مازندران بعد ازدرنظرگرفتن بیعرضگی سیاستمداران حق با شماست وشایدهم ایران درقبالش چیزی دریافت کرده
    • مهرداد IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      6 17
      جواب خان حامی اصلی عراق در جنگ ایران و عراق روسیه بوده.این رو که از خودم نگفتم بلکه حقیقت تاریخی هست. شما بفرمایید که هواپیماهای عراق ساخت کدام کشور بود؟ تانک های عراقی؟ حتی تفنگ های نیروهای پیاده.موشکهای اسکاد. این سخن رو هر جا بگی بهت می خندند. عراق متحد سنتی روسیه بوده. چه از نظر سیاسی و چه از نظر نظامی و تجهیزاتی.این خیلی مشخص هست.در زمان جنگ تحمیلی ما با عراق گورباچف با ارسال نامه ای به برخی سران عرب، به آنان اطمینان داده است که شوروی اجازه نخواهد داد عراق در جنگ با ایران شکست بخورد.» روزنامه القبس چاپ کویت باز هم روی این نکته تاکید می کنم که اگر سنتون کم هست از بزرگترها بپرسید که کدام هواپیمای عراقی ،اقدام به بمباران کور کورانه ی خانه های مردم ایران اون هم از ارتفاع بالا می کرد؟
    • مهرداد IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      7 21
      میگ 25 عزیز جان. مشهور به فاکس بت،ساخت کارخانه ی میکویان روسیه.موشکهای اسکاد و ... اینها حقایق تاریخی است نه سلیقه شخصی من. جویای حقیقت باش نه مطیع تعصب.
  • جواب RO ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    42 6
    مهردادجان شمادرموردجنایتهای آمریکابیشترتوضیح بدین که عبارتنداز:به وجودآودن داعش وحمایت ازآن، تجاوزبه دولت قانونی سوریه، درنظرنگرفتن انتخابات قانونی مردم سوریه، حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی، حمایت از رژیم دیکتاتورسعودی، سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایرانی،37سال تحریم ایران، تنها کشور استفاده کننده از تسلیحات هسته ای، سرنگون کردن دولت قانونی اوکراین، حمله به افغانستان و عراق به بهانه11سپتامبر،حمله به اصطلاح اشتباه به نیروهای درحال مبارزه با داعش، متهم کردن ایران به حمایت ازتروریست، تهدید ایران به حمله هسته ای، نقض تمامیت ارضی ایران در حادثه طبس، حمله سایبری به ایران باویروس استاکس نت، دارنده 106نیروگاه هسته ای ویکی ازبزرگترین زرادخانه های هسته ای ولی استفاده صلح آمیز ایران رو نمی پذیره،کافیه
    • مهرداد IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      8 31
      شما مطالعه ای در زمینه ی خیانتهای روسیه در گذشته و از زمان فتحعلی شاه و امیر کبیر ،نقش روسیه در حمایت آشکار از صدام جنایتکار،تا امروزه در مورد تحویل اس300 و نیروگاه بوشهر و دریای مازندران و انرژی هسته ای داشته باش و تلاش کن دشمنان ایران رو بشناسی نه اینکه بی دلیل سنگ یک دشمن میهن رو بر سینه بکوبی.
  • اشکان A1 ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    18 6
    دوستان من با اطمینان اعلام میکنم این آقای تبریزی نام مشکل شخصی با کردها داره من خودم کرد نیستم اون شخص مشهدی که در کوبانی شهید شد کرد نبود وآن امریکایی و آلمانی و فکر کنم استرالیایی که در صفوف کردهای سلحشور سوری شهید شدند کرد نبودند اینها از ته قلب مردانگی و غیرت و سلحشوری کردها رو دریافتند و رفتند تو صفوف این ابر مردان و زنان و شهید شدند تبریزی جان اکنون کل جهان اشهامت واقتدار کردها رو تحسین می کنه کل رسانهای عالم زنان دلیر کرد را تحسین می کنه تو نشستی بر خلاف امواج حرکت می کنی هرچند مطمئنم اینا حرف دلت نیست وقلبا" توهم تحسینشون می کنی
  • جواب A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    20 5
    مهردادجان شماخودتون این کاررومیکنی که به من نسبت میدین؟پذیرفتن واقعیت بهتر از تهمت زدنه، شما بهتره یه مقدار واقع بین باشین آیا روسیه جهان رو ناامن کرده یاآمریکا،آیا روسیه دشمن ایرانه وباایران دشمنی میکنه یاآمریکا،آیاروسیه بااسلام دشمنی داره یاآمریکا،شمااگرخوب بخونین من جواب سوالای شمارودادم،شما لطفاً یه کم در مورد جنایات آمریکا که گفتم فکر کنین و بعد نظر خودتون و اعلام کنین،من منفعت طلبی روس هاروقبول دارم ومیپذیرم ولی اونا جنایتکار نیستن ولی آمریکامنفعت طلبی که حاضره دست به هرجنایتی بزنه،نمونش رودرعراق و سوریه شاهدیم،آیااگرهمین روسیه نبودآمریکاآماده حمله به سوریه نشده بودبه بهانه دروغ استفاده سوریه ازسلاح شیمیایی که بعدهم معلوم شددستگاههای اطلاعاتی خودشون دخالت داشتن،حقیقتاآمریکاشیطان بزرگ
