مطهری: توافق خوبی میان ایران و1+5 حاصل می شود/ طرح هسته ای مجلس، مذاکرات را تحت تاثیر قرار نمی دهد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می رسد توافق هسته ای حاصل خواهد شد و ان شاء الله توافق خوبی هم خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاين، علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور خاطرنشان كرد: در کل طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای اقدامی مثبت و طرح خوبی است. البته این طرح حرف تازه‌ای ندارد، اما دخالت مجلس در شرایط کنونی در این موضوع مهم است تا بتواند به مردم پاسخگو باشد.

وي ادامه داد: البته در بررسی جزئیات طرح اصلاحاتی باید صورت گیرد، زیرا در طرح مذکور آمده که تمام تحریم‌ها باید لغو شود، اما قاعدتاً پس از توافق مثلا  تحریم‌های مربوط به حقوق بشر لغو نمی‌شود، از این‌رو باید در طرح قید تحریم‌های هسته‌ای اضافه شود.

مطهری همچنين در پاسخ به خبرآنلاين در خصوص اينكه آيا اين طرح ،مذاکرات را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، افزود: معمولا مجالس دنیا اینگونه مصوبات را تصویب می‌کنند تا اگر توافق‌نامه باب میل‌شان نبود، بتوانند آن را رد کنند ولی در اینجا فکر نمی‌کنم چنین مسئله‌ای پیش بیاید. همچنین با اصلاحات کنونی طرح به نظر می‌آید که دست مذاکره‌کنندگان بسته نمی‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه توافق هسته‌ای باید به تصویب مجلس برسد، افزود: در غیر این‌صورت این مصوبه فایده زیادی ندارد، از این‌رو باید طرح به گونه‌ای باشد که بهانه‌ای داشته باشیم و دولت مجوز قانونی داشته باشد تا بتواند روی آن مانور دهد.

وی ادامه داد: البته تصویب کلیات طرح مذکور بسیار با عجله صورت گرفت، فکر می‌کنم رویکرد و نگاه برخی این بود که طرح را از دستور خارج کنند و عده‌ای می‌خواستند که چنین فضایی را ایجاد کنند اما دکتر لاریجانی فرصتی را برای این کار به آنها نداد.

مطهری با بیان اینکه توافق هسته‌ای احتمالی، انشالله توافق خوبی خواهد بود، گفت: البته نشانه‌های این توافق خوب آشکار است و طرفین این اراده را دارند.

 

23220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =