آیا هزینه اعلام بی نتیجه خوشه بندی خانوارها را مردم باید بپردازند.

براساس آخرین خبر اعلام شده از سوی رئیس مرکز آمار ایران برای اعلام خوشه بندی خانوارهای ایرانی بالغ بر 34 میلیون پیام کوتاه ( (SMSاز سومردم ارسال شده است.بر همین اساس مرکز آمار ایران نیز در 34 میلیون پیام کوتاه اقدام به ارسال پاسخ کرده، بنابر این می توان گفت برای اعلام نتیجه طرحی بی نتیجه بالغ بر 68 میلیون پیام کوتاه ارسال ودریافت شده است که بر اساس تعرفه شرکت مخابرات قیمت هز یک از این پیام ها معادل 89 ریال محاسبه می شود.

به این ترتیب تنها بالغ بر 605 میلیون تومان برای اعلام نتایج طرحی هزینه شده است که با فاصله چند روز از سوی دولت کنار گذاشته شد و با توجه به اعتراض های گسترده ای که نسبت به نتایج آن صورت گرفت در عمل به جمع دیگرطرح های پر هزینه و بی نتیجه پیوست.

حال گذشته از هزینه های مترتب بر اجرای این طرح سئوال اینجاست که چرا مردم باید هزینه اعلام نتایج یک طرح بی نتیجه را بپردازند، هرچند که شاید نیمی از هزینه 605 میلیون تومانی این اقدام در قبض تلفن های همراه مردم درج شود ولی باقی این هزینه نیز باید از محل درامدهای ملی پرداخت شود که بازهم در واقع از جیب مردم پرداخته شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 42833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
    0 0
    هزینه پر کردن فرم، خواندن آن با نر‌م‌افزار، وارد کردن به کامپیوتر، راستی آزمایی و مقایسه با دیتابیس‌های موجود، و در صف ایستادن مردم و ... را صفر حساب کرده‌اید؟ هزینه این طرف میلیارها تومان بوده است و به خاطر ندانم‌کاری به هدر رفته است. حالا با باآقایان مدعی که صحبت کنید صحبت از دانایی، دکتر و مهندس بودن و کمیته کارشناسی و هزاران ساعت نفر ساعت کار می‌کنند.