    • مهرداد IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      1 4
      در پاسخ به جواب. اگر من این کار رو می کردم که منفی هام اینقدر نبود و مثبت هام زیادبود. در مورد نا امنی جهان میشه لطفا بفرمایید دلیل حمله ی روسیه به افغانستان و اشغال نظامی آن کشور چه بود؟ روسیه دشمن ایران نیست؟ پس چرا نیروگاه بوشهر را تکمیل نمی کند؟؟؟؟ چرا بر سر اس 300 با اینکه مدتهاست که مبلغ سنگینی هم از ایران دریافت نموده همچنان گربه رقصانی می کند؟ چرا سهم 50 درصدی ایران در دریای مازندران به 11 درصد کاهش یافته؟ شما مدعی هستی که پاسخ سوالات من رو دادی. میشه بگی کو؟ اس300؟ دریای مازندران؟ پپشتیبانی و کمکهای فراوان به صدام در طول جنگ تحمیلی 8 ساله؟ بیان اینکه روسیه اجازه نخواهد داد که ایران در جنگ با عراق پیروز شود؟ این ها را کجا پاسخ دادید؟؟ آخه شما واقعیات تاریخی رو کتمان می کنید.
    • مهرداد IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      1 4
      پاسخ به جواب من عینا عبارت شما رو اینجا می گذارم.میفرمائین حامی اصلی درجنگ روسیه بوده این که خلاف واقع است این مساله که دیگه اصلاًجای بحث نداره که صدام توسط آمریکا تحریک وتجهیزشد میشه لطفا تجهیز عراق توسط آمریکا در جنگ با ایران را توضیح بدید؟ من که عین گفته ی گورباچف یعنی رهبر روسیه را برای شما نقل کردمدر زمان جنگ تحمیلی ما با عراق گورباچف با ارسال نامه ای به برخی سران عرب، به آنان اطمینان داده است که شوروی اجازه نخواهد داد عراق در جنگ با ایران شکست بخورد.» روزنامه القبس چاپ کویت رهبر روسیه صراحتا اعلام کرده که از عراق در برابر ایران دفاع می کند .باز شما میگی نه؟؟؟؟.من نمی دونم چرا یک ایرانی باید از کشوری که بزرگترین زیانها را به ایران رسانده اینگونه دفاع کند
  • مهرداد IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 4
    پاسخ جواب این رو بدون که روسیه هیچ وقت از هیچ کشوری حمایت نکرده.مثال : یوگسلاوی.در زمان بمباران یوگسلاوی عملکرد روسیه چه بود؟ در زمان جنگ خلیج فارس که نور چشمی روسیه یعنی صدام در حال نابودی بود عملکرد روسیه چه بود؟ حالا هم فکر کردی که روسیه باعث شده که به سوریه حمله نشه؟؟؟؟؟؟ ابدا. روسیه سیاستش در طول تاریخ همین بوده. یعنی حرف می زند و در زمان عمل هیچ اقدامی نمی کند.من که متوجه نشدم این آمریکا چیه که همش بحثش رو با من میکنی؟ من جایی گفتم آمریکا خوبه؟ آمریکا به من چه مربوطه؟ بحث راجع به خیانتها و دشمنی های روسیه با ایرانه. شما دل پر از آمریکا داری من چیکار کنم؟برو شعار بده علیه آمریکا یا هر کار دیگر که می تونی علیه آمریکا بکنی. به من ارتباطی نداره.بحث را به بیراهه می بری چرا؟
  • محمد A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    3 5
    دوستان عزیز لطفا از روی احساس و قومیت خودتون نظر ندین.این که ابتدای جنگ داعش، کردستان عراق به کشور عراق خیانت کرد شکی نیست ولی بعد از این که داعش به مرزهای کردستان حمله کرد تازه فهمید که چه کلاهی سرش رفته .البته متوجه هم شد که دوست واقعی ایران هست نه ترکیه و آمریکت و اینکه کردها کاملا با ترکیه همراه بودن.متاسفانه رویای کشور مستقل کردی از سوی کردهای عراق و دیگر کردها چشمانشان را بر روی واقعیت بست ولی حمله داعش و قتل عام مردم کوبانی و به اسارت بردن دخترها و زنهای کرد این واقعیت رو نشون داد که درک بهتری از منطقه داشته باشن.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      6 1
      آخه کدوم خیانت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ توضیح بده بینیم کدوم خیانت؟ باز هم شما داری به کردها توهین میکنی و خبرآنلاین هم به راحتی چاپ میکنه. عزیزم ما از روی قومیت نظر میدیم یا شما که میگی "رویای کشور مستقل کردی از سوی کردهای عراق و دیگر کردها چشمانشان را بر روی واقعیت بست"؟؟؟؟؟؟؟ اتفاقا این شماهایید که دارید از روی شوونیسم نظر میدید. کجا خیانت شده؟ اینکه پیشمرگه های کردستان از نخست وزیر سابق عراق بخوان که به موصل برن تا جلوی سقوط این شهر رو بگیرن ولی نخست وزیر اجازه نده و در عین حال خودش هم هیچ کاری نکنه و نیرویی اعزام نکنه، میشه خیانت کردها؟ کردها اگه خیانت میکردن این شما بودی که باید میرفتی از آذربایجان تا ایلام سر مرز با داعش بجنگی. در کوبانی هم کسی به اسارت گرفته نشد جناب بادرک. اون یه جای دیگه بود.
