جلسه ستادهماهنگی وپشتیبانی بسیج دانش آموزی  لرستان برگزار شد

جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی لرستان با محوریت برگزاری طرح هجرت3 و اردوهای جهادی ، اردوهای یاوران ولایت دانش آموزی ، ساماندهی دانش آموزان نخبه آیه های تمدن، اردوهای راهیان نور دانش آموزی و اجرای طرح نهضت ما زنده ایم در مدارس دخترانه در دفتر فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد

به گزارش خبرآنلاین، سردار کشکولی در این جلسه با تقدیر از همکاری و تعامل سازنده  آموزش و پرورش در اجرای مطلوب برنامه های بسیج گفت : محوری ترین ماموریت سپاه اجرای طرح شجره طیبه صالحین است که آموزش و پرورش به لحاظ کارکردی بیشترین نقش را در آن بر عهده  دارد .

وی خاطر نشان کرد : بسیج باید دایره فعالیت خود را بر جذب حداکثری قرار دهد و علاوه بر آموزش های تخصصی برای بسیجیان،  برنامه های ارشادی و هدایتی برای جذب سایرین هم  داشته باشد .   

وی ماموریت بسیج را دفاع از آرمان های انقلاب برشمرد و گفت : بسیج باید بتواند در عرصه های مختلف جامعه ورود کند و نقش محوری و کلیدی را در دفاع از اسلام و انقلاب ایفا نماید . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان هم  تحقق شعار همدلی و همزبانی را در تعامل عملیاتی آموزش و پرورش با  بسیج به عنوان مصداق عملی شعار مورد نظر مقام معظم رهبری برشمرد و گفت : این تعامل و همدلی می تواند ما را در پیشبرد اهداف و برنامه ها کمک نماید . دکتر گودرز کریمی فر افزود : در جامعه ما هر جا اثر و نشانه ای از توفیق باشد رد پایی از بسیج و مدیریت جهادی نیروهای بسیجی در آن دیده می شود . وی با تقدیر از همکاری موثر بسیج در اعزام 25هزار دانش آموز لرستانی به اردوی راهیان نور گفت : این اعزام ها افتخاری مشترک برای این دو نهاد تاثیر گذار است . کریمی فر تقویت خودباوری ،   مسئولیت پذیری ،ارتقای فرهنگ و تفکر بسیجی و نماد سازی و نهاد سازی فرهنگ بسیجی را از جمله اهداف برگزاری طرح هجرت 3برشمرد و گفت : ما مصمم هستیم تا  فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع از ارزشهای نظام را در بین دانش آموزان و فرهنگیان نهادینه کنیم

وی بر دغدغه و جدیت بسیج در ارتقای دانش ،بینش و معرفت دانش آموزان صحه گذاشت و گفت : بسیج همپای با آموزش و پرورش در عرصه های علمی و فرهنگی ورود کرده و آموزش و پرورش هم با استفاده از تمام ظرفیت ها در تحقق اهداف بلند بسیج دانش آموزی حرکت خواهد کرد .

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) هم تعامل و همدلی بین آموزش و پرورش و بسیج را کم نظیر خواند و گفت : هر جایی که احساس شده نیاز به حمایت و پشتیبانی  از بسیج است آموزش و پرورش با تمام توان و ظرفیت خود ورود کرده و از هر گونه کمک و مساعدتی دریغ نکرده است . سرهنگ پازدار با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات تابستانی و زمان اجرای طرح های هجرت 3و یاوران ولایت گفت : ضرورت دارد تا جلسه ای به ریاست استاندار لرستان تشکیل شود و از ظرفیت مدیریت ارشد استان هم استفاده شود .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان هم حمایت قاطع و همه جانبه مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از برنامه ها و فعالیت های بسیج و سپاه را یادآور شد و گفت : درخشش لرستان در اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور نشانه مدیریت جهادی و اعتقاد راستین آموزش و پرورش به تقویت فعالیتهای دینی و اعتقادی است .

سرهنگ بیرانوند فرمانده بسیج سازندگی لرستان هم به پیش بینی شرکت 3هزار دانش آموز لرستانی در اردوی ده روزه و 4هزار دانش آموز در طرح اردوی یک روزه طرح هجرت 3اشاره کرد و گفت : هدف عمده سپاه در طرح هجرت 3 بهسازی و زیباسازی فضای مدارس برای استقبال از دانش آموزان در ابتدای مهر است . وی خاطر نشان کرد : توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار ،جهاد و شهادت از جمله اهداف دیگر برنامه های جهادی است .

سرهنگ حسینی فرمانده بسیج دانش آموزی استان لرستان هم به ثبت نام دانش آموزان در  طرح هجرت 3 از 10 تا 30اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت : تلاش می کنیم تا در تابستان از نظر کمی و کیفی شاهد اجرای مطلوب طرح در مدارس استان باشیم .

برگزاری طرح نهضت ما زنده ایم توسط دانش آموزان دختردر 25 مهر ماه  از جمله مواردی بود که به آن اشاره گردید

در پایان حکم انتصاب مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به عنوان رئیس ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان لرستان توسط سردار کشکولی به وی اهدا گردید

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427477

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =