ایسنا نوشت:

کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا فرا رسیدن ماه رمضان را به مسلمانان آمریکا و سراسر جهان تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پیا باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا آمده است: با آغاز ماه جدید قمری و ماه مبارک رمضان ، من و میشل همسرم، گرم ترین تبریکها را به همه آنهایی که در این ماه در آمریکا و سراسر جهان روزه می گیرند، عرض می کنم.

اوباما در پیام خود گفته است: رمضان زمانی است که در آن خانواده ها و جوامع برای افطار و عبادت دور هم جمع می شوند و سنت‌های غنی و متنوع جوامع مسلمان و فرهنگ اسلامی را نشان می‌دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرده است: ماه رمضان همچنین زمانی کاملا روحانی و معنوی برای اندیشیدن، احیای قدرشناسی و شناخت هر چه بیشتر رحمت خداست. مسلمانان هر روز ماه رمضان را به عنوان روز تقویت صبر خود با روزه داری و هر شب این ماه را با عبادت به عنوان شب شکرگزاری ارج می‌نهند. ماه رمضان زمانی برای تقویت ایمان، شفقت و بخشش و گذشت و ایستادگی و صبر از طریق تحمل سختی است. در این ماه بخشش، مسلمانان در سراسر جهان دنبال کمک به کسانی می روند که تحت تاثیر جنگ، گرسنگی، فقر و بیماری قرار گرفته اند. مسلمانان آمریکا به همراه دیگر هموطنان خود فعالیتهای بین ادیان و مذاهب برگزار می کنند که باعث تفاهم بیشتر بین یکدیگر می شود و به ماه یاد آوری می کند که ما به عنوان خانواده بزرگ آمریکا همگی با یکدیگر متحد باشیم. گوناگونی و میهن پرستی جوامع مذهبی و دینی به همه ما قوت و قدرت می دهد و آزادی ما در عبادت تاکید است بر ارزشهای مشترک ما.

وی در پایان تاکید کرده است: من یک بار دیگر دوست دارم مسلمانان آمریکا را به کاخ سفید برای مراسم سالیانه افطار ماه رمضان دعوت کنم و از خدمات مسلمانان آمریکا در سراسر کشور قدردانی کنم. از طرف خانواده ام به شما رمضان کریم را تبریک می گویم.

وزیر خارجه آمریکا نیز حلول ماه رمضان را به مسلمانان جهان تبریک گفت و این ماه را دورانی برای تاکید بر عبادت، شفقت و وحدت خواند.

در بیانیه جان کری، وزیر خارجه آمریکا آمده است: برای مسلمانان جهان این ماه بویژه غذای روح است و ارزش‌های جهانی و انسانی را تقویت می‌کند. ماه رمضان آغاز شده و آرزو می‌کنم همه مسلمانان از رمضان کریم بهره ببرند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفته است: ماه رمضان همچنین فرصتی است برای نشان دادن توجه به مسئولیت همه مردم از همه ادیان برای کمک به نیازمندان؛ از جمله کسانی که دچار فقر هستند و قربانیان جنگ در کشورهایی نظیر میانمار، عراق،‌ لیبی، نیجریه، سومالی، سوریه و یمن . در این ماه ما به مذاکره با دولت‌های مسلمان و جوامع مسلمان در داخل و خارج از آمریکا ادامه خواهیم داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: یکی از نقاط قوت ملت ما تنوع شهروندان و شرکای آن در خارج است و یکی از عناصر اساسی دیپلماسی ما علاقه به ارتباط روشن با دیگران در حمایت از حقوق اساسی و شرافت و کرامت تک تک انسانهاست. رمضان تاکیدی است بر زیبایی وحدت؛ خوردن جمعی، عبادت جمعی و کار جمعی.

با شروع ماه مبارک رمضان ، رمضانی کریم و پر از سعادت و شادی را برای همه مسلمانان آرزومندم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    32 8
    جان کری خیلی شبیه ایرانیاست تا سوزان رایس و وندی شرمن و الن ایر و......خیلی ساده پوش اس
  • بهمن IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    29 7
    آفرین دمت گرم.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    29 9
    ملت شریف ایران هم از جناب آقای کری بابت تبریکشون تشکر میکنن. ممنون آقای کری.روزهای خوب در راه است
  • بدون نام ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    37 8
    امريكا به راحتي چنين رئيس جمهوري رو نمي تونه به خودش ببينه بايد از اين فرصت استفاده كرد
  • bahram IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    11 3
    آفرین به این فرهنگ بالا
  • آنتی دولتاصول و اصلاحش IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    7 6
    خبر آنلاین حالا تو چرا اینهمه ....ذوق شدی
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    6 2
    امریکا بایدقدراین رئس جمهوررابداند که یک جامعه شناس منطقی بویژه اینکه مسلمانهم هست حسبن باراکاباما احسنت.
    • من A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
      0 0
      باراک حسین اوباما نه حسین باراک اوباما
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    6 3
    درود بر جان کری
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    11 4
    بازم فهم وشعور شما
  • دوستی RO ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    26 3
    اگر دشمن خیالی را کناربگذاریم و انصاف داشته باشیم باید ادبیات بکاررفته در پیام قدرتمندترین رییس جمهور دنیا و وزیر خارجه آن را تحسین کنیم. شعارهای تاریخ مصرف گذشته را کنار بگذاریم و با یکی ازکشورهایی که سرشان به تنشان می ارزد ارتباط داشته باشیم بهتر از صدتا از این کشورهای گدا گشنه که فقط برای ما هزینه بر است می ارزد.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    11 2
    بازم به اینها عربستانی ها که بدتراند
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    3 0
    این نهایت شخصی و فرهنگ این دو مرد رو نشون میده و دلیلی به حیله و فریب نیست . یاد بگیرم درست بیندیشیم نه به نفع خودمان نه به نفع دیگران به نفع راستی و درستی
  • فری A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    پیامشون فوق العاده بود