    • امید A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      8 1
      دقیقا" این آقا محمد راست میگن منظورشون اینه که نخست وزیر با کفایت قبلی عراق و امیران وسرداران وسرلشکران با شهامت و تا بن دندان مسلح و مجهز با جدیدترین تجهیزات نظامی عراقی زمان و وقت فرارشونو با لباس زنونه به پیشمرگه ها ی بدون سلاح اطلاع دادند ولی پیشمرگها سر موقع نرفتند و موصل انبار تکریت و حتی 15 کیلومتری بغداد بعلاوه 80 درصدی خاک سوریه دست داعش افتاد به همین راحتی تقصر کردا بود
  • جواب RO ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    2 1
    مهردادجان حمایت ازعراق توسط شوروی ونه روسیه بودولی باعث وبانی جنگ آمریکاوآن هم برای مقابله باایران وانقلاب ایران بودو اگرنگوئیم که آمریکابیشترازشوروی ازصدام حمایت نکرده کمترهم این کاررونکرده،این چیزایی که شماازروسیه میگین در قضیه نیروگاه بوشهر واس300 و دریای خزر اینا معنی دشمنی نمیده هروقت کشوری خواست کشور شمارو ازروی نقشه حذف کنه این دشمنیه ومساله دریای خزر باگفتگو بین کشورهای حاشیه دریای خزر درحال پیگیریه، با گفتگو، در قضیه سوریه آیا آمریکاناوهای جنگیش رو برای حمله به سوریه به دریای مدیترانه نبرد اون هم به بهانه واهی و دروغ ومگه همین روسیه نبودکه برای جلوگیری از حمله به سوریه اون هم ناوهای جنگیش رو به مدیترانه فرستاد ووقتی که آمریکا دیدقضیه جدیه کوتاه اومد، این کتمان کردن واقعیت تاریخیه
    • مهرداد IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      1 2
      آها. یعنی شوروی کشوری جدا از روسیه است؟ در ثانی شما جدایی 17 شهر ما را دشمنی نمی دانید؟ عدم تحویل اس 300 و گربه رقصانی را دشمنی نمی دانید؟پس چه می دانید؟ دوستی؟ واقعا داری سفسطه می کنی. من واقعیات تاریخی رو بیان می کنم و شما به واقعیات کاری ندارید و اعمال سلیقه ی شخصی می کنید.آخه عزیز جان مسائل تاریخی و حقوقی را که با سلیقه ی شخصی بررسی نمی کنند.شما خیلی بی منطق می نویسید. دریای مازندران و اس 300 و بوشهر و... دشمنی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی جالب بود.
