خبرگزاری خانه ملت نوشت:

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری جدی دولت در سیستان درجهت افزایش اشتغال، گفت: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در سیستان به دلیل افزایش بیکاری است.

حسینعلی شهریاری با انتقاد از شرایط اشتغال و میزان بیکاری درکشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان، گفت: متاسفانه در استان سیستان وبلوچستان و شهر زاهدان در طی 2 سال گذشته هیچ اتفاقی در جهت افزایش اشتغال رخ نداده و هیچ کارخانه جدیدی که بتواند نیروی کار قابل توجهی را جذب کند ساخته نشده است.

نماینده مردم زاهدان درمجلس شورای اسلامی، افزود: البته تعدادی پروژه بزرگ از دولت قبل باقی مانده که این دولت قرار بود اقدامات لازم را در جهت اجرای آنها انجام دهد، هرچند که درخصوص این موضوع هم هنوز تحول قابل توجهی رخ نداده است؛ بنابراین حتی صنایع کوچک درشهرک های صنعتی متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی دچار بحران شدند.

وی تاکید کرد: دو کارخانه سیمان در سیستان و خاش به دلیل مصرف مازوت مصرفی که قیمت آن 3 برابر سوختی است که کارخانه های سیمان دیگر دارند؛ با کارخانه های دیگر توان رقابت نداشته وممکن است که پس از مدتی این کارخانه ها تعطیل شوند، البته باید به این نکته اشاره کرد که اکثر پروژه های استان نیزتعطیل است زیرا دولت بودجه و منابع مالی برای اتمام آنها را نداشته است.

شهریاری با بیان اینکه بالاترین نرخ بیکاری درکشور دراستان سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این استان با دوکشور افغانستان و پاکستان هم مرز است، می توان گفت که دلیل بسیاری از ناهنجاری اجتماعی بیکاری بوده و دولت تاکنون به بسیاری ازحرف های خود درجهت افزایش اشتغال عمل نکرده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه آمارهای دولت از میزان اشتغال و بیکاری در کشور با دیدگاه خاصی ارائه می شود، گفت: دولت ممکن است بیکاری را به طرق مختلفی تعریف کند و ازنظرآنها فردی که در هفته حتی یکساعت مشغول به کار باشد جزو شاغلان محسوب شود، بنابراین تعریف دولت از اشتغال باید اصلاح شود، زیرا در حال حاضر بیش از 50 درصد جوانان تحصیلکرده استان سیستان بیکارهستند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: افزایش اشتغال در این استان موجب دلسردی و افسردگی جوانان شده و دربرخی شرایط جوانان دست به خود کشی می‌زنند، از این رو دولت باید صادقانه با مردم صحبت کرده و مشکلات خود را به روشنی با مردم درمیان بگذارد، اینکه می گویند چند صد فرصت شغلی در کشور ایجاد شده اصلا درست نیست، زیرا در استان سیستان در هر خانواده ای تعدادی تحصیلکرده وجود دارد که بیکار هستند؛ ازاین رو انتظار می رود که دولت در این استان درجهت افزایش اشتغال سرمایه گذاری جدی کند که این موضوع تا کنون وجود نداشته است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =