استاندار قزوین گفت: لازم است احزاب استان حضور متعهدانه ای در صحنه انتخابات پیش رو داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین"مرتضی روزبه" عصر روز دوشنبه در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی استان قزوین که به مناسب 26 خرداد پنجاهمین سالگرد شهدای موتلفه استان انجام شد با بیان این مطلب افزود: در جامعه ای که مواجه با ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی مواجه هستیم ما بایستی بهترین شرایط را برای الگو سازی مناسب انجام دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت با توجه به وجود اختلافات سلیقه ای ادامه داد: اختلافات سلیقه ای یک امرطبیعی است و باید این اختلافات در زمینه های سیاست خارجی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... و اداره جامعه باشد و نباید اختلافات احزاب اختلافات شخصی باشد و منجر به تخریب شخصیت افراد گردد.
روزبه افزود: در داخل نظام اسلامی بایستی کینه،عداوت و اختلاف را به صلح و مهربانی و تواضع تبدیل کنیم و همدیگر را توصیه به رفتار همراه با مهر و عطوفت کنیم و در صحنه داخلی این شیوه را با هم در عین اختلافات داشته باشیم. ولی در رویارویی با دشمن کاملاً بر عکس این شیوه را عمل کنیم.
وی ادامه داد: این اختلافات عمیق نیست و بایستی در فضای وحدت و همدلی پیش رود زیرا التهاب آور کردن شرایط و اهداف خود را با بد اخلاقی پیش بردن زیبنده تربیت دینی و جمهوری اسلامی نیست.
وی تصریح کرد: ما انتظار داریم که اعضای حزب موتلفه استان با سایر احزاب یک ارتباط خوب براساس تربیت دینی داشته باشد و سیاست اندوزی برای ساختن پله ای برای کسب قدرت و ثروت در امور شخصی و خانوادگی نیست زیرا عرصه سیاست در جمهوری اسلامی بایستی تفاوت زیادی با سیاست صحنه های جهانی باشد.
وی تاکید کرد:صحنه های انتخابات ما نباید صحنه تجارتخانه باشد و بلکه باید در نظام اسلامی که براساس نظام سیاسی دینی است بایستی این رفتارها مشاهده نشود و این امر با اهداف بلند امام (ره) و شهدا همخوانی ندارد.
روزبه تاکید کرد:این مساله جزء تعالیم اسلامی نیست که اشخاص با تمسک به راه های نامناسب سعی در تصاحب کرسی های مجلس را داشته باشد این امر بایستی جلوگیری شود و من انتظار دارم اعضای موتلفه استان نظارت بر این امر داشته باشند تا چنین فضایی در استان شکل نگیرد.
روزبه ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری بایستی چراغ را، ما در صحنه سیاست باشد زیرا سیاست نباید به یک میدان داد و ستد در حوزه های مختلف تبدیل شود و نباید صحنه شخصی و خانوادگی پیدا کند.
استاندار افزود: بروز فساد مالی در جامعه باعث از بین رفتن ارزش های اجتماعی می شود و بایستی نسبت به بیت المال توجه خاصی داشته باشیم تا زمانی که این امر به یک مطالبه عمومی تبدیل نشود به حالت مطلوب ، در جامعه نمی رسیم.
وی ادامه داد: در حوزه های فعالیت های سیاسی به تفکرات ارزشی نیازمندیم و بایستی در این مسیر شخصیت های اصیل و ریشه دار پا به عرصه بگذارند.
ایشان ،تدوین سند چشم انداز حزب موتلفه اسلامی استان را یک قدم مناسب اعلام کرد و افزود: احزاب بایستی در دیگر حوزه های با اهمیت در استان نیز نظرات و راهکارهای کارشناسی ارائه دهند و در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی ورود پیدا کند و صرفا به مسایل حساس سیاسی نباید بپردازند.
وی درخصوص حزب موتلفه و جایگاه این حزب در فعالیت های سیاسی گفت: حزب موتلفه سعی دارد که تلفیق دین و سیاست را حفظ کند و بر مبنای اخلاق وتعالیم دینی مسایل سیاسی را شکل دهد و در بستر تدین فعالیت سیاسی خودرا رقم بزند چون مطلوب نظام جمهوری نظامی هم همین شیوه است.
وی در ادادمه سخنانش مرحوم انصاریان رییس فقید این حزب را در استان ،فردی دارای کارنامه درخشان سیاسی نامید وافزود:مرحوم محمود انصاریان یکی از افراد اثرگذار در عرصه‌های سرنوشت‌ساز این استان بود که به صورت فعال در حزب مؤتلفه اسلامی قزوین فعالیت داشت.
وی افزود:ایشان،اگر باور به مساله ای داشت در مورد آن صحبت می کرد یعنی زندگی بر مبنای اعتقاد داشت.
استاندار قزوین با اشاره به فعالیت نیروهای انقلابی استان قزوین در دوره‌های مختلف زمانی،یادآور شد: حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین دارای جایگاه برجسته در فعالیت‌های سیاسی و انقلابی این استان دارد و مرحوم انصاریان به عنوان یکی از نیروهای فعال و اثرگذار این حزب و خانواده وی از گذشته دارای کارنامه درخشان هستند.
این مسئول بیان کرد: بنده از چند دهه گذشته مرحوم محمود انصاریان را از نزدیک می‌شناختم و فعالیت برجسته فرهنگی و سیاسی وی را مشاهده کردم؛ این فرد با حضور در برنامه‌ها و اقدامات مختلف انقلابی تلاش کرده بود در گروه‌های گوناگون سنی حساسیت و دغدغه انتخاباتی و ایفای نقش سیاسی در جامعه را زنده کند.
وی ادامه داد: یک مدل تربیت و بلوغ سیاسی است و لازم است نقش و رفتار ایشان در قالب یک کتاب تدوین و به چاپ رسد تا برای نسل های آینده الگویی در فعالیت های سیاسی باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =