مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری هزار و 500 میلیارد ریالی در حوزه گردشگری این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، فرزین حق پرست در جلسه کارگروه گردشگری آذربایجان شرقی افزود: 10 مصوبه با 27 طرح سرمایه گذاری به حجم سرمایه گذاری هزار و 500 میلیارد ریال در این استان تعریف شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد چهار هتل به ارزش دو هزار و 500 میلیارد ریال در استان ساخته می شود که با اتمام آنها 750 تخت به ظرفیت هتل های استان اضافه می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به سفر اخیر هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در سفر اخیر هیئت دولت به استان یک هتل 5 ستاره کلنگ زنی و بزرگترین سفره خانه سنتی استان با حضور با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

وی یاد آور شد: در سال گذشته 440 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاران اعطا شده است.

حق پرست همچنین گفت: تامین زیرساخت های گردشگری یکی از اولویت های کارگروه گردشگری استان است که در سال گذشته با هزینه کرد 12 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های استان با بخش خصوصی همکاری انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده سال گذشته گفت: در سال گذشته 570 میلیارد ریال برای افتتاح 15 کمپ گردشگری و 5 مجتمع بین راهی هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت جنوب استان گفت: محور جنوبی استان یکی از هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه به حساب می آید و بر همین اساس بر هفت شهرستان در محور جنوبی استان توجه ویژه ای داریم.

حق پرست توجه به مسائل زیست محیطی را از اولویت های پروژه های گردشگری عنوان کرد و اظهار کرد: در همه این پروژه ها دقت شده است که آسیبی با ساخت و بهره برداری به محیط زیست وارد نشود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =