مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد گفت: میزان مصرف برق صنعتی استان در سال 93 نسبت به مصرف کل 71 درصد بوده است که نسبت به سال 92، 3.5 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد بنابر اعلام شرکت برق منطقه ای، محمدحسن صباغ زادگان در دومین نشست هم اندیشی مدیران عامل نیروگاه های استان یزد که در آستانه شروع فصل تابستان در نیروگاه سیکل ترکیبی یزد برگزار شد ، اظهار امیدواری کرد با تعامل و هم اندیشی موجود بین صنعت برق و نیروگاه ها، بتوانیم نیاز پیک بار مصرف تابستان امسال را بدون هیچ مشکلی تامین کنیم.

وی با اشاره به ماموریت برق استان نسبت به تامین برق پایدار و مطمئن، توسعه و بهره برداری بهینه از تأسیسات شبکه برق را در راستای رضایتمندی ذینفعان برشمرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد نرخ رشد سالانه قدرت نصب شده نیروگاه های استان از سال 86 را 17 درصد ذکر کرد و افزود: قدرت اسمی نیروگاه های استان در سال جاری 1951 مگاوات است.

این مسوول ، تولید ناخالص انرژی استان در سال 93 را، 8879 میلیون کیلووات ساعت و مصرف انرژی را 6856 میلیون کیلووات ساعت عنوان کرد.

وی پیک بار مصرف استان در سال جاری را 1138 مگاوات بیان کرد و گفت: هم اکنون شبکه برق استان یزد از پایدارترین شبکه های برق کشور است.

مدیرعامل برق منطقه ای یزد درباره وضعیت حوادث برق نیز خاطرنشان کرد : استان یزد رتبه دوم را در کاهش تعداد حوادث در میان شرکت های برق منطقه ای کشور در سال 93 داشته است.

صباغ زادگان همچنین با اشاره به ظرفیت نیروگاههای استان با مجموع 1952 مگاوات، ظرفیت تولید تا سال 1398 را 4200 مگاوات پیش بینی کرد.

پیگیری تعرفه سوخت نیروگاه های B.O.O تولید پراکنده، استفاده از بورس انرژی، تأمین نقدینگی، صرفه جویی در مصرف آب، لزوم حفظ پایداری شبکه و کنترل پیشگیری از خروج اضطراری و لزوم تأمین به موقع قطعات نیروگاه ها از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه توسط مدیران عامل نیروگاه های B.O.O بخش خصوصی و تولید پراکنده بود.

سهم مصرف مشترکین خانگی استان یزد در سال گذشته 32.2 درصد بود که نسبت به سال قبل از آن شش دهم درصد افزایش داشته است.

مصرف برق بخش صنعت نیز در سال گذشته 34.1 درصد و تجاری و کشاورزی به ترتیب 3 و 13 درصد بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =