با تلاش کارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان، تعداد 830 وب سایت فروش داروهای غیر مجاز شناسایی و 10 نفر در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان و به نقل از پايگاه خبري پليس، رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: كارآگاهان اين پليس در اجراي طرح بين المللي پانجيا 8 موفق شدند تعداد 830 وب سايت فروش داروهاي غير مجاز را در سطح كشور شناسايي و با آنان برخورد كردند.

سرهنگ مرتضوي افزود: در جريان اين طرح طي چندين عمليات جداگانه تعداد 10 نفر از داير كنندگان سايت‌هاي مزبور در سطح استان شناسايي و دستگير شدند.

به گفته وي طرح پانجيا8 يكي از طرح‌هاي بين المللي است كه طبق قراردادي كه بين اكثر كشورهاي دنيا كه در زمينه مبارزه با جرايم سايبري فعاليت مي‌كنند منعتقد شده تا با فروشندگان دارو و لوازم بهداشتي غير مجاز در فضاي مجازي برخورد و از فروش اين محصولات در بين مردم خودداري شود.

رئيس پليس فتاي اصفهان عنوان کرد: در بازرسي‌هاي انجام شده از مخفيگاه متهمان دستگير شده بيش از 1200قلم داروي غير مجاز شامل انواع مكمل‌هاي دارويي و بدن سازي، داروهاي چاقي و لاغري، انواع لوازم آرايشي و بهداشتي و همچنين تجهيزات پزشكي تقلبي و غير مجاز كه از ارزش قيمتي بالايي برخوردار بودند كشف شد.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه پليس فتاي اصفهان از آغاز اجراي طرح مذكور به عنوان يكي از پليس‌هاي برتر در زمينه اجراي دقيق عمليات‌ها شناخته شده گفت: فروش انواع دارو و لوازم آرايشي بهداشتي فاقد مجوز در فضاي مجازي جرم بوده و پليس فتا همواره با گردانندگان اين سايت‌ها كه سلامت شهروندان را به مخاطره مي‌اندازند مبارزه مي‌كند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =