مصطفی کواکبیان

امام خمینی همواره سخنانی را بیان می کردند که متعلق به یک زمان و مکان خاص نبود و همواره در تمام موقعیت ها قابلیت انطباق دارد و همین رمز سخنان تاریخی امام خمینی می باشد؛ اظهارات ایشان در مورد اینکه نظام با کسی عهد اخوت نبسته است شاهد گویای این سخنان تاریخی محسوب می شود.

این سخنان نباید به یک جریان و تفکر خاص محدود شود زیرا ایشان با بیان این رهنمود، کلیت نظام را مد نظر قرار دادند و از سخنان ایشان نمی توان اینطور استنباط کرد که این سخن معطوف به بخشی از نظام است و در مورد بقیه نظام صدق نمی کند.

اسلامیت و جمهوریت دو بخش جدایی ناپذیر انقلاب محسوب می شود بنابراین باید میزان پای بندی به هردو رکن ملاک ارزیابی قرار گیرد و اگر کسی بخواهد اسلامیت یا جمهوریت را زیر سوال ببرد به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

هرکسی بخواهد اسلامیت نظام را زیر سوال ببرد به همان اندازه محکوم است که کسی بخواهد جمهوریت نظام را زیر سوال ببرد بنابراین در مورد کسانی که می خواهند اصل نظام را با مخدوش کردن این دو اصل زیر سوال ببرد باید رفتاری همانند رفتار امام خمینی را در پیش گرفت که در مورد هیچ فردی اغماض نمی کرد.

البته افرادی که در برابر ولایت فقیه قد علم می کنند نمی توانند به سابقه انقلابی خود تکیه کنند همچنین اگر فردی بخواهد در برابر خواست قاطبه مردم صف آرایی کند به طور قطع محکوم است و باید با این افراد قاطعانه برخورد شود و نباید این افراد انتظار داشته باشند که کسی با آنها برخورد نکند.

سوابق انقلابی، توجیهی برای برخورد با ارزش های دینی و ابزار جمهوریت نمی شود بنابراین تمام افرادی که در انقلاب نقش آفرینی کردند باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که هیچگاه با آرمان ها و اندیشه های امام خمینی فاصله نگیرند زیرا از سوی همه مردم محکوم می شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 42726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
    0 0
    به نظر من كواكبيان مواظع مشخصي ندارد و هر روز يك حرف مي زنه