  • جواب RO ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    2 1
    وشمابرای اینکه درموردجنایتهاودشمنیهای آمریکاباایران که گفتم نظرندین یانادیده بگیریشون دارین فرافکنی میکنین ومن ومتهم میکنین که بحث رودارم به بیراهه میبرم و یادلم ازآمریکاپره، شماکه به قول خودتون خیانتهاودشمنیهای روسیه باایران به چشمتون میادپس نمیتونین بگین که آمریکابه من چه مربوطه،چون دشمنیهاوخیانتهای آمریکابه ایران خیلی بیشتره و درزمان معاصرخیلیاش وداریم باچشم خودمون میبینیم،وبرای این که ثابت کنم که شمااشتباه میکنین که دل من ازآمریکاپره باوجوداینکه مشخصه دل شماازروسیه پرهوباوجودتمام دشمنیهای آمریکااعتقاددارم که ایران میتونه دریک چهارچوب مشخص با آمریکا ارتباط داشته باشه، و من هم نگفتم روسیه خوبه گفتم سیاستهای روسیه به آمریکاشرف داره که آمریکادشمن آشکارایران و اسلام و ناامن کننده جهانه
    • مهرداد IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      1 2
      می دونی شما چه جوری بحث میکنی؟ مثالی می زنم. شما در خیابان راه می رفتین و آقای الف با شما برخورد بدی می کند. پس از مدتی آقای ب هم با شما برخورد بدی می کند. حالا شما می خوای در دادگستری از آقای الف شکایت کنی. وکیل مدافع آقای الف بیان می کند که برخورد آقای الف با شما از سر دشمنی نبوده و شما چرا برخورد آقای ب را نمی بینید.شما اصرار دارید که این جلسه در خصوص رسیدگی به برخورد ناشایست آقای الف است و رسیدگی به برخورد ناشایست آقای ب در جلسه ی دیگر و در پرونده ی دیگر بررسی می شود. ولی باز هم وکیل مدافع آقای الف بر سر موضع خود پا فشاری می کند. در این مثال شما کشور ایران هستید.آقای الف روسیه،آقای ب آمریکا و وکیل مدافع آقای الف کاربری به نام جواب.
    • مهرداد IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      1 2
      شما در مورد کشتار مسلمانان چچن و اینگوش توسط روسیه نظرتون چی هست؟ شما در مورد دار زدن مرد بزرگی چون ثقه الاسلام تبریزی و یارانش توسط روس ها و آن هم در تبریز چرا سکوت می کنید؟ در قبال به توپ بستن مجلس توسط لیاخوف روسی چرا سکوت می کنید؟ در قبال حمله نظامی روسیه به کشور مسلمان افغانستان و اشغال نظامی این کشور نظرتون چی هست؟
    • مهرداد IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      1 2
      نوشتید که دل من از روسیه پر است. بله .نه تنها دل من بلکه دل هر ایرانی آگاه و میهن دوستی نیز از روسیه پر است .زیرا در طول تاریخ این کشور یک قدم در جهت منافع ایران بر نداشت و فقط تجاوز و اشغال نظامی و کشتار هم میهنان ایرانی ما و تضییع حقوق ملت ایران در کارنامه ی روسیه دیده می شود.اکنون هم که میلیاردها دلار از ثروت های ما را گرفته و بی دلیل نیروگاه بوشهر و اس 300 را جهت باجگیری و معامله با غربی ها بلا تکلیف گذاشته است.حالا باز شما سنگشو به سینه بزن. حداقل به خون هم میهنانی که در راه مبارزه با این کشور زورگو بر خاک ریخت احترام بگذار و لطفا کمی مطالعه کن و سلیقه ای نظر نده بلکه با منطق و مدرک نظر بده.
  • جواب RO ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    2 1
    آمریکا محور شرارت ناامنی تجاوز و جنگ در جهان، و نمیگم آدم دین دار میگم که هیچ انسان آزاده ای نمیتونه این و نادیده بگیره
  • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 2
    یعنی ۱۵۰ نفر داعشی یک شهر را تصرف میکنند؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 1
    مهرداد جان، هم وطن عزیزم مطالبی که نوشتم رو کامل بخون گزینشی برخورد نکن
    • مهرداد IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
      1 0
      کدوم مطالب؟ با چه نامی مطلب نوشتین؟شما جواب هستید یا کاربر دیگر؟
  • جواب A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    1 1
    مهردادعزیزمنظورم همون دوتامطلب آخربودکه نوشتم،من دردوتامطلب خیلی واضح صحبت کردم،تمام جنایتهای روسیه محکومه چه اونایی که درگذشته بوده واین چندتایی که الانه وشمانام بردین ومن انکارنمیکنم حرف من که مشخصه وقتی که سیاستهای این دوکشورروباهم مقایسه میکنیم کاملاٌمشخصه که آمریکاباایران دشمنی داره،این مگه آمریکانیست که دورتادورایران پایگاه نظامی تاسیس کرده این مگه آمریکانیست که به قول خودشون شدیدترین تحریمهای تاریخ روبرعلیه ایران وضع کرده،این مگه آمریکانیست که گفت اگرمیتونستم تمام پیچ ومهره های تاسیسات هسته ای ایران روبازمیکردم،این مگه آمریکانیست که باحمایت ازداعش سبب شده که این گروه تامرزهای ایران پیش بیادو...دیگه یه کشوربایدچیکارکنه که مابتونیم بگیم دشمنی داره،ولی لااقل روسیه برای ایران تهدیدنیستش
    • مهرداد IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
      1 1
      اون چیزی که عان هست اینه که شما نه مطالعه ی تاریخی داری و نه روش بحث رو می دونی. تنها مقداری اخبار رو گوش کردی و مطالعه نمی کنی.
    • سهیلا IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
      1 0
      شما احیانا عضو حزب توده نیستی؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین